MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Lou Reed maakt muziek voor honden

zoeken in:
[modknip nieuwsbericht]

Ik ging hier al een tirade afsteken, haha

Father McKenzie
Lou Reed is helemaal zot geworden.
Voor goudvissen maakte hij ook al een plaat
(Metal Machine Music)

Oh, was MMM voor goudvissen? Dat heb ik nooit geweten. Die plaat leek me in elk geval niet voor mensen gemaakt...

De vraag die dit koddige berichtje bij me oproept is deze: als Lou en Laurie muziek gaan maken die voornamelijk bestaat uit hoge tonen die voor mensen niet of nauwelijks te horen zijn, hoe weten ze dan van elkaar wat ze doen? Muziek bestaat tenslotte bij de gratie van interactie tussen meerdere instrumentalisten.

Volgens mij krijgt de uitdrukking 'niet om aan te horen' hiermee straks een heel nieuwe dimensie.

Father McKenzie
Haha, niet om aan te zien ook, vrees ik!

Zouden er ook dove honden bestaan?
Wat krijgen die dan visueels voor de kiezen??

Allemaal nijpende vragen.

Het wordt tijd dat ze weer eens normaal doen en gewoon weer aan de drugs gaan

Je wilt zeggen dat ze volledig clean op dit idee gekomen zijn?

Sir Spamalot (crew)
De oordoppen-verkoper zal die dag weinig omzet draaien... Hoe zullen die honden het appreciëren? Door luid te huilen of hun poot op te heffen?

Vooral hun achterpoot, denk ik.

Misschien wel leuk om te filosoferen wat honden beestachtig goede muziek zullen vinden. Is dat muziek met veel bassen erin, want die zijn het best te horen laag bij de grond, of is het toch een fluitconcert, omdat honden hogere tonen kunnen horen dan mensen. Hoe dan ook lijkt me dat de volgende hit voor Laurie Anderson al in de maak is, namelijk het nummer O Super Dog.

Wellicht dat het paar zich heeft laten inspireren door het theaterstuk ' Going to the Dogs' van Wim T Schippers ?:

(afbeelding)

Stijn_Slayer
Je kan ook per se geforceerd avant-gardistisch willen zijn.....

Het blijft misschien een vreemd gegeven, toch moet ik steeds denken aan de volgende song YouTube - How Much Is That Doggie In The Window - Patti Page ,wordt het vast een gezellige plaat.

Honden blaffen en janken bij Opera Sydney

SYDNEY - Ongeveer duizend hondenliefhebbers hebben zaterdag bij het Operagebouw van de Australische stad Sydney geluisterd naar het geblaf en gejank van honderden poedels en andere honden. Zij genoten in de open lucht van het eerste concert voor honden ter wereld, een geestesproduct van de Amerikaanse performanceartiest Laurie Anderson.

Zij maakt daarbij gebruik van geluiden met een toonhoogte die mensen niet kunnen horen, maar voor de supergevoelige oren van honden onweerstaanbaar zijn. Het concert van twintig minuten maakte deel uit van het Vivid Live-festival, waarvan Anderson en haar echtgenoot, rockzanger Lou Reed, beschermheer zijn.

Music for dogs

Tussen de dierengeluiden waren de geluiden van de synthesizer, de violen en de saxofoon van de vier leden tellende band van Anderson te horen. Het concert 'Music for Dogs' begon met zachte tonen, maar op het laatst kwamen de musici bijna niet meer boven het gejank en geblaf van de dieren uit. ''Wij hebben hier enkele zingende honden'', juichte Anderson.

Honden blaffen en janken bij Opera Sydney | NUvideo.nl/opmerkelijk | De laatste nieuws video's zie je het eerst op NUvideo.nl!

© ANP

Idd dit is niet meer of minder dan gewone pure aanstellerij van het echtpaar Reed... Tijd om toch weer eens "gewone" hoorbare muziek te maken...

What's next? Een symfonie voor schildpadden?

Songs for the Deaf hebben we al gehad dus dat kan in ieder geval niet meer

beaster1256
ja, lou is zot geworden , maar was hij het niet altijd al , misschien wordt de arme man dement !

Gast
geplaatst: vandaag om 11:54 uur

geplaatst: vandaag om 11:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.