Muziek / Nieuws / Scorpions eindelijk het bejaardenhuis in.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:05 uur
De Duitse hard-rock band Scorpions hebben laten weten te stoppen.
Ze hebben het idee het einde bereikt te hebben, volgens mij hadden ze dat al in 1978.
Klik
Ze hebben het idee het einde bereikt te hebben, volgens mij hadden ze dat al in 1978.
Klik
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:32 uur
Hoewel:
Dus eerst nog een album, en uit die tour die blijkbaar op bejaardentempo wordt uitgevoerd valt vast nog wel een DVD te trekken!
En Sting In the Tail, het Engels is gelukkig nog allerbelabberdst
De band geeft in maart hun laatste album Sting In The Tail uit en begint in mei aan een laatste wereldtournee.
Die tour neemt nog een paar jaar in beslag, voordat de muzikanten het bijltje er echt bij neerleggen.
Die tour neemt nog een paar jaar in beslag, voordat de muzikanten het bijltje er echt bij neerleggen.
Dus eerst nog een album, en uit die tour die blijkbaar op bejaardentempo wordt uitgevoerd valt vast nog wel een DVD te trekken!
En Sting In the Tail, het Engels is gelukkig nog allerbelabberdst

0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:37 uur
Nou, het is onderhand wel mooi geweest, dat vind ik ook. En natuurlijk hadden ze hun beste dagen al een hele tijd achter de rug. Maar ik word altijd een beetje onpasselijk als mensen er vervolgens heel neerbuigend over gaan doen. Want ik heb er toch wel respect voor wat deze band in de loop der jaren met vrij beperkte middelen heeft bereikt.
Ze stonden in '74/'75 in Amerika in het voorprogramma van onze eigen Golden Earring, die daar toen eventjes heel 'hot' was vanwege het internationale hitsucces van Radar love. En je kunt niet ontkennen dat die Hamburgers 'ons' toch voorbijgestreefd zijn.
Natuurlijk, Tokyo tapes ('78) was een mijlpaal, maar hun beste platen moesten toen nog komen. Vanaf Lovedrive hebben ze een aardige reeks heel goede hardrockplaten gemaakt, met Blackout als absolute topper. Daarna werd het allemaal meer van hetzelfde en geleidelijk steeds minder.
Dat ze wereldwijde hits scoorden met ballads, daar kun je verschillend over denken, maar ook die nummers vond ik kwalitatief heel behoorlijk. Ik gunde het hen dat ze met Crazy world (het album met Wind of change en Send me an angel) nog een creatieve en commerciële opleving hadden in 1991, maar dat was voor mij ook meteen de laatste plaat die ik van ze heb aangeschaft.
Ze hebben gelijk dat ze ermee stoppen voordat het echt rollator-rock gaat worden. Er zijn natuurlijk heel veel bands die te lang zijn doorgegaan, maar enige hulde voor alles wat ze gedaan hebben, is wel gepast, vind ik. Niks om neerbuigend over te doen. Misschien dat een moderator de topic-titel een beetje kan neutraliseren.
Ze stonden in '74/'75 in Amerika in het voorprogramma van onze eigen Golden Earring, die daar toen eventjes heel 'hot' was vanwege het internationale hitsucces van Radar love. En je kunt niet ontkennen dat die Hamburgers 'ons' toch voorbijgestreefd zijn.
Natuurlijk, Tokyo tapes ('78) was een mijlpaal, maar hun beste platen moesten toen nog komen. Vanaf Lovedrive hebben ze een aardige reeks heel goede hardrockplaten gemaakt, met Blackout als absolute topper. Daarna werd het allemaal meer van hetzelfde en geleidelijk steeds minder.
Dat ze wereldwijde hits scoorden met ballads, daar kun je verschillend over denken, maar ook die nummers vond ik kwalitatief heel behoorlijk. Ik gunde het hen dat ze met Crazy world (het album met Wind of change en Send me an angel) nog een creatieve en commerciële opleving hadden in 1991, maar dat was voor mij ook meteen de laatste plaat die ik van ze heb aangeschaft.
Ze hebben gelijk dat ze ermee stoppen voordat het echt rollator-rock gaat worden. Er zijn natuurlijk heel veel bands die te lang zijn doorgegaan, maar enige hulde voor alles wat ze gedaan hebben, is wel gepast, vind ik. Niks om neerbuigend over te doen. Misschien dat een moderator de topic-titel een beetje kan neutraliseren.
0
wijsneus
geplaatst: 25 januari 2010, 15:43 uur
Idd, een dosis respect is zeker op zijn plaats. Eind jaren 70 kon ik ze echt wel waarderen. OK, nu vind ik het niet zo super meer, maar om nou zo denigrerend te doen, hebben de Scorpions niet verdiend.
Dan kan ik zo een hele rij artiesten opnoemen die allang hadden moeten stoppen.
Dan kan ik zo een hele rij artiesten opnoemen die allang hadden moeten stoppen.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:50 uur
Ik wil graag even vermelden dat zowel topic-titel en inhoud van mijn bericht niet als zodanig neerbuigend, respectloos en of denigrerend bedoeld zijn.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:55 uur
En ik zeg niks over de oude platen en reageer slechts op het bericht op nu.nl.
Is toch opvallend dat een band zegt te stoppen en er dan een wereldtour van een paar (!) jaar uitgooit?
Meer Spinal Täp kan je het niet krijgen
Is toch opvallend dat een band zegt te stoppen en er dan een wereldtour van een paar (!) jaar uitgooit?
Meer Spinal Täp kan je het niet krijgen

