MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Bij welke specifieke weer/seizoen/tijd klinkt dit liedje het best?

zoeken in:
We kennen allemaal wel nummers of albums die in een brede zin symbool staan voor een jaargetijde (zomerhits, winteralbums), het weertype (regen, onweer, sneeuw, zon) of de tijd van de dag (ochtend, zonsondergang, nacht). Maar ik ben benieuwd: wat voor specifieke weer, seizoen en/of tijdvak vind je het beste passen bij bepaalde liedjes?

Ik begin met deze nummers:

The Weeknd - Starboy: vaakst gehoord op de radio tijdens herfst, maar ik vind het zelf ook een herfstliedje. Het heeft een nachtelijke sfeer, maar ik ben er nog niet over uit wat voor weertype hierbij het beste past.

Razorlight - America: de sfeer van de akoestiek doet me vaag denken aan eind van de zomer/begin van de herfst. Qua weer had ik iets half bewolkts. Tijd: overdag algemeen. Wat voor sfeer haal jij hieruit?

The Cure - Homesick: de akoestiek klinkt somber naar mijn idee. Vanwege het stukje "blood-stained sky" in de songteksten heb ik het idee dat dit liedje het beste zal doen op een bewolkte ochtendrood. Seizoen: eind van de zomer/begin herfst.

Kun je een link plaatsten zodat we de tracks direct kunnen beluisteren?

Michiel Cohen schreef:
Kun je een link plaatsten zodat we de tracks direct kunnen beluisteren?

Ik wilde m'n OP bewerken, maar dan kan kennelijk niet meer na zoveel dagen/uren, dus dan maar zo.

The Weeknd - Starboy

Razorlight - America

The Cure - Homesick

Richard Youngs - Sapphie (1998) is een album dat ik afgelopen zomer altijd voordat ik naar werk ging luisterde. Perfect album wat mij betreft om 's ochtends vroeg te beluisteren als de temperaturen al hoog zijn. Het is echt een prachtig album, maar ik kan het op de een of andere manier niet in de herfst of winter opzetten. Heb nu al weer zin in die hete zomerochtenden. Ik hoop nog zo'n album te vinden, maar dan voor de winter.

madmadder schreef:
Richard Youngs - Sapphie (1998) is een album dat ik afgelopen zomer altijd voordat ik naar werk ging luisterde. Perfect album wat mij betreft om 's ochtends vroeg te beluisteren als de temperaturen al hoog zijn. Het is echt een prachtig album, maar ik kan het op de een of andere manier niet in de herfst of winter opzetten. Heb nu al weer zin in die hete zomerochtenden. Ik hoop nog zo'n album te vinden, maar dan voor de winter.

Ik zal dat album over circa een halfjaar beluisteren . Vind je het meer klinken als zonnig heet weer, of meer als het heiig benauwd weer is?
Zelf ben ik ook meer fan van de lente/zomer, dus het is voor mij niet zo makkelijk om iets leuks te vinden wat meer past bij de grauwe herfstdagen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:55 uur

geplaatst: vandaag om 05:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.