menu

Muziek / Nieuws / 'Bono's ONE doneert maar 1,2 procent'‎

zoeken in:
[modknip nieuwsbericht]

Waarom verbaast mij dit nou niet?

Bono is nog op zoek naar de overige 98,8 %...

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.motifake.com/image/demotivational-poster/1004/bono-bono-u2-demotivational-poster-1271920999.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

1,2 procent is nog boven verwachting. Waarom denk je dat die club überhaupt ONE heet?

Kom nou, dit verbaast me niets van een band die zich officieel in Amsterdam laat vestigen, om zo minder belasting af te hoeven dragen.

Dit is toch duidelijk.

De Amerikanen hebben lak aan de milieudoelstellingen.
Laten we dus die Bono maar even voor bonobo (aap) zetten.

Een methode die zijn efficiënte bij elke presidentsverkiezing bewijst.

En we moeten ook niet hypocriet gaan doen. Als er morgen een organisatie
voor onze deur staat met een collectebus is de reactie van de meeste mensen:
wat baat het zolang we geen druk kunnen uitoefenen op de politiekers?

Laat die Bono maar wat wegen op de politiek.

MAS
Een grote schande maar het verbaast mij eigenlijk ook niks.

Stijn_Slayer schreef:
Waarom verbaast mij dit nou niet?
Dat gevoel heb ik nou ook. Zou hij nou ook zo naief geworden zijn of..... ja, ik weet het eigenlijk ook niet, maar vind het wel heel triest.

TheArtfulDodger
Dit zegt al genoeg over de geloofwaardigheid van Bono:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://blog.beliefnet.com/pontifications/imgs/Bono%20and%20the%20Pope.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Dat is toch Robin Williams?

Pretendeerde ONE meer te geven dan? Hebben ze gejokt ofzo? Met andere woorden; wat is het probleem precies?

Teuro
Onweerwolf schreef:
Pretendeerde ONE meer te geven dan? Hebben ze gejokt ofzo? Met andere woorden; wat is het probleem precies?

Ik snap het probleem ook niet. Ik denk dat ze bij de Nationale Postcode Loterij nog minder geven. En daar is bijna heel Nederland lid van. Ik vind Bono een prachtig persoon en een geweldige zanger. U2 is tenminste een goede band. Al die Bono-haters hier op MusicMeter moeten maar weer lekker naar hun vage indiebandjes, 3FM-singersongwriter geneuzel en gewelddadige metalbandjes luisteren. En zich hier niet zo druk om maken. Ze maken zichzelf belachelijk.

Niks mis met gewelddadige metalbandjes hoor.

Teuro
Hier nog een mooie foto voor dit topic:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://i.imgur.com/lTE5tdP.jpg

Ik snap het probleem ook niet echt. Het is toch juist fantastisch dat een persoon als Bono zijn nek uitsteekt om wat aan de problemen in de wereld te doen? Door zijn bekendheid kan hij bepaalde deuren nu eenmaal makkelijker en sneller openen dan de meeste andere mensen. Als hij het echt alleen maar deed om in de belangstelling te komen, dan had hij het zichzelf wel iets makkelijker gemaakt en zich gewoon voor de volle 100 procent op het rock n' roll-leven gestort.

TheArtfulDodger
Die middelvinger steekt hij zeker op naar alle kinderen die seksueel zijn misbruikt?

Teuro
TheArtfulDodger schreef:
Die middelvinger steekt hij zeker op naar alle kinderen die seksueel zijn misbruikt?

Nee, misschien ben je in de war met een foto van Michael Jackson.

Die Erdogan is een goede vriend van onze Bono. Als dat je vrienden zijn... Wij (burgers) laten ons überhaupt beetnemen door de kas van grootverdieners in de 'goededoelensector' te spekken. Kan hij of zij mooi een derde huis van kopen. En dat ten koste van de mensen die het écht kunnen gebruiken. Tenenkrommend..

Teuro schreef:
(quote)

Ik snap het probleem ook niet. Ik denk dat ze bij de Nationale Postcode Loterij nog minder geven. En daar is bijna heel Nederland lid van. Ik vind Bono een prachtig persoon en een geweldige zanger. U2 is tenminste een goede band. Al die Bono-haters hier op MusicMeter moeten maar weer lekker naar hun vage indiebandjes, 3FM-singersongwriter geneuzel en gewelddadige metalbandjes luisteren. En zich hier niet zo druk om maken. Ze maken zichzelf belachelijk.

Als je metalbands gewelddadig noemt dan ben je net zo kortzichtig zoniet meer dan waarvan je anderen beticht. Al die goede doelen krijgen geen cent van mij, geld komt nooit genoeg aan. Als Bono een vent is dan doneert hij zijn fortuin....houdt zelf wat miljoenen om meer dan goed van te leven en klaar. Maar nee, hij vraagt de mensen die hem al buitensporig onderhouden voor nog meer, voor het goede doel....en dat geld komt niet aan. Ga dan inderdaad gewoon je liedjes zingen voor diegenen die het willen horen en niet de schijnheilige uithangen.

Ik ben het volledig met Bakema NL eens. Veel U2 fans zijn niet (meer) in staat om kritisch naar het gedrag van Bono te kijken. Hij hangt de messias uit en weet op die manier velen (de laatste?) centen uit de zak te kloppen. Bah..

Marjet schreef:
Ide laatste?) centen uit de zak te kloppen. Bah..

Dat Bono de messias uithangt lijkt me evident, maar dat hij iemands laatste centen uit de zak klopt is natuurlijk onzin. Hoeveel boterhammen minder kun je eten als je volgende maand een tientje minder gestort krijgt?

