MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Grote, gratis festivals worden onbetaalbaar

zoeken in:
Grote, gratis festivals zullen verdwijnen als de politiekosten worden doorberekend aan de organisaties. Dat zegt Stichting Evenementen Rotterdam, naar aanleiding van de plannen van het kabinet. Minister Opstelten wil dat festivals en evenementen de helft van de politiekosten betalen.

Bron: NOS Nieuws

Nieuwsitem is vooral gericht op Metropolis in Rotterdam, maar het lijkt me iets waar soortgelijke festivals in andere steden ook voor dienen te vrezen.

Ik begreep dat dat Metropolis festival sowieso al een aantal jaar in structurele geldnood zit. Dus de extra politiekosten zijn in dat geval slechts een extra druppel.

Het is wel jammer dat dat soort festivals ophouden. Maar als je je huishoudboekje niet op orde hebt, vind ik het niet gek dat het een keer ophoudt.

Het kan natuurlijk ook je lokale dorps of stadsevenementjes flink gaan raken. Die hebben het met de verscherpte regelgeving naar aanleiding van de damschreeuwer al met meer kosten te maken gekregen en veel ondernemers vinden dat niet grappig. Althans in mijn woonplaats.

Die politiekosten doorberekenen zou ik minder gek vinden bij voetbalwedstrijden. Maar daar gaat dat gek genoeg niet gebeuren.

titan (crew)
Edwynn schreef:
Maar als je je huishoudboekje niet op orde hebt, vind ik het niet gek dat het een keer ophoudt.

Dit treft ook organisaties die hun huishoudboekje wel op orde hebben.

Edwynn schreef:
Die politiekosten doorberekenen zou ik minder gek vinden bij voetbalwedstrijden. Maar daar gaat dat gek genoeg niet gebeuren.

Voetbal is i.t.t. cultuur geen linkse hobby, vandaar waarschijnlijk.

Casartelli (moderator)
Het heet hier holland
En cultuur is hier een voetbal
Of om precies te zijn de dingen erom heen
En van het oosten tot het westen
Ziet men na afloop nog de resten
Van zo'n cultureel festijn
Omdat we toffe jongens zijn
Men heeft een rookbom onder het jekje
Men toont een spandoek
Met een licht facistisch trekje
Men sloopt een treintje
Gewoon een geintje
En slaat elkander op het bekje

Onweerwolf
Casartelli schreef:
Het heet hier holland
En cultuur is hier een voetbal
Of om precies te zijn de dingen erom heen
En van het oosten tot het westen
Ziet men na afloop nog de resten
Van zo'n cultureel festijn
Omdat we toffe jongens zijn
Men heeft een rookbom onder het jekje
Men toont een spandoek
Met een licht facistisch trekje
Men sloopt een treintje
Gewoon een geintje
En slaat elkander op het bekje

Casartelli

Nee, Robert Long

Prachtig ja

Overigens gisteren op Metropolis geweest en volgens mij heeft de politie/beveiliging die daar rondliep nauwelijks iets te doen gehad. Toch treurig dat dan zo'n evenement onder die regelgeving moet leiden en voetbalwedstrijden de dans ontspringen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:05 uur

geplaatst: vandaag om 18:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.