MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / 'Boete bij afgaan mobiel tijdens concert'

zoeken in:
'Boete bij afgaan mobiel tijdens concert'

[modknip nieuwsartikel]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet zo'n ervaring mee laat staan last van heb (bij klassieke concerten lijkt het me storend maar daar heb ik het nog niet meegemaakt eigenlijk). En als het per ongeluk gebeurt... ach...... zolang het maar niet doorlopend het geval is.

Laat de mensen eerst maar eens stoppen met dat irritante, onbeschofte geouwehoer tijdens concerten. Luidkeels de hele week doornemen tijdens mooie, gevoelige, wat stillere nummers.
Menig geweldig concert is voor mij op die wijze toch negatief overschaduwd hierdoor.
Vreselijk!

Het heeft echter wel een debat op doen laaien hoe de overlast kan worden verminderd. In theorie zouden telefoonsignalen op locaties kunnen worden onderbroken, en daar pleiten sommige muziekliefhebbers dan ook voor.

Apple is met iets soortgelijks bezig voor de iPhone:
Daily Mail

The days of filming a live concert or sporting event on your iPhone may soon be a distant memory.

Apple is developing software that will sense when a smartphone user is trying to record a live event, and then switch off the device's camera.

Anybody holding up their iPhone will find it triggers infra-red sensors installed at the venue.

Over rinkelende telefoons doen ze bij Apple dan weer iets minder moeilijk:

Only the iPhone's camera would be temporarily disabled; other features, such as texting and making calls, would still work.

Misterfool
Dat is minder leuk. Waarom zijn artiesten zo bang dat ze gefilmd worden met een I-phone. Zeker als ze het soms vertikken een live-dvd of live-cd uit te brengen.

Dat is inderdaad wat minder. Ik ben juist zo blij dat ik nu eens eindelijk leuke filmpjes kan maken tijdens een optreden (met mijn iPhone).

Verder kan ik mij vinden in wat Aero zegt. Ik stoor me daar soms ook mateloos aan. Laatst moest een band (ik weet niet meer welke) het publiek om stilte vragen. Plaatsvervangende schaamte heb ik dan. Het meeklappen op de verkeerde momenten (ooit genadeloos geregistreerd op PNYC) vind ik ook hoogst irritant.

Het is altijd jammer als een concert verstoort wordt door welk geluid dan ook. Daarom is het haast niet te geloven dat zoiets plaats vindt bij een klassiek concert. Toch komt het voor. Zo zat ik laatst bij een klassiek concert en stond de dirigent op het punt het orkest een sein te geven om te beginnen. Net op dat moment ging een mobieltje af. Gelukkig wel in stijl, want er was een deun te horen van J.S. Bach. De dirigent vatte dit sportief op, maar de sfeer was wel wat verstoord. Kan me daarom wel iets voorstellen om maatregelen treffen om zoiets te proberen te voorkomen bij met name klassieke concerten.

Wie gaat die boete innen en met welke bevoegdheid? Komen er agenten in de zaal ofzo? Word je geboeid afgevoerd als je stelt dat je het onzin vindt en weigert te betalen? Maar wellicht is het gewoon een soort van "stunt" om op ludieke wijze aandacht te vragen voor dit probleem.

Misterfool schreef:
Dat is minder leuk. Waarom zijn artiesten zo bang dat ze gefilmd worden met een I-phone. Zeker als ze het soms vertikken een live-dvd of live-cd uit te brengen.

Idd Ik heb dit nooit gesnapt. Het is gratis reclame want meestal vind zo'n filmpje zijn weg op het internet. Maar goed het zal wel met rechten te maken hebben. Slayer deed er iig niet moeilijk over.

En Pulp gelukkig ook niet. Het is toch prachtig als je daar een concert kunt herbeleven. Maar ik snap wel dat ze het vervelend vinden als er hele slechte filmpjes worden geupload. Gratis reclame kan ook slechte reclame zijn.

Ik vind het helemaal vervelend, waar dan ook, als er zo'n ding af gaat. Ook in een cafe, restaurant of in een trein.

Tijdens een concert lijkt me ook een ramp, echter is dit toch voor sommige mensen een probleem, omdat zij telefoons hebben die moeilijk dan wel niet uit kunnen

lambf
Ze kunnen beter alles wat een camera heeft verbieden tijdens concerten.

Gallow
Heb liever dat ze camera's verbieden dan mobieltjes. Van die mensen met deukhoed en een telelens camera van 2 meter lang die denken dat ze zich overal doorheen mogen duwen en dan voor je neus gaan staan fotograferen.

Casartelli (moderator)
Stalin schreef:
The days of filming a live concert or sporting event on your iPhone may soon be a distant memory.

Apple is developing software that will sense when a smartphone user is trying to record a live event, and then switch off the device's camera.

Anybody holding up their iPhone will find it triggers infra-red sensors installed at the venue.

And this year's Big Brother Award goes to...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:23 uur

geplaatst: vandaag om 21:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.