MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Nieuwe Byrne & Eno

zoeken in:

ik ben eerlijk gezegd een beetje huiverig. ik hoop maar dat ze me niet teleurstellen...

Wat een lelijke hoes.

Ik moet de vorige ook nog steeds beluisteren, maar ik ben benieuwd...

Ik weet niet of ik hem ga luisteren, maar de eerste is wel een meesterwerk.

Vraag me af of deze heren nog steeds dezelfde bezieling aan de dag kunnen leggen als in de jaren '70 en '80...

Byrne zingt nu op een nummer dat regelmatig op 3FM langskomt. Best een leuk nummer, maar volgens mij is dat niet van dit album ofwel?

Nee, dat is de nieuwe single van Fatboy Slim geloof ik.

Everything That Happens, Will Happen Today. Dat is de titel van de nieuwe samenwerking tussen producer/geluidskunstenaar Brian Eno en oud Talking Heads-voorman David Byrne.

Everything That Happens bevat vooral muziek van Eno, waarop Byrne zijn teksten zingt. Hun eigen eerste omschrijving van de muziek: electronic gospel. Voor het album is inmiddels een speciale website opgezet, waarop Byrne het volk toespreekt, waar het nummer Strange Overtones ook als gratis MP3 te downloaden is.

Vanaf september volgt er in 2008 en 2009 een tournee van David Byrne, waarbij hij naast oud en nieuw werk met Eno ook Talking Heads-nummers zal brengen. De tracklist van Everything That Happens, Will Happen Today ziet er als volgt uit:

01 Home
02 My Big Nurse
03 I Feel My Stuff
04 Everything That Happens
05 Life Is Long
06 The River
07 Strange Overtones
08 Wanted For Life
09 One Fine Day
10 Poor Boy
11 The Lighthouse

bron: Oor-site

Ben toch wel erg benieuwd naar wat dit album ons gaat brengen. Ik verwacht natuurlijk geen 'Bush of Ghosts' dat een geniaal en volstrekt uniek album is, nu na 27 jaar nog steeds zijn tijd ver vooruit.......maar toch, ik hoop op wat moois. Ik ga dat mp3tje maar eens opsnorren.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:36 uur

geplaatst: vandaag om 06:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.