MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Abba sluit reünie niet uit

zoeken in:
[modknip nieuwsbericht]

Agnetha heeft volgens mij altijd aan gegeven daar niks voor te voelen.
De heren hadden volgens mij al eerder gezegd daar voor open te staan.
Ik kan het ook mis hebben.

Nee, je hebt het niet mis, Agnetha heeft dat altijd gezegd. Dus ik denk niet dat ze er nu anders over denkt. Al kan ze het geld wel gebruiken, want voor zover ik weet is ze ook al haar geld kwijtgeraakt.

ABBA gaat zeker nog eens samen op het podium staan.
Voor heel veel centen een liedje zingen op de televisie of zo.

Maar plaatwerk en optredens komen er volgens mij niet.

Al denkt mijn hart daar heel anders over ...

Bij deze de originele tekst volgens persbureau Reuters

Could Abba be ready for a one-off reunion?

LONDON (Reuters Life!) - Swedish supergroup Abba may perform again nearly 30 years after they split, the former male members of the band hinted on Friday.

Lifestyle

The group, one of the most successful in history, has enjoyed continued fame since breaking up in 1982, thanks to tribute bands mimicking their satin outfits and easy-listening music and lyrics.They attracted new fans recently with the musical "Mamma Mia!" which was turned into a film.

But they have persistently shunned the chance to regroup, turning down as much as 1 billion dollars to tour again in 2000.However Benny Andersson and Bjorn Ulvaeus told The Times newspaper that an intimate one-off performance that could be screened around the world could be a possibility."Yeah, why not?" said Andersson, who now owns a farm where he breeds horses. "I don't know if the girls sing anything any more," he added. "I know Frida was in the studio." He added later: "It's not a bad idea, actually."

Ulvaeus said: "We could sing 'The Way Old Folks Do,'" in a reference to one of their "Super Trouper" album songs.Observers have always thought too many barriers existed to the band reforming, including the reclusive lifestyle of the blonde female member Agnetha Faltskog.

Andersson and Ulvaeus have responded negatively in the past too. Two years ago Ulvaeus said: "We will never appear on stage again. There is no motivation to regroup. Money is not a factor and we would like people to remember us as we were -- young, exuberant, full of energy and ambition." Lyngstad married a German prince and lives in the Swiss Alps. She is thought to be relatively amenable to a reunion, the newspaper said.Ulvaeus and Andersson are currently promoting their musical "Kristina" which opens in London on April 14.

(Writing by Avril Ormsby; Editing by Steve Addison)

Father McKenzie
Ik wil graag het beeld houden van 4 nog frisse en mooie mensen, dus hoop ik dat ons die reünie absoluut bespaard blijft.

Ook die reünie-toernee van The Police wou ik om dezelfde reden niet zien.

Nee.

Dat moeten ze maar niet doen

Benno
Ach, Björn is nu al weer vergeten dat hij dit ooit gezegd heeft...

Zitten we nou écht te wachten op een ABBA reunie. Ik niet in ieder geval. Voor mij mag het een mooie herinnering uit een leuke tijd blijven. Wat de dames in die tijd door hun uiterlijk ook met mijn fantasie deden, zou nu in ieder geval ook niet meer gebeuren. (het Jerney Kaagman-syndroom, zullen we maar zeggen)

De 4 leden van Abba hebben na de split eerder wel eens samen op het podium gestaan maar een officiële reünie zie ik niet komen. Een reünie zou bovendien afbreuk doen aan hun legendarische status.

Buiten het feit om, of de groep wel of niet bij elkaar komt voor optredens, kan het sowieso een vreemde gewaarwording zijn om de vier leden weer bij elkaar te zien. Links en rechts op het Internet naar recente foto's gekeken en dan valt op dat de leden er best wel oud uit zien. Niet dat dat erg hoeft te zijn, maar op de één of andere manier klopt er iets niet. Bij een band als The Rolling Stones bijvoorbeeld zijn we met de jaren gewend geraakt aan het feit dat de leden ouder zijn geworden. Geen cultuurschok laat maar zeggen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat de leden van Abba hun muziek niet meer kunnen brengen, maar wel dat het beeld niet meer klopt zoals dat in mijn geheugen zit. Het frisse is door de jaren er wel van af, edoch zijn ze nog in staat hun songs met verve te kunnen brengen. Laat ik dit bericht maar besluiten met de woorden: Zien is geloven......

Father McKenzie
Of een reünie met enkel RADIO-OPTREDENS, hell yeah!

Ik zou eigenlijk liefst het omgekeerde zien.
Dat de groep nog eens één gerijpt album maakt.
Optredens hoeven helemaal niet.

Father McKenzie
Dàt mag ook, natuurlijk!

dazzler schreef:
Ik zou eigenlijk liefst het omgekeerde zien.
Dat de groep nog eens één gerijpt album maakt.
Optredens hoeven helemaal niet.

Van mij hoeft dat niet zo, ik vind The Visitors een mooie afsluiter, en vraag me af of ze nog steeds muziek van het oude niveau kunnen maken. Maar als dat wel zo is, is er natuurlijk niks mis mee.

Benno
De muziek ging met The Visitors wel een kant op die ik heel erg kan waarderen. Maar ik ben bang dat de frustraties nu wel een beetje verdwenen zijn en dat we in het geval van een nieuw album een soort... carnavalsplaat krijgen.

Voor mij hoeft het niet, een Abba-reünie - en dat zeg ik als groot Abba-fan. Een eenmalig reünie-optreden voor tv ofzo zou ik nog wel waarderen, maar een nieuw album of een concerttoernee? Mijn gevoel zegt dat dat alleen maar kan tegenvallen.

In de praktijk zijn er maar weinig bands die na een gat van bijna dertig jaar nog met een album op de proppen komen dat een waardevolle aanvulling is voor de discografie. De Eagles kwamen in de buurt, maar per saldo vind ik Long road out of Eden nog steeds hun minste plaat.

Ik ben het met Arrie eens - The visitors was een mooie afsluiting van een reeks bijna perfecte albums. Laat dat maar zo blijven. Er zijn al teveel bands die hun 'legacy' hebben aangetast door jaren na dato nog eens met een middelmatig plaatje aan te komen zetten. Als je kijkt hoeveel bands in de loop der jaren voor het reünie-virus zijn gevallen en hoeveel waardevolle muziek dat uiteindelijk heeft opgeleverd, dan zeg ik: niet doen.

wijsneus
Geen reunie a.u.b.

Stijn_Slayer
Een wijze oude man zei ooit: The Torture Never Stops.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.