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 januari 2010, 18:51 uur
Jammer dat ze stoppen, want hun vorige plaat Humanity: Hour I was een heel goede plaat. Er is echter een tijd van komen en gaan. Ik hoop echter dat het geen publiciteitsstunt is: laten we eerlijk zijn, als ze een gewone toer doen, zullen ze niet zoveel volk trekken als tijdens "de ultieme toer". Nu geven ze de indruk: "het is jullie laatste kans". Och, wat doet het ertoe, tijdens hun loopbaan hebben ze vele mensen vele gelukkige tijden bezorgd en dat telt wel degelijk!
0
geplaatst: 25 januari 2010, 20:21 uur
Scorpions eindelijk het bejaardenhuis in.
Eindelijk, ik ga ze meteen boeken voor een optreden bij ons in het verzorgingshuis.
Ze stonden al jaren hoog op het verzoekenlijstje bij de bewoners.
Hopelijk vragen ze niet te veel voor een uur optreden; we hebben namelijk maar een budget van 200 Euro.
Eindelijk, ik ga ze meteen boeken voor een optreden bij ons in het verzorgingshuis.
Ze stonden al jaren hoog op het verzoekenlijstje bij de bewoners.
Hopelijk vragen ze niet te veel voor een uur optreden; we hebben namelijk maar een budget van 200 Euro.
0
geplaatst: 26 januari 2010, 16:37 uur
Ceasar schreef:
Ze komen uit Hannover....
(quote)
Ze komen uit Hannover....
Oeps, da's waar ook. Nou ja, had ik de eerste 2 letters in elk geval goed.

0
geplaatst: 26 januari 2010, 20:52 uur
Heel erg jammer dat ze er straks mee stoppen.
Maar aangezien Klaus en Rudolf 60 zijn geweest is het wel begrijpelijk. Heb ze de laatste drie keer gezien in NL, echt geweldig!! Dus ik had ze nog lang niet afgeschreven. Ook hun laatste twee albums zijn van grote klasse!
Hopelijk komen weer om een laatste show te geven.
Maar aangezien Klaus en Rudolf 60 zijn geweest is het wel begrijpelijk. Heb ze de laatste drie keer gezien in NL, echt geweldig!! Dus ik had ze nog lang niet afgeschreven. Ook hun laatste twee albums zijn van grote klasse!Hopelijk komen weer om een laatste show te geven.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 februari 2010, 15:31 uur
Ze hebben wat leuke nummers gemaakt, maar ze kunnen me nooit een hele cd lang boeien. Klaus Meine vind ik ook geen al te beste zanger.
Ik treur er niet om, en had ze eigenlijk ook al afgeschreven. Ook al kon Acoustica mij nog wel positief verassen, al is dat ook al weer 9 jaar geleden ofzo.
Ik treur er niet om, en had ze eigenlijk ook al afgeschreven. Ook al kon Acoustica mij nog wel positief verassen, al is dat ook al weer 9 jaar geleden ofzo.
0
geplaatst: 20 april 2010, 02:34 uur
Ik heb in de verste verte nooit iets gehad met Scorpions, maar vermeldenswaard vind ik wel dat dit soort vergeten bands in Rusland nog razend populair zijn. Vorig jaar juni waren ze de headliner op een festival in Krasnoyarsk, Siberie samen met Alice Cooper, Kingdom Come en The Rasmus. Ook oude reincarnaties van Boney M zie je in dit deel van de wereld nog rondtrekken. Hilarisch!
0
speedy66
geplaatst: 20 mei 2010, 10:42 uur
jurado schreef:
Klik
Klik
Ben niet echt een superfan van de band, maar kan ze goed waarderen. Dat ze stoppen voordat alles echt downhill gaat, verdient waardering. Lijkt me dat je loopt te beetje zeiken om niks dus. Die Rolling Stones , dat is echt een clubje ouwe lullen. Dat die nog fans hebben, ongelooflijk
* denotes required fields.