MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / Grammy Awards 2006

zoeken in:
Yep. Volgens mij is er niemand die op de avond van de Grammy Awards met een gun in je nek gaat staan en zegt: KIJKEN. EN LEUK VINDEN.

VanDeGriend schreef:
Vrij hoog "nou en" gehalte wel toch. Die grammy awards hebben net zoveel of zo weinig waarde als al die belangrijke lijstjes die wij hier maken. Die lijstjes maak ik overigens met veel plezier.

Maar onze lijstjes komen ook niet uitgebreid in het nieuws... Waar het mij om gaat is dat de Grammy de belangrijkste muziekprijs wordt genoemd. Het zijn steevast de top40 artiesten die de prijzen in de wacht slepen. Dat geeft een beeld dat de muziek buiten de top40 van mindere kwaliteit is en nodigt dus niet uit om verder te kijken dan de neus lang is.

Wanneer de MuMe lijstjes in het nieuws waren volgde de reactie van wie is dat en wie is dat...? Toch maar even luisteren!

Ik denk dat de artiesten zelf meer waarde hechten aan de Grammys dan aan de TMF Awards, hoor.

En wees blij dat U2 en niet Mariah Carey of Gwen Stefani 'Album of the Year' wint.

Who can vote?
Recording Academy voting members only. Record companies do not vote.

Who qualifies as a Voting Member?
Recording Academy voting members are professionals with creative or technical credits on six commercially released tracks (or their equivalent). These may include vocalists, conductors, songwriters, composers, engineers, producers, instrumentalists, arrangers, art directors, album notes writers, narrators and music video artists and technicians.

http://www.grammy.com/GRAMMY%5FAwards/Voting/FAQs/#four

bloempje24 schreef:

Waar het mij om gaat is dat de Grammy de belangrijkste muziekprijs wordt genoemd.

Dat is het ook... voor top 40 muziek.

Best Dance Recording: Galvanize - The Chemical Brothers Featuring Q-Tip
Best Electronic/Dance Album: Push The Button - The Chemical Brothers

...

Niet dat ik de laatste jaren de Top 40 nog volg, maar ik weiger te geloven dat dit het beste is what het volledige Electronic/Dance genre op commercieel gebied heeft voortgebracht.

bloempje24 schreef:
Maar onze lijstjes komen ook niet uitgebreid in het nieuws... Waar het mij om gaat is dat de Grammy de belangrijkste muziekprijs wordt genoemd. Het zijn steevast de top40 artiesten die de prijzen in de wacht slepen. Dat geeft een beeld dat de muziek buiten de top40 van mindere kwaliteit is en nodigt dus niet uit om verder te kijken dan de neus lang is.

Het is twijfelachtig of de Grammy's de belangrijkste muziekprijs genoemd zou worden als er alleen maar artiesten zouden winnen die bij het grote publiek onbekend zijn. Ik denk niet dat mensen er dan naar zouden kijken en dus zal het daarom minder groot zijn en dus minder belangrijk gevonden worden dan dat nu het geval is.

@ psychonaatje: klopt!

Mercury Music Prize winnaars komen totaal niet in het nieuws, terwijl ik de genomineerden in dat lijstje beter begrijp dan bij de Grammies. Zo zal Onderhond bij Electronische muziek ook wel een prijs weten waar de betere acts genomineerd worden. Wanneer er niet zo'n hype om de Grammies werd gemaakt kon het mij allemaal niet schelen, maar dit gaat gewoon te ver voor mij...

Zo zal Onderhond bij Electronische muziek ook wel een prijs weten waar de betere acts genomineerd worden.

Mnee, eigenlijk niet . Iemand die van het bestaan van zulke prijzen afweet per ongeluk ?

Ha ik herinner me er eentje. Tiesto was toch laatst gekozen tot....

Uche uche. Ik geloof niet dat Onderhond dit bedoelt.

bloempje24 schreef:

U2 beste album... , beste rockalbum beste song

Dit zijn nou net de uitslagen waar ik het dan wel weer mee eens ben.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:27 uur

geplaatst: vandaag om 23:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.