MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / U2 en Elton John brengen geen fysieke singles meer uit

zoeken in:
U2 en Elton John brengen geen fysieke singles meer uit

[modknip nieuwsartikel]

Stijn_Slayer
Logisch. Ik dacht eerlijk gezegd dat er al geen fysieke singles meer werden uitgebracht, maar dat zal dan wel voor Nederlandse muziek o.i.d. zijn geweest.

Ik treur er niet om. Ik geef geen bal om singles, ik wil het album in z'n geheel horen. Een 'zeldzaam' B-kantje zoek ik online wel als er verder niet aan te komen is.

7" singles vind ik erg leuk, en daar wil ik nog wel eens wat van kopen op bijv. platenbeurzen, maar cd-singles heb ik niks mee. Ik dacht ook dat er geen fysieke singles meer werden uitgebracht, maar ik zal er ook niet rouwig om zijn.

Wat betreft U2 kan ik dat alleen maar toejuichen. Een albumstop zou ook prettig zijn.
Maar vooruit, singles, tja. Ik heb er ook niet veel mee, wel met EP's, maar nee, singles koop ik zo af en toe bij de kringloopwinkel. Eigenlijk vind ik het gewoon erg onpraktisch draaien; kun je steeds naar je cd- of platenspeler lopen na een paar minuten.

Ik ben ooit in mijn jonge jaren een redelijk fanatiek single-verzamelaar geweest. Ik heb er nog steeds een kleine tweeduizend. Maar dat zijn wel vrijwel allemaal vinyl-singles. Op de een of andere manier ging de lol eraf toen er CD-singles voor in de plaats kwamen.
Ik maakte wél de switch van LP naar CD, maar niet van single naar CD-single. Misschien omdat ik de hitparade tegen die tijd wel een beetje ontgroeid was, maar ook omdat ze uieindelijk beduidend meer gingen kosten. En op de een of andere manier vond ik zo'n CD-single ook niet zo'n lekker hebbedingetje als een vinylsingle.

Ik word er wel een beetje nostalgisch van als ik op een rommelmarkt singles tegenkom, maar om deze - onvermijdelijke - beslissing zal ook ik geen traan laten. Komt bij dat het gemiddelde niveau van de huidige hits me ook niet bepaald aanspreekt.

Ik vind het toch wel jammer bij U2.

Want ze brachten in het verleden ontzettend veel waardevolle singles en 12"'s uit met goede b-kantjes (zie de Deluxe-cd's).
Was (en blijft) ontzettend leuk om die dingen te beluisteren...

Slowgaze schreef:
Wat betreft U2 kan ik dat alleen maar toejuichen. Een albumstop zou ook prettig zijn.
Maar vooruit, singles, tja. Ik heb er ook niet veel mee, wel met EP's, maar nee, singles koop ik zo af en toe bij de kringloopwinkel. Eigenlijk vind ik het gewoon erg onpraktisch draaien; kun je steeds naar je cd- of platenspeler lopen na een paar minuten.

Zet een goede stoel bij de platenspelert neer en je hebt wat mij betreft top-vermaak.
Het spelen van a-kantjes en b-kantjes van singles heeft een charme die zelfs het bespelen van lp's niet bezit. Mijn lieve vrouw en ik pakken er soms een stapel bij, draaien de volume-knop open en hebben er erg veel plezier mee.

Eens Kaztor.

Die A en B kanten hebben iets magisch. Alsof de muziek dieper tot je komt omdat je zoveel moeite moet doen in vergelijking met een MP3 afspelen.

Ik hou er ook van om gewoon wat willekeurige singles af te spelen. Fantastisch!

Gast
geplaatst: vandaag om 21:22 uur

geplaatst: vandaag om 21:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.