MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Hommeles in Hilversum: wat betekent dat voor 3voor12?

zoeken in:
Ik kwam vandaag onderstaand stuk tegen op 3voor12":

[modknip nieuwsbericht]

Ik heb nog niet zoveel gelezen over het een en ander, maar vind dit toch wel behoorlijk eng klinken allemaal. Ben wel benieuwd naar de echte bedoelingen van de regering. Ik zou het ontzettend zonde vinden als muziekprogramma's op TV en hele initiatieven als 3voor12 (waar vind je verder zoiets in NL??) onmogelijk zouden worden gemaakt.

titan (crew)
Ik geloof er niets van dat allerlei "kwaliteitsprogramma's", waarvoor heel veel mensen nu ineens in de bres springen zullen verdwijnen. De budgetten halveren inderdaad zo ongeveer, maar daar wordt nooit bij verteld dat de andere helft voor de omroepen behouden blijft. De verdeling veranderd hooguit iets.

Daarnaast heb ik het idee dan men met de nieuwe plannen juist voor ogen heeft dat de publieke omroep weer een echte publieke omroep wordt, waar allerlei "makkelijke" programma's die net zo goed bij commerciëlen gemaakt kunnen worden zullen verdwijnen ten faveure van "kwaliteitsprogramma's".

In ieder geval verdwijnt het als themakanaal per 1 januari van de buis...

Het lijkt daarnaast ook helemaal niet rijmen met de nieuwe Mediawet die eind 2008 in werking zal treden, waarin juist wél het elektronische aanbod en diensten zoals themakanalen, websites worden gestimuleerd.

De prestatieafspraken over het totale aanbod vervangen de verplichte percentages zendtijd voor informatie en cultuur die alleen gelden voor Nederland 1, 2 en 3 . Dus het lijkt onzin te zeggen dat de omroepen meer aan opinie en debat moeten uitbesteden en minder aan drama en cultuur...

3 voor 12 zou juist voor een aantal omroepen als voorbeeld kunnen dienen hoe je communities opbouwt, mensen betrekt en activeert en hoe een merk buiten de traditionele kanalen om op- en uitbouwt.

Voor mij is 3 voor 12 een heel goed voorbeeld van cross-mediale activiteit.

Zulks zou de richting en redding kunnen zijn van tradioneel denkende omroeporganisaties. De bezuinigingen zullen eerder impact hebben op resources (bemensing en infrastructuur). Er is bijv. nogal wat geld opgegaan aan digitale themakanalen. De nieuwe mediawet zal zeker meer ruimte bieden aan cross-mediale activiteiten.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:47 uur

geplaatst: vandaag om 04:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.