Muziek / Nieuws / Beste popsongs
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2005, 19:22 uur
Novum) - Het nummer 'November rain' van Guns 'N Roses is verkozen tot de beste popklassieker aller tijden. Meer dan twintigduizend luisteraars van Sky Radio 101 FM en lezers van De Telegraaf konden de afgelopen twee weken stemmen op hun favoriete popklassiekers.
Op de tweede plaats in de lijst staat 'Summer of '69' van Bryan Adams. De derde plek is voor U2 met 'Beautiful day'. Vierde is Phil Collins met 'In the air tonight' en de vijfde plek is voor het nummer 'Purple rain' van Prince.
Op de tweede plaats in de lijst staat 'Summer of '69' van Bryan Adams. De derde plek is voor U2 met 'Beautiful day'. Vierde is Phil Collins met 'In the air tonight' en de vijfde plek is voor het nummer 'Purple rain' van Prince.
0
geplaatst: 21 april 2005, 20:36 uur
November Rain is absoluut een terechte winnaar. En eindelijk eens geen Boh Rhapsody 

0
geplaatst: 21 april 2005, 21:31 uur
Met de nummer 1 kan ik zeer zeker leven, de nummers die erna komen toch een stukje minder. Niet dat ze slecht zijn, maar zo hoog horen ze niet te staan natuurlijk.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 21 april 2005, 21:45 uur
Het trieste is, dat Sky Radio zelf eigenlijk niet eens weet wat het nummer November Rain is, want elke keer weer wordt er een drastisch ingekorte versie gedraaid op deze zender.
0
geplaatst: 21 april 2005, 22:10 uur
Ja, dat is echt een van de meest verschrikkelijke verkrachtingen van een nummer die ik ooit heb gehoord..
0
geplaatst: 21 april 2005, 22:34 uur
Ben ik de enige op de wereld die November Rain niet kan hebben?
0
geplaatst: 21 april 2005, 23:20 uur
Nee hoor, ik vind het ook niet zo bijzonder. Een soort Bohemian Rhapsody van de jaren '90. Ik hoor liever andere nummers van GNR (Estranged is ook een mooi eposje).
0
geplaatst: 21 april 2005, 23:22 uur
Suffe uitgemolken nummers.
En Beautiful Day als 1 van de betere, laat staan beste nummers van U2 te noemen is echt een schande die nooit meer herroepen kan worden.
En Beautiful Day als 1 van de betere, laat staan beste nummers van U2 te noemen is echt een schande die nooit meer herroepen kan worden.
0
Dustyfan
geplaatst: 21 april 2005, 23:37 uur
Zo'n top-lijstje zegt meer over de doelgroep van Sky en de Telegraaf, dan over de verkozen nummers, lijkt me.
Bovendien lijkt het me praktisch onmogelijk om uit al die duizenden liedjes de beste te kiezen. Dat is met name ook zo afhankelijk van de stemming waarin je zit. In ieder geval is mijn favoriete liedje geen dag dezelfde, maar erg afhankelijk van de bui waarin ik ben.
Bovendien lijkt het me praktisch onmogelijk om uit al die duizenden liedjes de beste te kiezen. Dat is met name ook zo afhankelijk van de stemming waarin je zit. In ieder geval is mijn favoriete liedje geen dag dezelfde, maar erg afhankelijk van de bui waarin ik ben.
0
geplaatst: 22 april 2005, 00:05 uur
Nee, ik vind het onwaarschijnlijke pompeuze draak. Ver-schrik-ke-lijk nummer. Dan heb ik nog 10x liever Bohemian Rhapsody (en dat is ook bepaald geen favoriet van me).
0
geplaatst: 25 april 2005, 14:39 uur
JonnieBrasco schreef:
Het trieste is, dat Sky Radio zelf eigenlijk niet eens weet wat het nummer November Rain is, want elke keer weer wordt er een drastisch ingekorte versie gedraaid op deze zender.
Jah, vreselijk is dat, zit ik op slash te wachten, en dan is het gewoon afgelopen. Het is een schande dat ze dat nummer niet laten draaien. Het hele nummer wordt zo verpest.
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:05 uur
wat ben ik blij datik die ingekorte versie niet gehoord heb
ik vin november rain wel t beste nummer van guns n' roses, maar niet het beste nummer ooit gemaakt.
je hoort veel mensen zeggen, estranged van guns n' roses is van hetzelfde niveau als november rain
ik zie dat nummer nooit in welke lijst dan ook staan, niet eens op greatest hits van gnr
ik ben van 88, kan iemand me vertellen of dat nummer ooit wel in de top 40 is geweest?
ik vin november rain wel t beste nummer van guns n' roses, maar niet het beste nummer ooit gemaakt.
je hoort veel mensen zeggen, estranged van guns n' roses is van hetzelfde niveau als november rain
ik zie dat nummer nooit in welke lijst dan ook staan, niet eens op greatest hits van gnr
ik ben van 88, kan iemand me vertellen of dat nummer ooit wel in de top 40 is geweest?
0
moviefreak#1
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:21 uur
Dat uitgerekend November Rain bij Sky Radio op 1 staat vind ik lachwekkend. Ik zie het eigenlijk meer als een klacht van de luisteraars aan het adres van de programmadirectie. Zoals al werd gezegd dat nummer word nooit gedraaid en als het word gedraaid is het weer die vreselijke korte versie. Op mijn voormalige werk hadden ze altijd Sky Radio op staan en het programma kwam me echt al mijn spuigaten uit.
0
moviefreak#1
geplaatst: 3 augustus 2005, 20:22 uur
Binsbergen schreef:
In 1992 stond het nummer 18 weken in de top 40 met als hoogste notering de 4e plaats

