MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Queen is aan het verrotten

zoeken in:
Eerst hadden we dit : http://www.queenpluspaulrodgers.com/

En nu hebben we ook nog het volgende:

Queen is vervangen door een stelletje jonger genaamd Gee 4 . Ze namen deel aan een wedstrijd waardoor zij de nieuwe Queen zijn geworden.
Zowat alles is overgenomen van Queen al hun nummers en zelfs de videdoclips.
De 'mannen' van Queen vonden er niets aan.
Gee 4 is 29 maart begonnen aan hun tournee.Hun succes is ontstaan aan de wereldhit Bohemian rhapsody. Zelfs de clip lijkt er sprekend op.
De oude 'mannen' van Queen beginnen ook opnieuw aan een 'comeback' met een nieuwe zanger uiteraard.
Bron: een vriendin van mij

Ik vind dat dit dus echt niet kan. De 'nieuwe' Queen is nu volop bezig met touren. Vorige week waren ze nog in het Antwerps Sportpaleis. Het was duidelijk dat niemand van de toeschouwers ècht voldaan was na het concert. Freddy Mercury's schaduw blijft gewoonweg over het podium hangen. Geen grote show, geen ietwat rare attributen, kleding of shmink: slechts een keer een zwier met z'n micro. Mercury's stem, die perfect was voor zijn songs, is natuurlijk ook niet meer van de partij, en hoewel Rodgers ook niet slecht zingt, knaagt er iets. Het klopt gewoonweg niet.

Het geval van Gee 4 (of G4, want ik vertrouw de schrijfkunsten van die vriendin niet helemaal ) is natuurlijk nog triester. Ik heb hun covers nog niet gehoord, maar zodra ik er wat meer van hoor zal ik het melden.
Queen is gestopt op haar hoogtepunt, in volle bloei: in feite een voorrecht dat maar weinig banden hebben. Maar blijkbaar is er een leegt achtergebleven die zoveel mensen moeten proberen op te vullen.

Zijn er nog mensen die mijn mening delen? Of al iets gehoord van Gee 4 of het concert van Queen met Rodgers?

Queen bestaat gewoon niet meer en Brian May zei volgens mij vlak na de dood van Freddie dat ze die naam niet meer zouden gebruiken. Het heet nu dan ook Queen + Paul Rodgers. Hij is heel anders als Freddie Mercury, maar ik vind hem een zeer mooie stem hebben. Als de kaartjes niet zo belachelijk duur waren zou ik mischien wel overwogen hebben er heen te gaan, ze komen naar mijn stad (Arnhem) namelijk.

Xfofaxx schreef:

De 'mannen' van Queen vonden er niets aan.

Kunnen ze het dan niet gewoon verbieden?

Weet ik niet. Misschien is het de platenmaatschappij die het bepaalt. Of misschien waren ze er in het begin wel voor, maar zijn ze wat van gedacht veranderd.

Van G4 had ik nog nooit gehoord, maar het feit dat Queen weer is gaan touren vind ik eeuwig zonde en diep maar dan ook diep triest. Niemand zal ooit Freddie Mercury kunnen vervangen hoe goed Paul Rogers zijn best ook doet.
Dat veel bezoekers onbevredigd naar huis gaan, tsja eigen schuld dikke bult, wat had je dan verwacht een geloofwaardige Queen show??
Queen is inderdaad gestopt op hun hoogte punt, misschien dat ze het met Freddie Mercury nog wel 20 jaar hadeen volgehouden, maar zonder hem in iedr geval niet.
Wat ik zo lees is het geval G4 nog veel erger, maar goed daar zal ik niet over oordelen want ik ken het niet.

De enige verstandige man in dit geheel Is John Deacon (Queen bassist), Hij houd de eer aan zichzelf.

Ik ben bij het concert geweest in Ahoy en het viel me erg mee, sterker nog, ik vond het erg goed. Je moet het ook niet zien als een echt Queen-concert, maar als een optreden van Paul Rodgers, Brian May en Roger Taylor samen. Waarom zouden May en Taylor niet meer mogen optreden na Freddie's dood?

