MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Revolver (magazine) stopt ermee

zoeken in:
slecht nieuws, zojuist op de emaildeurmat:

Het ondenkbare is nu toch gebeurd: Revolver stopt.

Ons blad liep goed, er meldden zich flink veel nieuwe abonnees aan, maar het huishoudboekje vertoonde toch enkele grote gaten. We zijn naarstig op zoek naar mogelijkheden om de publicatie van het blad te hervatten, maar vooralsnog is de pauzeknop ingedrukt. De website www.revolvermagazine.nl blijft wel in de lucht.

Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Ik dank jullie voor de prettige samenwerking tot nu toe.

Laten we met z’n allen hopen dat we spoedig weer van start kunnen gaan.

Ik ben er niet zo rouwig om. De eerste paar nummers gekocht, maar daar hield in vanzelf mee op. Te voorspelbare items en te veel ouwe meuk. Sorry, maar ik kwam door Revolver echt niet op nieuwe ideeën en daar koop ik zo'n blad toch wel voor.

Ik vond het ook niet zo'n opzienbarend blad, heb het ook nooit gekocht, maar dit is toch wel triest. Het bestaat pas een jaar! Ik dacht dat het wel aardig liep, in veel supermarkten ligt bv. wel de Revolver, maar niet de Oor.

Op dit moment is een muziekblad opzetten zo ongeveer de slechtst denkbare investering. Ik denk dat in de westerse wereld het aantal titels met meer dan de helft is afgenomen de laatste 10 jaar (is er eigenlijk nog iets over buiten Oor, Aardschok, Up Magazine, Gonzo circus en Hitkrant in het Nederlandse taalgebied, gratis blaadjes en fanzines uitgezonderd?). En degene die er nog zijn hebben een flink lagere oplage. Bijna zonder uitzondering. Ik vond het moedig, maar ik heb ze nooit veel kans gegeven.

Heaven bestaat nog, toch? New Folk Sounds ook, dacht ik. En, weliswaar buiten de popmuziek, in ieder geval Luister.

Maar het aantal neemt hard af idd.

Heaven en New Folk Sounds was ik vergeten. In de klassieke muziek is er nog wel wat en er zijn nog een paar jazzbladen.

starbright boy schreef:
en er zijn nog een paar jazzbladen.

... waarvan ik de opvolger van JazzNu wel eens heb doorgebladerd (heet nu gewoon 'Jazz' dacht ik?..) en dat is zelfs meer lifestyle dan muziek.

...wat bewijst dat ze ook aan het zwalken zijn, geen goed teken. Ik denk dat er nog wel een paar titels omvallen. Heb de indruk dat Aardschok haast nog het stabielst is van het hele rijtje. Metalheads zijn hondstrouw.

Ik vind al die muziekbladen maar niks. Was jarenlang trouw abonnee van Oor, maar op een gegeven moment begonnen ze wel erg hyperig te worden en toen ben ik afgehaakt. Vroeger was dat zo'n gezellig blad met interessante artikelen, nu lopen ze de Britse muziekbladen achterna. Revolver probeert ook buitenlandse bladen na te doen, die met classic rock de wat oudere onavontuurlijke muziekliefhebbers aan zich wil binden.

Ik wil een Nederlandstalig muziekblad die aandacht heeft voor zowel oude als nieuwe popmuziek, die niet klakkeloos achter de hypes aanloopt (Oor) en die ook niet op een te voor de hand liggende manier de popmuziekcanon na schrijven (Revolver). Uitgebreide recensies (zonder cliché's als ''moeilijke twee'' of ''groeiplaatje''), uitgebreide essays over bepaalde fenomenen in de muziek, gedurfde interviews en mooie foto's. Het hoeft niet dik of glossy te zijn, het moet elke week verschijnen en je moet er nog eens iets in kunnen ontdekken!

