Muziek / Nieuws / Corruptie bij Buma Stemra?
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2011, 12:55 uur
De hier op MuMe toch al niet zo populaire Buma Stemra zit in zwaar weer:
http://www.volkskrant.nl/vk...
http://www.volkskrant.nl/vk...
0
geplaatst: 1 december 2011, 13:20 uur
Een nieuwe soap is geboren. Wilde hier eerst het muziekje plaatsen van Goede tijden, slechte tijden maar door de te verwachten represailles heb ik daar dus van afgezien.
0
geplaatst: 1 december 2011, 14:40 uur
Wilde hier eerst het muziekje plaatsen van Goede tijden, slechte tijden maar door de te verwachten represailles heb ik daar dus van afgezien.
....slim van je, want anders eisen die Buma bestuurders nog geld van je.
0
geplaatst: 1 december 2011, 23:15 uur
PowNed : Deze is voor Boulevard
Linkje naar artikeltje met daarin linkje naar het hele gesprek.
In het begin in elk geval enorme belangenverstrengeling. Dat is duidelijk. En tegen het einde wordt het zo ongeveer corruptie, de Bumaman zet 'm de mes op de keel.
Linkje naar artikeltje met daarin linkje naar het hele gesprek.
In het begin in elk geval enorme belangenverstrengeling. Dat is duidelijk. En tegen het einde wordt het zo ongeveer corruptie, de Bumaman zet 'm de mes op de keel.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 1 december 2011, 23:23 uur
Heb de uitzending gisteren gezien. Een pure schande, maar dat dit soort dingen gebeuren verbaast me niet. Die vent moet er meteen uit vliegen. Als dat niet gebeurt zal dat helaas veelzeggend zijn voor onze maatschappij....
Ben benieuwd met wat voor smoes deze bestuurder gaat komen.
0
Rizz
geplaatst: 1 december 2011, 23:29 uur
Ik krijg echt jeuk van dit soort mensen, en daar klaag ik ze nog een keer voor aan.
0
geplaatst: 2 december 2011, 00:24 uur
Stijn_Slayer schreef:
Tot nu toe was het "Ik sprak als muziekuitgever en niet als bestuurslid." En dat is (en ik heb het hele gesprek beluisterd) niet waar.Het gaat in het tweede deel door elkaar lopen.
Buma/Stemra is een helaas een slecht functionerende organisatie. Komt niet met goede antwoorden op de moderne auteursrechtenvragen. Het wemelt van de klachten van rechthebbenden en een keer in de zoveel tijd is er een schandaal. Er zijn langzaam maar zeker concurerende ideetjes, maar door de macht van deze club komt dat nog niet helemaal van de grond. Het wordt tijd dat er een grote schoonmaak plaatsvind en dat de feitelijke monopoliepositie doorbroken wordt. Buma/Stemra is daar log en arrogant van geworden.
0
geplaatst: 2 december 2011, 09:22 uur
Als dat niet gebeurt zal dat helaas veelzeggend zijn voor onze maatschappij....
....ook al gebeurt het niet, de maatschappij is toch al verworden tot "het grote graaien" .
0
geplaatst: 3 december 2011, 01:57 uur
Het is het zoveelste bericht over de auteursrechtenorganisatie die het moeilijk heeft met de tijd mee te gaan. De wereld is al een tijdje digitaal, maar Buma Stemra lijkt wel nog in een analoge omgeving te leven. Muziek is via zoveel kanalen te horen en te downloaden dat het haast niet te doen is om alles bij te houden. Als ze dat nou eens eerlijk zouden toegeven, dan zou ik nog begrip hebben voor de situatie waarin de auteursrechtenorganisatie zich bevindt. Nu heb ik dat niet en lijkt het wel een schreeuw om aadacht wat ik kirijg te horen van Buma Stemra. Niet meer de organisatie die ik ooit vertrouwde rondom de rechten van muziek. Mijn advies zou dan ook zijn: Geef eens toe dat je de boot hebt gemist in het digitale tijdperk en bekommer je om de zaken die je in het verleden wel goed kon verrichten. Iedere keer een bedenkelijk bericht in de media doet de geloofwaardigheid in geen geval goed.
0
geplaatst: 5 december 2011, 12:47 uur
Gewoon afschaffen Buma/Stemra, hele toko is zo corrupt als de neten. Beter 1 centraal non-profit orgaan, dat ook daadwerkelijk uitbetaald aan de artiesten en niet alleen aan de grote vissen...
0
geplaatst: 5 december 2011, 18:53 uur
Gerards Dream schreef:
Het is het zoveelste bericht over de auteursrechtenorganisatie die het moeilijk heeft met de tijd mee te gaan. De wereld is al een tijdje digitaal, maar Buma Stemra lijkt wel nog in een analoge omgeving te leven. Muziek is via zoveel kanalen te horen en te downloaden dat het haast niet te doen is om alles bij te houden. Als ze dat nou eens eerlijk zouden toegeven, dan zou ik nog begrip hebben voor de situatie waarin de auteursrechtenorganisatie zich bevindt. Nu heb ik dat niet en lijkt het wel een schreeuw om aadacht wat ik kirijg te horen van Buma Stemra. Niet meer de organisatie die ik ooit vertrouwde rondom de rechten van muziek. Mijn advies zou dan ook zijn: Geef eens toe dat je de boot hebt gemist in het digitale tijdperk en bekommer je om de zaken die je in het verleden wel goed kon verrichten. Iedere keer een bedenkelijk bericht in de media doet de geloofwaardigheid in geen geval goed.
In België is er ook veel onvrede over de werking van onze auteursrechtenorganisatie Sabam. Zowel hun organisatie als de reactie erop lijkt een beetje eigen te zijn aan dergelijke organisatie.
* denotes required fields.