Zavo schreef:

Ik ben bij het concert geweest in Ahoy en het viel me erg mee, sterker nog, ik vond het erg goed. Je moet het ook niet zien als een echt Queen-concert, maar als een optreden van Paul Rodgers, Brian May en Roger Taylor samen. Waarom zouden May en Taylor niet meer mogen optreden na Freddie's dood?

Dat ze optreden moeten ze geheel zelf weten, maar doe dat niet onder de naam queen, dan wordt het een beetje zielig.

Eddie schreef:

De enige verstandige man in dit geheel Is John Deacon (Queen bassist), Hij houd de eer aan zichzelf.

Is die nu geen wereldvreemde geworden, die zich bezighoudt met schilderen ofzo?

Sinds wanneer ben je wereldvreemd als je je bezig houdt met schilderen?

Ik ben het helemaal met Xfofaxx eens, wanneer je gaat schilderend is het een kwestie van tijd of je bent wereld vreemd, dan ga je jezelf oren afsnijden en meer van dat soort dingen.

Xfofaxx schreef:

Queen is gestopt op haar hoogtepunt, in volle bloei: in feite een voorrecht dat maar weinig banden hebben.

Tja, maar weinig bands hebben het "voorrecht" om in volle bloei te moeten stoppen omdat de frontman/zanger komt te overlijden

Ik heb Queen met Paul Rodgers nog niet gezien of gehoord, dus kan ik er eigenlijk niet objectief over oordelen. Maar subjectief is ook leuk, dus:
voor mij had het niet gehoeven. De herinnering aan Queen (met Freddie) blijft al levend door de vele goede muziek en mooie concerten die zijn achtergelaten voor de mensheid. Gevoelsmatig doet een herstart zonder Freddie (en zonder John Deacon) overbodig aan. Ik ben er nog niet uit of de heren May/Taylor dit hebben gedaan uit jeugdsentiment of puur voor de poen. In het eerste geval kan ik er nog wel respect voor opbrengen. In het tweede geval niet echt.

Het verschijnsel coverbands is natuurlijk heel iets anders. Die jongens pretenderen niet dé band te zijn, maar spelen de muziek van hun voorbeelden. Dan kunnen het liefhebbers/fans zijn, maar evengoed slimme jongens die een gat in de markt zien.

Blijft overeind dat zolang wij muziekliefhebbers naar deze bands (de nieuwe Queen, of de coverbands) gaan kijken, we zelf de vraag in stand houden.

Nog even en dan komt de live CD uit van Queen + Paul Rodgers uit. Ik ben benieuwd hoe het klinkt.

avdj schreef:
Nog even en dan komt de live CD uit van Queen + Paul Rodgers uit. Ik ben benieuwd hoe het klinkt.

Gewoon dezelfde muziek maar dan met de zang van Paul Rodgers i.p.v. van de veel betere Freddie Mercury.

Ik ben zelf eigenlijk benieuwd wanneer er hier iemand op staat die Paul Rogers een betere zanger vind dan Freddie Mercury, ik had laatst in de winkel een gesprekje met iemand die Paul Rogers serieus beter vond dan Freddie Mercury. Ik denk overigens dat Mum users het opdit gebied wel unaniem met elkaar eens zijn maar ik ben toch benieuwd.

staat met een T, Eddie. Ik wilde er eigenlijk niks van zeggen maar nu zie ik het al voor de 20e keer.

Stupid Eddie stupid Eddie Ik probeer er echt op te letten.

Niet te hard, Eddie
dadelijk schrijf je niks meer goed en vind je Paul nog beter dan Freddy

teutoon
Ik vind Freddie Mercury dus geen prettige stem hebben. Dan Brian May veel mooier in mijn ogen. Maargoed Queen = Mercury dat is wel zo.

May een mooiere stem . Je bent de eerste van wie ik dat hoor.

Overigens vind ik dat het de andere leden van Queen te kort doet als men zegt Queen = Mercury. Iedereen schreef songs en Mercury zeker niet alleen.

teutoon schreef:
Ik vind Freddie Mercury dus geen prettige stem hebben. Dan Brian May veel mooier in mijn ogen. Maargoed Queen = Mercury dat is wel zo.