Fathead schreef:
(quote)

Hoeveel boterhammen minder kun je eten als je volgende maand een tientje minder gestort krijgt?

Tja , je maakt het niet gemakkelijk maar vooruit.
Uitgang is dat een brood dus 2 euro kost en er 24 sneetjes (dit is plus korstjes) zijn.
ik kom dan op 5 broden * 24 sneetjes = 220 sneetjes geeft 110 boterhammen (beleg leen ik bij mijn lieve buren).

U2fan
Marjet schreef:
Die Erdogan is een goede vriend van onze Bono. Als dat je vrienden zijn... Wij (burgers) laten ons überhaupt beetnemen door de kas van grootverdieners in de 'goededoelensector' te spekken. Kan hij of zij mooi een derde huis van kopen. En dat ten koste van de mensen die het écht kunnen gebruiken. Tenenkrommend..

Binnen U2 heeft het gedrag van Bono voor veel spanningen gezorgd. Ik weet dat met name de drummer van U2 hem vaak fel bekritiseerd hierover. Bij U2 willen ze gewoon muziek maken. En ik denk dat Bono het diep in zijn hart ook wil. Hij probeert nu wereldleiders te overtuigen dat ze beter voor de armen in de wereld moeten zorgen, ook Erdorgan. Het is een beetje krom als je zo rijk bent als Bono. Daar ben ik het volledig mee eens. Wil je invloed hebben, dan zal je eerst vrienden moeten worden met Erdogan. Als U2fan heb ik liever dat andere mensen dit oppakken, want nu moet ik eeuwen wachten op een nieuw U2album. Het probleem van de goededoelensector is inderdaad dat het vaak bij de verkeerde personen terecht komt, ook al beweren de goede doelen anders. Zelfs het geld dat gaat naar de zorg voor onze bejaarden komt bij de verkeerde personen terecht. Het systeem is verkeerd. Het bedrijfsleven heeft het overal voor het zeggen. Geen politiek leider heeft invloed en zeker geen zanger. Het maakt niet uit om naar de stembus te gaan. Al stem je op Roemer of Wilders. Het veranderd nooit. Ik luister lekker naar de muziek van U2 terwijl de wereld langzaam ten onder gaat. Dan kan ik tenminste nog ergens van genieten. Waar ik niet tegen kan is dat veel musicmetergebruikers Bono met de grond gelijk maken. Hierdoor heb ik regelmatig gedacht: ik kijk nooit meer op deze site. Maar Musicmeter is een mooie site en ik vind het toch leuk om alle reacties te lezen en soms te reageren. En ja, ik ben kortzichtig net als iedereen. Mijn persoonlijke mening is dat de meeste metalbands haat verspreiden, en daar is muziek niet voor bedoeld.

U2fan schreef:
Mijn persoonlijke mening is dat de meeste metalbands haat verspreiden, en daar is muziek niet voor bedoeld.

Belachelijk.

En al zou het wel zo zijn, wie ben jij om te bepalen waar muziek voor bedoeld is?

Verder, nogmaals mijn eerdere vraag: wat is het probleem met ONE & Bono?

Heeft Bono meer beloofd dan de 1,2 procent? Ja? Waar staat dat dan? Nee? Waar zeuren we dan over?

U2fan
Onweerwolf schreef:
(quote)

Belachelijk.

En al zou het wel zo zijn, wie ben jij om te bepalen waar muziek voor bedoeld is?

Dat ben ik niet om te bepalen. En moeten ze ook zelf weten. Maar ik vind dat muziek daar niet voor is bedoeld.

U2fan schreef:
Waar ik niet tegen kan is dat veel musicmetergebruikers Bono met de grond gelijk maken. Hierdoor heb ik regelmatig gedacht: ik kijk nooit meer op deze site. Maar Musicmeter is een mooie site en ik vind het toch leuk om alle reacties te lezen en soms te reageren. En ja, ik ben kortzichtig net als iedereen. Mijn persoonlijke mening is dat de meeste metalbands haat verspreiden, en daar is muziek niet voor bedoeld.

MusicMeter is inderdaad een mooie site. De vrijheid van meningsuiting staat zelfs flauwekul als die laatste zin toe.

U2fan
Casartelli schreef:
(quote)

MusicMeter is inderdaad een mooie site. De vrijheid van meningsuiting staat zelfs flauwekul als die laatste zin toe.

Ja. Er staat inderdaad veel flauwekul op deze site, ook van mij. Maar het is een mooie site. Je moet trouwens naar de Lidl gaan voor goedkoper en lekker brood. Zie de reactie van Rudi S.

U2fan schreef:
En ja, ik ben kortzichtig net als iedereen. Mijn persoonlijke mening is dat de meeste metalbands haat verspreiden, en daar is muziek niet voor bedoeld.

Wat een onzin, jij weet overduidelijk helemaal niks over metal en behoort tot de mensen die alleen maar de negatieve aspecten zien die zwaar in de minderheid zijn.

Metal is juist hét genre waarin haat het minste aanwezig is. De fans zijn ontzettend beleefd en gemanierd. En als er daar een keer een gek tussen zit is metal weer haat zaaiend enzovoort. In iedere groepering zitten gekken, maar bij metal moet het weer eens benadrukt worden omdat het een harde muzieksoort is. Daar word ik een beetje moe van, maar ik negeer het gewoon als ik zie wat voor een gezellige sfeer er vaak bij metalconcerten hangt.

Bovendien vergeet je Stryper dan.

Ah ja, dat is zo'n band die in de diepste krochten van mijn geheugen zit.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.