MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Edisons voor Ilse DeLange, Nick & Simon, Anouk en Rob de Nijs

zoeken in:
Edisons voor Ilse DeLange, Nick & Simon, Anouk en Rob de Nijs

[modknip nieuwsartikel]

Wat een verrassende winnaars weer....

Ach, neemt iemand dit nog serieus dan?

Edisons, omdat het moet zeg maar. Het is wel nieuws uit de muziekwereld, maar of het heden ten dagen nog nut heeft is en blijft een vraag.

Eigenlijk triest dat naam van Edison nog wordt misbruikt voor deze zelfbevlekking van de muziekindustrie. Wat heeft Rob de Nijs in godsnaam afgelopen jaar gedaan dat ie die prijs verdient.

Gerards Dream schreef:
De jury noemde het album Eindelijk Vrij van Rob de Nijs een 'meesterwerk'.

Dat dus... Ik moet zeggen, wat ik daarvan gehoord heb klonk wel als het beste werk van Rob de Nijs ooit. Maar een meesterwerk... Dat gaat me wel erg ver.

Ok, ik geloof best dat het een aardige plaat is(heb er ook wel wat van gehoord toen hij hem aan het promoten was) en ik vind hem ook niet onsympathiek, maar er moeten toch wel betere dingen te vinden zijn in Nederland. Misschien Blaudzun of I am oak ofzo.

Rob de Nijs hoeft voor mij ook niet in de prijzen te vallen. Kan ook geen goed nummer van hem aanwijzen. En als het wat moet zijn dan iets uit de jaren zeventig van de vorige eeuw. Met Rob de Nijs heb ik dus niets. Veel liever luister ik naar de muziek van Boudewijn de Groot daar kan ik wel wat mee en kan me ook een voorstellng maken dat andere daar iets voor voelen.

herman schreef:
Ok, ik geloof best dat het een aardige plaat is(heb er ook wel wat van gehoord toen hij hem aan het promoten was) en ik vind hem ook niet onsympathiek, maar er moeten toch wel betere dingen te vinden zijn in Nederland. Misschien Blaudzun of I am oak ofzo.

Tuurlijk, daar ben ik van overtuigd. Maar zulke awards komen altijd weer in de handen terecht van de grote, bekende namen. Stelt allemaal niks voor, joh.

Wat betreft de Edisons en de ieder jaar dezelfde genomineerden:

Oost west, incest...

Net als dat hele Eurovisie Shitfestival totaal niet serieus te nemen

Ach ja, de Edisons zijn een soort poldergrammy's. Veren in de reet van goedverkopende conservatieve artiesten. Niks voor avontuurlijker muziekliefhebbers. Nooit geweest ook.

Het Eurovisie Songfestival daarintegen.....

Ponty Mython
Ilse kan ik me nog wel voorstellen want die maakt best aardige muziek en is gewoon een aardige meid maar ik heb wel eens zo'n liedje van die Nick en Simon gehoord toen ik nog radio luisterde... vreselijke bagger en stompzinnige sinterklaasrijmpjes van kleuterniveau.

En Marko Borsato wint altijd wel iets bij elke Hollandse awardshow, ze verzinnen wel een categorie waar ze hem een prijs kunnen geven. Misselijkmakend. Edison draait zich om zijn graf.

N&S en Ilse kregen de publieksprijs. Lijkt me helemaal niet zo raar, omdat het inderdaad veruit de populairste artiesten zijn in Nederland op het moment.

Over de andere albums doe ik geen uitspraak, want die ken ik niet. En ik geloof ook niet dat men die hier wel kent, dus waarom er gelijk al die haatreacties komen, snap ik ook niet.

Musicmeter: voor als u wilt weten welke muziek u goed hoort te vinden.

Ponty Mython schreef:
maar ik heb wel eens zo'n liedje van die Nick en Simon gehoord.

chevy93 schreef:
N&S en Ilse kregen de publieksprijs. Lijkt me helemaal niet zo raar, omdat het inderdaad veruit de populairste artiesten zijn in Nederland op het moment.

Juist, dat is precies het probleem. Het is weer eens zo'n populariteitswedstrijd, in plaats van dat het echt om kwaliteit gaat. Niemand zegt dat het raar is, maar hier op MuMe hebben we niet veel met zulke prijzen om wie de populairste is.

Niet veel? We hebben er zelfs een heel subforum omheen gebouwd wie het populairst is: Muziekgames.

Ik bedoel verkoopcijfers en top 40-populariteit.

Verkoopcijfers is massamuziek en massamuziek is kut. Dat ken ik, ja. Maar mijns inziens is er niks mis met het erkennen van artiesten voor het feit dat zij erg populair zijn. Het betekent immers een grote groep aanspreken en je muziek wordt gewaardeerd door heel veel mensen.

Ik zie niet heel veel verschil met het roemen van Radiohead op MuMe en het erkennen van de populariteit van mensen als Nick & Simon. Het enige verschil is dat men hier neerkijkt op laatstgenoemde, omdat het niet pretentieus genoeg is. Waarbij je pretentieus niet negatief op hoeft te vatten.

chevy93 schreef:
Maar mijns inziens is er niks mis met het erkennen van artiesten voor het feit dat zij erg populair zijn.

Maar erg interessant is het ook niet.

Interessant genoeg om er 6 berichten aan te wijden. Als je het niet interessant vindt, moet je dat zelf weten, maar wat is het nut dan van een topic als deze? Beetje stoom afblazen en even wat hooghartige berichten plaatsen. Meer komt er ook niet van.

“een jaarprijs voor artiesten, die met hun platenoeuvre van dat jaar de beste prestatie – naar het oordeel van jury – in hun genre gegeven hebben”.
Nu kun je erover twisten wat "beste prestatie" is, maar de artiest die de meeste mensen heeft weten te raken, lijkt me een mooi uitgangspunt. Dan kom je inderdaad bij de populairste artiesten.

Er is niets mis mee om je af en toe eens lekker boven het gepeupel verheven te voelen.

Ze kunnen Racoon beter een Edison geven als ze beloven er voorgoed mee te stoppen.

chevy93 schreef:
maar wat is het nut dan van een topic als deze? Beetje stoom afblazen

Ja, dat merk ik...

Anyway, ik geef gewoon m'n mening. Ik vind het weinig interessant om weer prijzen uit te gaan delen aan de bekende namen die het populairst zijn. Komen elk jaar weer dezelfde personen naar voren om hun zoveelste prijzen op te halen, wat voegt dat in godsnaam toe?

Arrie schreef:
wat voegt dat in godsnaam toe?

Extra verkoop? Want dat het een publiciteitsstunt is staat als een paal boven water.
Heeft totaal niks met artistieke waarde te maken, dit soort prijzenfeestjes.

Kaztor slaat hier de spijker op zijn kop. Voor mijn gevoel gaan die prijzen naar artiesten die goed verkopen en wordt er weinig gekeken naar originaliteit of vernieuwing van de muziek. Terwijl dat een prijs een meerwaarde geeft. Kortom de boel maar eens flink op de schop.

Ik vind sowieso dat er de laatste 10 jaar helemaal niks toonaangevends uit eigen land meer in de hitparades staat, hoe goed ik Blöf ook vind. Ga 10 jaar terug en het hadden dezelfde artiesten kunnen zijn, maar dan Jantje Smit in de plek voor Nick & Simon.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.