Ik heb al met vervazing andere discussie van jou gevolgd maar dit slaat echt alles. Brian may zijn stem is veel breekbaarder en veel beperkter in zijn berijk. Heb je wel eens en van May zijn solo platen gehoord dan zul je toe moeten geven dat hij het vooral van zijn gitaar spel moet hebben.

DutchViking
Freddie Mercury is ongeëvenaard. Er zijn weinig zangers die hem kunnen evenaren, laat staan verbeteren. Brian May moet het inderdaad van zijn gitaarspel hebben, ik heb wel eens wat solo-materiaal van hem gehoord, maar zijn vocale capaciteiten konden mij niet zo overtuigen. Ik ben geen grote Queen-fan, maar Freddie was geniaal en niet te vervangen. Ook niet door Paul Rodgers.

teutoon
Ik zal het kort uitleggen. Mn vader vind Mercury geen prettige stem hebben, mn moeder niet, en ik zelf ook niet. Zn stem is wel bijzonder natuurlijk, maar als ik Brian May hoor met Too much love will kill you krijg ik kippenvel. Ik weet zeker dat als Mercury dat had gezongen het minder prettig had geklonken. Het lijkt me niet vanzelfsprekend dat je de stem van Mercury mooi vindt.

Ik ben gewoon geen fan van de stem van Mercury bij sommige nummers. I want it all, vind ik mooi klinken, I want to ride my bicycle is om van te gruwen vind ik.

Maar het is maar smaak hoor. En eigenlijk moet je stemmen ook niet gaan vergelijken, elke stem is uniek, alleen de een heeft een hoger bereik. Echter dit heb je niet altijd nodig.

Ander voorbeeld: Bobby Kimball is meer een echte zanger dan Steve Lukather, toch heb ik liever dat Steve Lukather I'll be over you zingt, zo is het precies ook bij Too much love will kill you. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is nu.

teutoon schreef:
maar als ik Brian May hoor met Too much love will kill you krijg ik kippenvel.

Ik ook.
Zo vals hoor je t immers niet zo vaak.

Helmaal mee eens, Queen is één van mijn alltime favourites en Brian May een van mijn dito gitaristen, maar hij moet NIET gaan zingen

teutoon
Wat is er vals aan?

teutoon
Duurt wel lang zo'n reactie.

Ik bedoelde iig niet dat hij vals zingt - doet hij niet - maar hij heeft geen zangstem, geen power, kleurloos. Maar als hij zijn gitaar pakt

teutoon
Oke lebowski, maar die EMDEE lult zich er niet zomaar uit.
Maar of je een stem mooi vindt of niet heeft ook met smaak te maken.

Ik kan ook simpelweg niet begrijpen dat je Brian May een plezieriger stem vind hebben dan Freddie, dat klinkt voor mij het zelfde als wanneer je zegt dat je Jim een fijnere stem vind hebben als Fran Sinatra of Nat King Cole. Brian May heeft geen enkel kracht in stem, zijn berijk is welgeteld 1 octaaf, en nog gevuld met heel erg veel valse lucht. Ik vind het inderdaad wel erg ver gan om het 'vals' te noemen. Dat je freddie geen prettige stem vind hebben dat kan (ik kan me er weinig bij voorstellen maar goed...;) ) Maar dan om dan te stellen dat je Brian May beter vind dat wil er bij mij heel erg moeilijk in, maargoed ieder zijn smaak.

Ook op het gebied van gitaar spelen is hij zeker niet slecht maar voor mij behoord hij ook niet tot de wereld top, Queen is voor mij zo'n band waar bij de combinatie May, Taylor, Mercury, Deacon gewoon geweldig werkt en een zekere magie opwekt, afzondelijk vind het allemaal hele gemiddeld.

De CD's s en / of LP's zijn er om de muziek van Queen levend te houden. Verder kwam Freddie met de naam Queen, ontwierp het logo, bracht het theatrale aspect in de muziek, schreef de meeste nummers in het begin (toen ze nog goed waren), gaf de andere bandleden een creatieve schop onder de kont etc... dus begraven die naam en lekker onder een andere bandnaam verder gaan!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:28 uur

geplaatst: vandaag om 01:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.