MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Gilmour en Waters samen op een podium!

zoeken in:

Maartenn (crew)
Eindelijk! Het bericht waar ik al tijden op wacht!

Post a.u.b. de volgende keer dat ze samen gaan touren en ook Nederland aan gaan doen.

Zal ik deze zeppelin dan maar weer laten neerstorten ?

Ik begrijp zeer goed dat alle Pink Floyd fans strakke broekjes krijgen van dit soort berichten, maar een gezamenlijke tour zie ik echt niet meer gebeuren.

Roger Waters gaat dit jaar en volgend jaar nog eenmaal op tournee met The Wall en dat is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ook zijn laatste tournee heeft hijzelf gezegd.

Ook Gilmour is niet meer zo happig op ellenlange tournee's en alles wat daar bij komt kijken en dat is voor ons fans wellicht jammer, maar van de kant van een artiest best begrijpelijk.

Bovendien hebben beiden laten zien dat ze het best zonder de ander kunnen, dus de nood zal niet erg hoog zitten denk ik zo...

Natuurlijk zou het prachtig zijn als Gilmour voor enkele data weer bovenop De Muur zijn epische solo van Comfortably Numb ten gehore kan brengen, maar dat zal dan hoogstwaarschijnlijk alleen gebeuren tijdens de shows in London, waar Gilmour woont.

En laat een vriend van mij nou toevallig een kaartje voor 1 van de shows in London hebben...

Kos
Ze deden het een tijdje terug toch ook al bij 1 of ander charity-gedoe?

Hier is trouwens een foto van deze memorabele gebeurtenis:

(afbeelding)

edit: nu we toch bezig zijn, wat te denken van de treffende gelijkenis tussen Richard Gere en Roger Waters ?

(afbeelding)

(afbeelding)

Oh by the way, which one's Pink?

beaster1256
de meest grijze !!

hahaha

Absolutely! Was mij ook al opgevallen. Roger is er een stuk beter gaan uitzien!

Ik verwacht overigens absoluut niet dat Gilmour mee gaat touren, maar het zou best kunnen gebeuren dattie inderdaad een solootie meespeelt in Londen ofzo. Zou toch geweldig zijn als die mannen het oud zeer beetje kunnen begraven.

beaster1256
volledig mee eens

It's getting better:

Gilmour to Roger: "If you do 'To Know Him Is To Love Him' for The Hoping Foundation Gig, I'll come and do 'C. Numb' on one of your Wall shows"

....

Check more: Pink Floyd news :: Brain Damage - Roger Waters talks about gig with David Gilmour, including future appearance! - brain-damage.co.uk

Stijn_Slayer
Ja, allemaal wel leuk en aardig, maar als ze telkens weer deze 'standaard' nummers gaan spelen hoeft het van mij ook niet.

Gilmour zal vast niet ineens van gedachten veranderen en toch meetouren. En als hij dat wel doet is het nog maar de vraag of Waters daar zin in heeft. Hij krijgt die stadions in z'n eentje ook bomvol, en dan hoeven de opbrengsten ook niet gesplit te worden...

Btw: circuleren er opnames? Kan tot zover niets vinden, alleen op Youtube een klein stukje.

Tuurlijk gaat Gilmour niet meetouren. Daar gaat het ook niet om. Is toch geweldig dat die mannen bij elkaar een riedeltje komen spelen af en toe? Zal vast bij een enkel nummer bij 1 show blijven. Prima toch?

Nieuwstad
Stijn_Slayer schreef:
Gilmour zal vast niet ineens van gedachten veranderen en toch meetouren. En als hij dat wel doet is het nog maar de vraag of Waters daar zin in heeft. Hij krijgt die stadions in z'n eentje ook bomvol, en dan hoeven de opbrengsten ook niet gesplit te worden...

Waters wil wel hoor, hij zit sinds Live8 continue te zinspelen op een reunie, op het zielige af haast als je bedenkt hoe laatdunkend hij zich heeft uitgelaten over Gilmour destijds.

Stijn_Slayer
Hij wilt best inderdaad (hij heeft Gilmour van tevoren ook meegevraagd voor zijn the Wall tour), maar als 'ie zelf ook alles vol krijgt denk ik niet dat hij er verder wakker van ligt.

