Muziek / Nieuws / Radio 2 schrapt 2 nummers uit de top 2000
zoeken in:
0
geplaatst: 21 november 2007, 11:58 uur
Het gaat om nummers van de Groningse zanger Ede Staal en de religieuze band Hillsong United. Voor beide artiesten was een grote lobby ontstaan, door respectievelijk het Dagblad van het Noorden en 'Christenen op Hyves'.
Beide artiesten dreigden in de top 10 terecht te komen. Het is een unicum in het negenjarige bestaan van de Top 2000 dat er nummers uit de lijst gehaald worden.
Bron: http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln_cultuur_en_media/article850293.ece/Radio_2_schrapt_twee_nummers_uit_Top_2000
Ik vond het al vreemd dat marco borsato vorig jaar erin stond met het nummer rood.
Beide artiesten dreigden in de top 10 terecht te komen. Het is een unicum in het negenjarige bestaan van de Top 2000 dat er nummers uit de lijst gehaald worden.
Bron: http://www.trouw.nl/laatstenieuws/ln_cultuur_en_media/article850293.ece/Radio_2_schrapt_twee_nummers_uit_Top_2000
Ik vond het al vreemd dat marco borsato vorig jaar erin stond met het nummer rood.
0
geplaatst: 21 november 2007, 12:06 uur
Het is helemaal geen unicum. Er worden zoveel nummers uit die lijst gehaald die niet in het Radio 2 profiel passen.
0
fredpit
geplaatst: 21 november 2007, 12:33 uur
Lobbyen en de top 2000 horen toch bij elkaar. Zo is Boudewijn de Groot ook aan zijn toppositie gekomen.
Wel weer goede reclame, zo'n rel om niets...
Wel weer goede reclame, zo'n rel om niets...
0
geplaatst: 21 november 2007, 13:32 uur
fredpit schreef:
Zo is Boudewijn de Groot ook aan zijn toppositie gekomen.
Zo is Boudewijn de Groot ook aan zijn toppositie gekomen.
Dat was door Radio 2 zelf georganiseerd, dan is het geen probleem.

0
geplaatst: 21 november 2007, 13:56 uur
Jammer dat ik al gestemd heb; dan snap ik ook niet waarom je nog een eigen nummer mag aan dragen.
0
geplaatst: 21 november 2007, 13:58 uur
Ik ben benieuwd wanneer Joy Division geweerd gaat worden. 
Overigens ben ik wel benieuwd welke nummers er nog meer uit de Top 2000 zijn gehaald, gemaster.

Overigens ben ik wel benieuwd welke nummers er nog meer uit de Top 2000 zijn gehaald, gemaster.
0
geplaatst: 21 november 2007, 15:27 uur
Eigenlijk zo'n beetje alle nummers van de lijstjes die wij hier invullen. Debaser van Pixies wordt bijvoorbeeld erg vaak genoemd hier, maar zal nooit in die lijst komen.
0
geplaatst: 21 november 2007, 15:58 uur
Laten wij volgend jaar een musicmeter lobby starten
Dan kunnen we nu al wel beginnen met stemmen en discuseren welk nummer dat moet worden.
Dan kunnen we nu al wel beginnen met stemmen en discuseren welk nummer dat moet worden.

0
geplaatst: 21 november 2007, 16:02 uur
Yup, we gaan een lobby starten voor Bohemian Rhapsody. Als ze teveel stemmen krijgen wordt ie geschrapt. 

0
geplaatst: 21 november 2007, 16:06 uur
haha.. Degene met de minste stemmen komt volgend jaar op 1?
0
geplaatst: 21 november 2007, 18:08 uur
Klumpie schreef:
Yup, we gaan een lobby starten voor Bohemian Rhapsody. Als ze teveel stemmen krijgen wordt ie geschrapt.

0
geplaatst: 21 november 2007, 20:42 uur
Klumpie schreef:

Misschien moeten we iets doen dat wat meer Radio 2-fahig is. Zoiets als The Smiths zullen ze er heus wel inzetten. Radio 2 draait sowieso veel meer MuMe-favorieten dan je op grond van de top 2000 voorselectie en eindlijst zou verwachten. Vanochtend hadden ze het nog tien minuten over Rufus Wainwright bv. Dat is toch wel fijne radio hoor.

0
titan (crew)
geplaatst: 22 november 2007, 13:49 uur
Precies, daarom is het ook zo jammer dat ze met die top 2000 dan weer op safe gaan spelen en alle platen met een scherp randje uit de lijst flikkeren. Een top 2000 zonder Radiohead kan vandaag de dag echt niet meer, zeker niet voor een zender als radio 2. Ze staan wel met diverse nummers op de keuzelijst.
0
fastpulseboy
geplaatst: 22 november 2007, 16:40 uur
1998 platen mogen van mij wel geschrapt worden uit die lijst.
0
geplaatst: 23 november 2007, 15:48 uur
herman schreef:

Misschien moeten we iets doen dat wat meer Radio 2-fahig is. Zoiets als The Smiths zullen ze er heus wel inzetten. Radio 2 draait sowieso veel meer MuMe-favorieten dan je op grond van de top 2000 voorselectie en eindlijst zou verwachten. Vanochtend hadden ze het nog tien minuten over Rufus Wainwright bv. Dat is toch wel fijne radio hoor.

The Smiths heb ik al 2 keer geprobeerd via diverse sites, maar ze zijn nog niet toegelaten. De ervaring is dat ze per keer 2 of 3 'alternatieve' liedjes toelaten. Vorig jaar was dat bijvoorbeeld Nirvana of Oasis en die komen dat prompt in de top 200 of zo.
Dit jaar is het wellicht de beurt aan Radiohead of The Smiths.
Ik snap niet trouwens nog steeds niet hoe ze met die selectie aan de poort weg kunnen komen, maar goed.
0
geplaatst: 23 november 2007, 17:28 uur
fastpulseboy schreef:
Blijft `n top 2 over .
aanvang 10 voor 6 , klaar met de uitzending net voor het nieuws.
0
geplaatst: 25 november 2007, 12:06 uur
Klumpie schreef:

Hebben ze inmiddels op 3FM al geprobeerd. Er werd opgeroepen tot het stemmen op Bohemian Rhapsody of Avond, teneinde deze platen uit de lijst te krijgen...Mooie actie.
* denotes required fields.