MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Lady Gaga machtigste beroemdheid ter wereld

zoeken in:
Lady Gaga machtigste beroemdheid ter wereld

[modknip nieuwsartikel]

Taylor Swift is wereldwijd inderdaad enorm bekend.

(Taylor wie??)

Die stond hier laatst nog in Ahoy... soort Ilse de Lange-figuur geloof ik.

Ik ben meer verbaasd vanwege het feit dat Bon Jovi er nog steeds in staat.

Ik ken in elk geval de onderste twee 'celebrities' niet - ook geen zin om ze te gaan googelen.

Ik vind het woord 'machtig' hier nogal raar gebruikt. Het feit dat een beroemd artiest veel geld verdient en zich roert op sociale netwerken, geeft dat hem of haar automatisch macht? En dan bedoel in natuurlijk macht in de zin van: invloed kunnen uitoefenen op belangrijke beleidsbeslissingen van landen of organisaties. Zoiets zie ik iemand als Justin Bieber niet doen. Dan zie ik toch nog steeds iemand als Bono als invloedrijker en 'machtiger'. Die heeft daadwerkelijk contact met wereldleiders en praat op ze in. Hoe je daar verder ook over mag denken, dat komt toch dichter in de buurt van wat ik zie als macht en invloed.

Verder vind ik het an sich al ietwat verontrustend dat je tegenwoordig uitsluitend op basis van een YouTube-filmpje een wereldster kunt worden. Maar goed, dat is nu eenmaal de realiteit. Nog verontrustender wordt het als je dan van Forbes ook meteen 'macht' krijgt toegedicht.

En Tiger Woods, was die afgelopen jaar juist niet van zijn voetstuk gevallen? Of is alles nu weer vergeven en vergeten?

gaucho schreef:
En Tiger Woods, was die afgelopen jaar juist niet van zijn voetstuk gevallen? Of is alles nu weer vergeven en vergeten?

Charlie Sheen staat op 28

gaucho schreef:

En dan bedoel in natuurlijk macht in de zin van: invloed kunnen uitoefenen op belangrijke beleidsbeslissingen van landen of organisaties. Zoiets zie ik iemand als Justin Bieber niet doen. Dan zie ik toch nog steeds iemand als Bono als invloedrijker en 'machtiger'. Die heeft daadwerkelijk contact met wereldleiders en praat op ze in. Hoe je daar verder ook over mag denken, dat komt toch dichter in de buurt van wat ik zie als macht en invloed.

Verder vind ik het an sich al ietwat verontrustend dat je tegenwoordig uitsluitend op basis van een YouTube-filmpje een wereldster kunt worden. Maar goed, dat is nu eenmaal de realiteit. Nog verontrustender wordt het als je dan van Forbes ook meteen 'macht' krijgt toegedicht.

Wat betreft Bono maakt Gaucho een aardig punt, want die doet meer met zijn beroemdheid dan die snotneus van een Bieber...

Op de 2e alinea van Gaucho heb ik ook nog wel wat toe te voegen, naar aanleiding van een stukje van Arnon Grunberg in de Volkskrant van vandaag:

Ooit was er een verband tussen prestatie en roem. Je kon iets goed en daarmee werd je wellicht beroemd. Tegenwoordig is roem de prestatie. Wat de beroemde mens goed kan, is beroemd zijn. Waardoor alle beroemde personen op elkaar lijken. Iedereen met zelfrespect zou zich moeten hoeden voor roem zoals voor een geslachtsziekte.

gaucho schreef:
Ik ken in elk geval de onderste twee 'celebrities' niet - ook geen zin om ze te gaan googelen.

Ik dacht al dat het aan mij lag...

Simon Cowell is verantwoordelijk voor Idols, X Factor etc. Hij is best herkenbaar, zijn gezicht zit vol botox.
Nummer 10 ken ik ook niet.

Lebron James is een basketballer, voor zover ik weet.

Wereldberoemd in Amerika. Zoals het zo vaak gaat met "wereldlijstjes" van Amerikaanse origine.

Wordt het dus tijd dat de Amerikanen kennis gaan maken met Ronnie Tober. Ben nu al benieuwd hoe hoog hij zal eindigen in een lijst der lijsten.

.....

Blijkbaar gaan mensen tegenwoordig liever naar haar concerten dan naar een psycholoog, als ik die andere discussie op de site lees. Maar zelf zou ik toch eerder voor die knakker uit het witte huis gaan.

Lady Gaga inspiratie voor nieuwe managers

AMSTERDAM – Lady Gaga is een inspiratiebron voor de zakenwereld en de managers van de toekomst. Daarom wijdt de Antwerp Management School een volledig vak aan de popster. “Ze is veel meer dan een ongelooflijk creatief talent, ze is ook een bijzonder doortastende zakenvrouw. Van haar kun je even veel leren als van Steve Jobs van Apple”, vertellen professoren Jamie Anderson en Jorg Reckhenrich zondag aan de Belgische krant De Standaard.

Lady Gaga wordt in het collegeprogramma neergezet als een persoon die weet wie ze zelf is, wie haar klanten zijn en hoe ze zichzelf en die klanten een meerwaarde kan bieden. “Wie die principes begrijpt, legt de basis om in alle aspecten van het zakenleven succesvol te worden”, aldus professor Anderson.

U2

De docent wijst erop dat de popsensatie erin slaagt om miljoenen singles te verkopen, terwijl andere artiesten geld verliezen door illegale muziekdownloads. “Volgens voorspellingen zal ze dit jaar meer verdiend hebben dan wat rocksterren als AC/DC en U2 in hun hele carrière hebben verdiend.”

© NUzakelijk

Nog even: en we lezen dat Lady Gaga de grootte redder is der aarde.

Probeer deze zin maar eens te zeggen met een poker face.
Ik schiet spontaan in de lach.
Lady Gaga mag als ze geluk heeft de schoenen poetsen van Oprah Winfrey.
Respect voor alles wat deze grootheid heeft klaar gespeeld.

Lady Gaga hoort thuis in de Efteling in het Land van Laaf.

Machtigste beroemdheid - volgens een brom uit de US of A; en nou staan Amerikanen natuurlijk bekend om hun bescheidenheid, van huis uit.

Heb van de week een heel half uur zitten kijken naar het optreden van Lady Gaga op de treurdoos en mezelf achteraf met een fijn glas Macallan ingeschonken. Gee, nog veel meer postiefpraat dan tijdens een sessie van bijv heer Ratelband - ik werd er echt naar van.

Stijn_Slayer
gaucho schreef:

Alleen maar één van de beste basketballers ter wereld...

Simon Cowell is die kwal van zo'n Idols-achtig programma.

't Is wel erg bijzonder te noemen dat sommige mensen Lebron James niet kennen..

Tsja, zo vaak komt ie hier niet in het nieuws.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.