MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / TMF verdwijnt helemaal van tv-scherm

zoeken in:
TMF verdwijnt helemaal van tv-scherm

[modknip nieuwsartikel]

Stijn_Slayer
Daar drink ik een pilsje op.

Ik kan er echt niet om treuren. Voor de muziek hoef ik er niet naar te kijken, en voor de programma's eigenlijk nog minder.

Jammer voor wie het wel leuk vond, maar volgens mij kijken zij inmiddels toch vooral op Youtube e.d.

MTV heb ik altijd al de betere muziekzender gevonden. Maarja, daar wordt helaas alleen 's ochtends gedraaid, en de rest van de dag met onzin gevuld. TMF was vooral gericht op commerciële R&B en dance-pop, mij meestal iets te commercieel. Sporadisch hadden ze wel een geinig programma, en ik heb altijd een zwak voor Valerio gehad, maar ik kan er ook niet heel erg om treuren. Sowieso kijk ik bijna nooit tv, komt nauwelijks nog wat fatsoenlijks op de buis tegenwoordig.

Casartelli (moderator)
Nooit meer Toute Fabiënne...

Wet "n Wild Laatste metal-rockprogramma op nationale tv... lang lang geleden

Jammer, ik kijk met best veel plezier naar de digitale zenders TMF Pure en TMF Dance. Naast DJ Boozywoozy en Ali B krijg je er ook met hetzelfde gemak een clip van Orbital of Wu-Tang te zien. Leuke afwisseling, iig leuker dan MTV Brand New.

Tja, ook ik kan er niet echt om treuren. Voor mijzelf dan in elk geval, jammer voor degenen die er graag naar keken, maar ik vond het een waardeloze zender met vreselijke muziek. Herken ook niet helemaal wat hierboven gezegd wordt, het klopt dat er heel af en toe een verassend plaatje werd gedraaid die ik dan leuk vond, maar dit was dan wel echt héél zelden in mijn ogen. Keek er zelden naar maar zapte er geregeld langs als er niks op tv was, om in 99/100 gevallen meteen weer weg te zappen (weet dus ook niet waarom ik het bleef doen ). Maar ze zijn toch al maanden niet meer op de buis, of ligt dat aan mij?

Wet ´N Wild was wel gaaf maar voor de rest was het helemaal niks. Maar MTV heeft ook weinig meer met muziek te maken.

Dat kun je wel zeggen ja, ik vind die fake MTV programma's stuk voor stuk walgelijk (behalve dan programma's als Jackass, dat is soms wel weer grappig ).

En Beavis And Butthead komt terug!

Casartelli (moderator)
Don Cappuccino schreef:

Wet ´N Wild was wel gaaf maar voor de rest was het helemaal niks. Maar MTV heeft ook weinig meer met muziek te maken.

Niet om het een of ander, maar was jij al geboren toen dat uitgezonden werd?

Ik heb wel eens een videoband van mijn ouders gekeken met daarop een verslag van Dynamo 1998 en Wet ´N Wild. Dat zou TMF nu niet meer doen.

Casartelli (moderator)
ah op die fiets. In mijn herinnering is W&W al langer dan dat ter ziele, maar dat zal mijn gecorrumpeerde geheugen zijn

Ik kan er ook niet om treuren, in de jaren 90 was TMF echt een goede zender, bijna elk muziek genre kwam toen aanbod. Maar sinds het eigendom is/was van MTV Networks is het echt hard achteruit gegaan.

Vroeger keek ik altijd naar Hakkuh, Dag top 5 en veel van die eerste programma's toen TMF echt hun eigen identiteit had.

VH1 is nog wel een van de weinige zenders waar vaak echte muziek voorbij komt, maar daar wordt vanaf 1 september de beste 80s en 90s classics gedraaid.

TV 538 lijkt de rol van TMF te hebben overgenomen, maar daar ga ik ook geen woorden aan vuil maken.

Ralph 1983 schreef:
.
VH1 is nog wel een van de weinige zenders waar vaak echte muziek voorbij komt, maar daar wordt vanaf 1 september de beste 80s en 90s classics gedraaid.
.

Bedoel je VH1 Classic want daar doen ze dat min of meer al

Mooi, kan er dan nu een écht muziekstation komen?

VH1 wordt VH1 Classic ja, wel een beetje jammer dat ze 70's, 80's en 90's doen en dan gewoon alle muziek uit de zeros negeren en al helemaal vreemd dat ze de 60's niet gaan draaien. (volgens UPC)

Overigens is mijn favo muziek kanaal MTV Brand New. (enige wat ik soms kijk qua muziek op TV) Komt tenminste niet steeds hitparade muziek, maar ook gewoon hiphop en alternatieve dingen, dus vrijwel letterlijk alle soorten nieuwe muziek.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.