0
geplaatst: 3 augustus 2005, 22:09 uur
herman schreef:
Nee hoor, ik vind het ook niet zo bijzonder. Een soort Bohemian Rhapsody van de jaren '90.
Nee hoor, ik vind het ook niet zo bijzonder. Een soort Bohemian Rhapsody van de jaren '90.
Het is dat ik in een goede bui ben Herman...
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 01:33 uur
Alhoewel ik BR niet meer echt kan horen (doodgedraaid en overschat), vind ik het wel een bijzonder nummer en een stuk leuker dan November Rain hoor. 
Mijn opmerking was een beetje overdreven, maar af en toe is het leuk om te chargeren.

Mijn opmerking was een beetje overdreven, maar af en toe is het leuk om te chargeren.

0
geplaatst: 4 augustus 2005, 10:11 uur
Ben het helemaal eens met het feit - want dat is het, een feit - dat Bohemian Rhapsody, hoewel behoorlijk overschat, veel beter is dan November Rain. Zet alleen al de afzonderlijke muzikanten van beide bands tegenover elkaar en je weet hoe we ervoor staan. Axl Rose bijvoorbeeld valt qua zangcapaciteiten totaal in het niet bij Freddie Mercury!
Als we de liedjes tegenover elkaar zetten... Beide nummers zijn niet de sterkste van de bands wat mij betreft. Maar Bohemian Rhapsody heeft alleen al vanwege de clip (een van de eerste echte videoclips en er werden voor die tijd opzienbare technische foefjes toegepast bij het maken ervan) een hogere muziek-historische waarde voor mij.
Als we de liedjes tegenover elkaar zetten... Beide nummers zijn niet de sterkste van de bands wat mij betreft. Maar Bohemian Rhapsody heeft alleen al vanwege de clip (een van de eerste echte videoclips en er werden voor die tijd opzienbare technische foefjes toegepast bij het maken ervan) een hogere muziek-historische waarde voor mij.
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 10:56 uur
Tsja, als je dan weer Slash de gitaargod tegenover Brian May, aka de meest overgewaardeerde gitarist allertijden, dan is het wel duidelijk wie er wint.
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 14:26 uur
Ik vind Slash echt niet zoveel beter dan Brian May hoor. Wel een aardige kerel, maar dat telt hier niet.
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 15:04 uur
Slash is heel erg goed ja. Wel het liefst in combinatie met Izzy Stradlins rythemguitar. Daarom is het bij Velvet Revolver nu ook een stukje minder.
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 22:53 uur
En als ik nog 1 keer "summer of 69" hoor dan .....dan....dan... *gruwel*
0
geplaatst: 4 augustus 2005, 22:59 uur
gemaster schreef:
Tsja, als je dan weer Slash de gitaargod tegenover Brian May, aka de meest overgewaardeerde gitarist allertijden, dan is het wel duidelijk wie er wint.
Ik zie dat je op geen enkel Queen-album hebt gestemd, dus dit doen we dan maar af als kroegpraat.
0
geplaatst: 5 augustus 2005, 22:04 uur
Ik ken al die hits toch wel? Dan heb ik toch wel een idee over zijn gitaarspel.
0
geplaatst: 6 augustus 2005, 12:06 uur
Ik vind het typisch een top 5 van Sky. Ik vind alle 5 nummers verschikkelijk. Sky is ook heeel erg.
0
geplaatst: 6 september 2005, 21:30 uur
Inderdaad. Baggerstation. Met een op z'n zachtst gezegd vreemde Top 5. De nummer 1 kan ik nog begrijpen, maar de andere 4...
@gemaster
Kun je uitleggen waarom je Brian May de meest overschatte gitarist aller tijden vind?
@gemaster
Kun je uitleggen waarom je Brian May de meest overschatte gitarist aller tijden vind?
0
geplaatst: 6 september 2005, 22:00 uur
Ik vraag me af hoeveel anders die suffe lijst zou zijn als hij niet elk jaar van het voorgaande jaar werd gekopieerd. Oftewel, als niemand wist wat er voorgaande jaren hoog eindigde. Nu hebben denk ik te veel stemmers het idee dat ze op November rain en Bohemian rhapsody horen te stemmen...
* denotes required fields.