Nieuwstad
Er zal zeker het nodige publiek op af komen. Maar Gilmours aanwezigheid zal alles naar een hoger plan tillen, zijn nog altijd loepzuivere stem, zijn unieke gitaargeluid, zijn belangrijke bijdrages destijds aan het album etc.

1+1=3 zeg maar en dat beseft Waters zich ook donderdsgoed

Stijn_Slayer
Nog steeds geen opnames hè?

Jammer..

Stijn_Slayer schreef:
Nog steeds geen opnames hè?

Jammer..

Heb nogmaals gekeken op Youtube, maar nee...

Wel nog wat foto's gevonden van Waters & Gilmour, gemaakt door Polly Samson (Gilmour's vrouw) en te vinden op haar website.

Via deze link zijn de foto's te zien van Gilmour & Waters.

Bij Pink Floyd - The Wall (1979):

David Gilmour en Roger Waters hebben tijdens een benefietconcert voor Palestina weer samengespeeld. Gilmour heeft bovendien zijn medewerking toegezegd aan het nummer Comfortably Numb voor een van de concerten van Waters' The Wall tour 2011...................... laat dat maar op dvd verschijnen.

Waters heeft evenwel aangekondigd dat dit idd zijn allerlaatste grote tour gaat worden. ''Ik heb iets van een zwanenzang in mij'' had hij gezegd......

Zal het dan toch nog eind goed al goed worden tussen die 2. Zou mooi zijn als het bijgelegd zou worden, want samen hebben ze natuurlijk mooie muziek op de wereld losgelaten. Zou mooi zijn als Gilmour in de zwanenzang van Waters nog een keertje zou meedoen.

Mooi om te lezen hoe de 2 voormalige kemphanen nu dan toch weer door 1 deur kunnen...

Wijsheid komt dus toch echt met de jaren

Some weeks passed with David cajoling me from time to time, telling me how easy it would be, but I clung resolutely to my fear of failure until one day he made one final entreaty. I quote "If you do 'To Know Him Is To Love Him' for The Hoping Foundation Gig, I'll come and do 'C. Numb' on one of your Wall shows". Well! You could have knocked me down with a feather. How fucking cool! I was blown away. How could I refuse such an offer. I couldn't, there was no way. Generosity trumped fear. And so explaining that I would probably be shite, but if he didn't mind I didn't, I agreed and the rest is history. We did it, and it was fucking great. End of story. Or possibly beginning.

Roger

PS. Just heard from David, he will decide in due course which gig he wants to do, it will be a surprise!

Ah, hier werd er al een tijdje over gekeuveld, ik wist het niet...

Waters lijkt op Gere? 20 jaar geleden misschien. Nu zou Freek de Jonge een goeie kandidaat zijn.

Nieuwstad
blijf het vreemd vinden dat er helemaal geen filmpjes zijn opgedoken

Nieuwstad schreef:
blijf het vreemd vinden dat er helemaal geen filmpjes zijn opgedoken

Het duurde even: http://www.hopingfoundation...

Laat ons hopen dat de sfeer op het podium een beetje goed is...

Stijn_Slayer
In de bootlegcircuits circuleert de opname inmiddels ook.

Ik hoop wel dat er nog een betere kwaliteit opname gaat verschijnen, maar dit is ook al heel mooi.

Je kan wel horen dat dit niet echt een hele professionele show is. Af en toe wat rommelig. Opvallend hoe Waters telkens wegblijft uit de meerstemmigheid bij de achtergrondzang.

Roger Waters staat op de cover van de nieuwste Rolling Stone, inclusief artikel over zijn nieuwe tournee:

(afbeelding)

Link

Inclusief video van de fotoshoot, gelukkig houdt Roger (in tegenstelling tot Lady GaGa onlangs) zijn kleding wel aan

En last, but not least een elftal foto's van de rehearsals van The Wall in New Jersey en Long Island !

(afbeelding)

Bluebird schreef:
Ah, hier werd er al een tijdje over gekeuveld, ik wist het niet...

Waters lijkt op Gere? 20 jaar geleden misschien. Nu zou Freek de Jonge een goeie kandidaat zijn.

Ik vind dat hij meer weg heeft van Harrison Ford.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.