MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Frits Spits gispt keuze Gouden Harpen

zoeken in:
[modknip nieuwsbericht]

Geen idee wie er voorheen zoal wonnen maar als je prijzen geeft aan Nick & Simon, VanVelzen en Kane is het dieptepunt wel bereikt lijkt me zo. Een "prijs zetten op het hoofd van..." had me toepasselijker geleken.

Gispen, een prachtig woord om de krantenkop passend te krijgen

Lukas schreef:
Gispen, een prachtig woord om de krantenkop passend te krijgen

En het levert in combinatie met het onderwerp natuurlijk een prachtig binnenrijm op...

Een inhoudelijke reactie: Spits heeft de schijn tegen dat hij zo kritisch reageert omdat hij zelf terzijde geschoven is, maar hij heeft hier wel een punt, vind ik. Het wordt er inderdaad niet transparanter door en met 5.500 potentiële stemmers is de kans inderdaad groter dat er vrijwel uitsluitend 'grote namen' komen bovendrijven.

Hoe je ook over het instituut 'Gouden Harp' mag denken, het is toch zo'n beetje de enige serieuze muziekprijs die we kennen in Nederland. De winnaars behoorden ook in het verleden over het algemeen tot de mainstream, maar toch kwam er wel eens een verrassinkje bovendrijven. Dat kun je met de winaars van 2011 in elk geval niet zeggen.

Heb de uitslag van de Gouden Harpen gezien en laten we er geen (hoofd)doekjes om gaan winden, dat hele circus is toch absoluut niet meer serieus te nemen of wel ???

Elke schnabbelaar, one hit wonder, Billie Holiday look-a-likes met poliep op stemband, pianospelende dwerg, winnaar van talentenshow, valse nicht, inteelt uit Volendam en meer van zulk treurigs kreeg een prijs.

Als dit ''de enige serieuze muziekprijs is die we kennen in NL'' (zoals Gaucho hierboven beweert) is, dan houden we elkaar mooi voor de gek mijn inziens...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:52 uur

geplaatst: vandaag om 00:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.