MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Afrikaradiokerstpopmuziekgeld

zoeken in:
JonnieBrasco
Laatste week zijn regelmatig de voorbereidingen voor de nieuwe geldinzamelingsactie op de buis die Bob Geldof geïnitieerd heeft om lijdend Afrika voor een tweede maal van een boel centjes te voorzien. Ook al is het recept oud, het is een goed initiatief vind ik - eens weer een positief fleurig mondiaal nieuwsitem tussen alle negatieve ellende door.
Ik snap alleen niet dat ze niet iets originelers bedenken dan de al zo afgezaagde single Do They Know It's Christmas. Misschien is het om extra te refereren naar 1985 (het jaar dat dit allemaal zo succesvol verliep) opdat mensen het nu ook weer kopen. Bob Geldwolf houdt er dan zelf natuurlijk ook wat meer aan over. Echt gewaagd is het niet. Ik kan me voorstellen dat we daar straks al weer heel erg snel spuugzat van zijn, van dat nummer, nog voor het kerst is. Bah, bedenk toch wat anders. Ik durf de radio straks niet meer aan te doen denk ik... jullie wel?

Yak
Zeg me alsjeblieft dat ze er geen housebeat onder hebben gegooid.

Nee, dat wordt de b-kant.

Ik denk dat Bob Geldof eenvoudigweg niet meer in staat is zo'n goed popnummer te schrijven. Want een goed liedje is het natuurlijk wel (ook wordt het straks weer stukgedraaid).

Overigens houden zowel Bob Geldof als de platenmaatschappij als de winkels er helemaal niets aan over heb ik begrepen. Zelfde voor de Live aid DVD.

Ruby1966
Ik heb goede herinneringen aan 1984, vond het een geweldig nummer en kreeg geen genoeg van het filmpje met veel van mijn toen favoriete zangers/zangeressen. Ik vind het wel een leuk initiatief om het 20 jaar later opnieuw uit te brengen met de zangers/zangeressen van nu. Wederom voor Afrika, m.i. niks mis mee !

JonnieBrasco schreef:

Bob Geldwolf houdt er dan zelf natuurlijk ook wat meer aan over.

Vooral dat eerste woord mag je me ff uitleggen!

JonnieBrasco
EmDee schreef:
(quote)

Ooh, ik dacht dat er sprake was van dat hij bij de eerste editie er zelf ook nog wel wat beter van werd. De boodschap is dan wel heel erg duidelijk dat niemand er beter van wordt, behalve Afrika, maar ik vraag me dat af. Zou het de betrokken partijen werkelijk alleen maar geld kosten? Niet dat het me zoveel boeit hoor, de bulk van het geld komt wel goed terecht

Ruby1966 schreef:
...vond het een geweldig nummer en kreeg geen genoeg van het filmpje

Een filmpje met veel bekende artiesten is inderdaad wel leuk (net als Perfect Day bijv.), maar ik blijf erbij dat ze wel iedere keer iets anders moeten bedenken en niet nog een keer met hetzelfde moeten aankomen.

EmDee schreef:
(quote)

Bob is zijn voornaam. Afkorting van "Robert".

Haha, LOL Jordy.
You got me there

Ruby1966
http://digitalspy.ath.cx:8080/...

Hier is het nummer te downloaden. Server is wel wat traag.
Ik vind het nogal tegenvallen. Geef mij toch maar het origineel.

Bono zingt zijn beroemde zinnetje nog wel.

JonnieBrasco
Dit kan bijna toch niet het eindresultaat zijn? Veel te druk, veel te veel afwisseling tussen stijlen en zelfs genres zou ik zeggen om net zo'n grote hit te worden. Kwaliteit van het geluidsbestandje houdt natuurlijk ook niet over, misschien komt het daardoor. Jammer van dat Queen-gitaartje na het refrein, dat is toch al lang niet meer in... Misschien even wennen. Aan-een-nummer-moeten-wennen duidt gelukkig wel op een langere houdbaarheidsdatum

Een beetje vreemde en iets te ingetogen versie als je het mij vraagt.

Ik moest wel lachen om het stukje met Dizzee Rascal trouwens

Gast
geplaatst: vandaag om 20:18 uur

geplaatst: vandaag om 20:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.