[quote]Kaaasgaaf schreef:
Ik wil een Nederlandstalig muziekblad

probeer dan eens MOJO dat engelse maandblad

Klepper
Kaaasgaaf schreef:
Ik vind al die muziekbladen maar niks. Was jarenlang trouw abonnee van Oor, maar op een gegeven moment begonnen ze wel erg hyperig te worden en toen ben ik afgehaakt. Vroeger was dat zo'n gezellig blad met interessante artikelen, nu lopen ze de Britse muziekbladen achterna. Revolver probeert ook buitenlandse bladen na te doen, die met classic rock de wat oudere onavontuurlijke muziekliefhebbers aan zich wil binden.

Ik wil een Nederlandstalig muziekblad die aandacht heeft voor zowel oude als nieuwe popmuziek, die niet klakkeloos achter de hypes aanloopt (Oor) en die ook niet op een te voor de hand liggende manier de popmuziekcanon na schrijven (Revolver). Uitgebreide recensies (zonder cliché's als ''moeilijke twee'' of ''groeiplaatje''), uitgebreide essays over bepaalde fenomenen in de muziek, gedurfde interviews en mooie foto's. Het hoeft niet dik of glossy te zijn, het moet elke week verschijnen en je moet er nog eens iets in kunnen ontdekken!

Dat wil ik ook!!! Had trouwens net de nieuwe jaar contributie voor 2007 overgemaakt toen ik het bericht van Revolver hoorde, balen natuurlijk weggegooid geld, als ze het bedrag niet terustorten neem ik ze dat behoorlijk kwalijk. En ga ik het wel even ophalen!!!

charlezzz schreef:
slecht nieuws, zojuist op de emaildeurmat:

Het ondenkbare is nu toch gebeurd: Revolver stopt.

Ons blad liep goed, er meldden zich flink veel nieuwe abonnees aan, maar het huishoudboekje vertoonde toch enkele grote gaten. We zijn naarstig op zoek naar mogelijkheden om de publicatie van het blad te hervatten, maar vooralsnog is de pauzeknop ingedrukt. De website www.revolvermagazine.nl blijft wel in de lucht.

Vanzelfsprekend houd ik jullie op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

Ik dank jullie voor de prettige samenwerking tot nu toe.

Laten we met z’n allen hopen dat we spoedig weer van start kunnen gaan.

Zonde. Ben benieuwd of ik nog een tegoed terug ontvang.

Running On Empty

zojuist is op de site van Revolver te lezen dat ze weer gaan verschijnen (10x per jaar) vanaf augustus 2007 en de abonnees
krijgen gewoon hun nummers toegestuurd !

Ik vond (of vind?) het geen briljant blad. Het meest tekenend vond ik de live-cd-top 100 die ze presenteerden; praktisch alleen witte rock-acts uit de jaren '70! Geen Aretha Franklin (Fillmore West), James Brown (Apollo), geen Bob Marley!
Bovendien waren sommige artikelen eerder in de Mojo verschenen...

Wel, als ik eerder had geweten dat er zo'n magazine bestond, had je aan mij een nieuwe klant gehad...

fastpulseboy
Kaaasgaaf schreef:

dat is er toch al jaaaaren......
GONZO CIRCUS.
zo onbekend is dat nou toch ook weer niet.

Blij dat dat revolver eindelijk uit de schappen verdwijnt....
wat een vreselijk " fout hollands" zeikblad was het toch.
driemaal hoera.

Heb er een paar gelezen, niet slecht, maar vind de oor toch beter

Sheplays
In de Revolver die nu in de winkel ligt staat, onder andere, een uitgebreid artikel over Led Zeppelin en er is een CD bijgevoegd met een aantal bekende nummers van Zep, echter in de oorspronkelijke uitvoering.

fastpulseboy
logisch

Sheplays
...de oorspronkelijke uitvoering van de oorspronkelijke artiest dus

fastpulseboy
logisch

Iemand als abonnee de nieuwe Revolver van de afgelopen week (19 dec) al binnen? Hij ligt al 3 dagen in de winkel maar als abonnementhouder kom je kennelijk later aan de beurt. Leuk blad maar de bezorging is al enige tijd zeer matig.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:24 uur

geplaatst: vandaag om 15:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.