MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Frusciante geen peper meer.

zoeken in:
Nu.nl:
[i]Gitarist verlaat Red Hot Chili Peppers
Uitgegeven: 17 december 2009 19:38
Laatst gewijzigd: 17 december 2009 19:38

[modknip nieuwsbericht]

....als dat maar goed afloopt, de vorige keer ging het flink bergaf met John..

Ach, hij is geen begin twintig meer. Die blijft ongetwijfeld gewoon zichzelf en poept er de komende 10 jaar weet ik hoeveel geinspireerde albums uit.

Als hij weer pareltjes uit gaat brengen, hoor je mij niet klagen. De laatste paar Peppers waren ook niet alles.

Gallow

Ja ok maar de laatste Frusciante plaat vond ik dan ook niet zo'n topper. Leuk om te beluisteren maar niet zijn beste... Hopelijk komt er idd opnieuw een klepper van deze man.

Josh Klinghoffer staat op de nominatie om de nieuwe Pepper te worden.

Een nieuwe gitarist msh een nieuwe en experimentelere richting dat de peppers inslaan.

het komt johns solo werk wel ten goede, en de rhcp heeft zijn hoogtepunt al wel gehad.

Een goeie zaak dit. Van de Peppers verwacht ik geen meesterwerkje meer, in tegenstelling tot Frusciante solo. The Empyrean geeft het bewijst dat hij muzikaal op een totaal andere weg is dan zijn voormalige bandgenootjes.

Lennart_M schreef:
bandgenootjes.

Wel een beetje te veel minachting voor één van de betere bands ooit (misschien niet top 10 of 20 maar toch zeker top 100).

Tzal afwachten zijn wat dit gaat geven inderdaad. Om eerlijk te zijn verwacht ook niet meer DE superplaat van de peppers, en zonder Frusciante zijn ze wel een beetje onthoofd. Ik vind trouwens dat frusciante wel een groep nodig heeft om echt goed tot zen recht te komen. Geniale stukjes gitaar is 1 ding, ze in een fantastische song gieten is nog iets anders.

Stijn_Slayer
Het niveau begon na Californication echt te dalen, in tegenstelling tot Frusciante's solowerk.

Ik heb wel bewondering voor deze beslissing, voor het geld had hij beter bij de Peppers kunnen blijven. Hij doet wat hij zelf wil en dat respecteer ik. Nu heb ik wel weinig hoop voor het volgende RHCP album, maar slechter dan Stadium Arcadium zal haast niet kunnen....

Ik ben wel benieuwd hoelang de band het nog volhoudt. Chad Smith lijkt zich ook niet meer 100% te focusen op de Peppers (zie Chickenfoot).

...en Flea toured nu met Thom Yorke...

Goede beslissing van John, na de verschrikking Stadium Arcadium zag ik weinig heil meer in de Peppers. John solo zorgde het afgelopen decennium voor een flinke stapel prikkelende releases, al voldeed The Empyrean niet aan mijn verwachtingen. Nu hij zijn aandacht niet meer hoeft te verdelen stijgen mijn verwachtingen voor zijn volgende plaat weer door het dak. De Peppers zonder Frusciante lijkt me alleen wel een aflopende zaak (zie One Hot Minute) dus die kunnen er beter maar helemaal mee kappen.

corn1holio1 schreef:
(quote)

Wel een beetje te veel minachting voor één van de betere bands ooit (misschien niet top 10 of 20 maar toch zeker top 100).

Niet minachtend bedoelt hoor. Blood Sugar Sex Magik staat nog steeds in mijn top 30 aller tijden. Mijn punt was meer dat de paden van elk lid compleet tegengestelde richtingen zijn ingegaan. Smith is met Chickenfoot de hardrock kant op gegaan, Frusciante zoekt muzikale verdieping en Flea en Kiedis zullen de eeuwige Peppers blijven. Ik denk dat het voor beide partijen beter is. Je kan beter een album maken met 4 gemotiveerde muzikanten, dan met een Frusciante die met zijn kop heel ergens anders is, hoeveel invloed hij ook heeft op de sound.

Ik baalde wel van het nieuws want ik had nog wel een werkje van de jongens verwacht. Gelukkig blijft Frusciante wel gewoon muziek uitbrengen. Zijn solowerk vind ik bijna nóg beter dan het werk wat ie met de Peppers geleverd heeft. Smith bij Chickenfoot, Flea (lees ik net) bij Thom Yorke en Anthony.. Iemand enig idee?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.