MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / EMI verkoopt Abbey Road-studio's

zoeken in:
Uit De Stentor van vandaag:

[i]EMI verkoopt Abbey Road Studio's

[modknip nieuwsbericht]

Stijn_Slayer
Vooral ernstig gezichtsverlies.

Benno
Laten we hopen dat de bestuurders van nu wijzer zijn dan twintig jaar geleden. Toen werden de Stax-studio's gesloopt om er jaren later weer een replica van die studio's neer te zetten. Als je nu even nadenkt dan kan je bedenken dat de culturele waarde van sommige gebouwen voor alle mensen van grotere betekenis is dan het directe economische gewin van enkelen.

Father McKenzie
Dit bevestigt ook vorige berichten, ja, slecht niews....

deredactie.be: "EMI wil studio Abbey Road van hand doen"

Nieuws van vandaag op nu.nl: volgens Paul McCartney zijn er enkele mensen geïnteresseerd in de overname die het behoud van de studio op het oog hebben.

[modknip nieuwsbericht]

Antonio
Waarom koopt Paul McCartney zelf niet gewoon Abbey Road ?

Die 34,5 miljoen kan hij toch best wel missen lijkt mij...

Stijn_Slayer
Tuurlijk, maar wat moet hij ermee?

Father McKenzie
In stand houden, renoveren (apparatuur) en jong talent begeleiden en de kans geven om ook groots te worden, misschien??

Antonio
Father McKenzie schreef:
In stand houden, renoveren (apparatuur) en jong talent begeleiden en de kans geven om ook groots te worden, misschien??

Hetzelfde eigenlijk wat de Beatles zelf al eens hebben geprobeerd met Apple Records en hun Apple Store in London...

En wij weten allemaal hoe dat avontuur is afgelopen

Father McKenzie
Omdat er toen geen goed managemant was, hé, Antonio?
Maar McCartney zou zich nu wel weten te omringen door mensen die verstand hebben van die dingen, en met een pak advocaten en raadsheren rond zich geschaard, zou hij het echt niet verknallen, toch?

Antonio
Father McKenzie schreef:
Omdat er toen geen goed managemant was, hé, Antonio?
Maar McCartney zou zich nu wel weten te omringen door mensen die verstand hebben van die dingen, en met een pak advocaten en raadsheren rond zich geschaard, zou hij het echt niet verknallen, toch?

Ik denk dat de beste man nu heel wat meer verstand van zaken heeft, want in de jaren 60 was het hele zaakje behoorlijk naief opgezet...

Trouwens, welke 2 bands horen niet in de onderstaande quote thuis ???

Ook Pink Floyd, Oasis en de Spice Girls zongen er hun cd's in.

Ja, best wel jammer van Oasis. Lijkt me toch een smet op het blazoen van de Abbey Road Studio's.

Yann Samsa
Héhé...

The Beatles liepen er anders ook van weg.

(afbeelding)

Hier een link naar de stand van zaken wat EMI met de studio's wil.

http://www.nu.nl/muziek/218...

Gisteren op de BBC berichten over het feit dat er een actie ontstaat om the National Trust te bewegen de Abbey Road studio's te kopen, als zijnde beschermers van het Brits cultureel erfgoed.
Misschien niet zo'n gek idee, maar of zij ook als investeerder kunnen participeren??

Antonio
Volgens de laatste berichten gooit EMI de Abbey Road Studio's NIET in de verkoop...

Zelfs op Facebook is een actie gestart om met zoveel mogelijk mensen ieder voor 20 pond (of euro, weet ik niet exact meer...) Abbey Road op te kopen, totdat je op het totaalbedrag uitkomt !

Yann Samsa
Er stond inderdaad ook in de krant vandaag dat, ondanks alle commotie rond het onderwerp, EMI niet van plan is om de Studio's aan gelijk wie te verkopen...

We zullen zien.

Aan de andere kant zie ik het graag gebeuren.
De mogelijkheid, zoals hier al vermeld, dat het in handen valt van mannen als McCartney is een goed vooruitzicht.
Die zullen er geld in steken, en de studio's zo goed mogelijk proberen te benutten voor tal van muzikale projecten van gelijk wie...
Hoop ik!

Het zou toch een leuk vooruitzicht zijn dat we op die manier toch eens een kijkje kunnen nemen in Abey Road....

Hier maar opnieuw een up date over de plannen rondom de Abbey Road-studio's.

http://www.nu.nl/muziek/219...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:34 uur

geplaatst: vandaag om 06:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.