MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Zack Going Black

zoeken in:
Zack
Ad random door favoriete nummers van ‘ donkere’ artiesten door de jaren heen.

Zack
Om een startsong te beginnen dacht ik direct aan een nummer van Muddy Waters waarin een voorafgegaan door een vertrekkende stoomtrein hij vraagt : ‘ All aboard ? ‘

Zack
Meteen even een 2e nummer erachteraan : een openingsnummer van een uit 1974 komend album van Funkadelic zonder het insprekend intro van voorman George Clinton met heerlijk gitaarwerk van Eddie Hazel.

Zack
Lekkere Discostamper uit 1978 : als je dit hoort ga je vanzelf de dansvloer op !! (vette groove)

‘ Shake your booty !’ (2x)

Zack
Die riff , die groove ....topsingle uit 1988 van Living Colour.

‘ The only thing we have to fear, is fear itself’ (hoe toepasselijk ook in deze tijden)

Zack
‘ Life is only a moment in time and it pass by’

The otherside

Zack
I wanna boogie !!

Zack
Toen ik dit voor het eerst hoorde ging ik direct uit mijn plaat : die groove , die stem ....die onuitspreekbare refrein (songtitel) ....alles !

Hieronder de short version .....

Heerlijk nummer, heerlijk album ook.
Maar waarom de korte versie

Zack
Het volgende nummer kwam ik eens tegen op een , naar ik meen , verzamel album bij mijn broer thuis en was meteen verkocht. Ik kende Shuggie niet , maar later een verzamelaar gekocht waar dit nummer ook op staat.....

Zack
In huize Zack waren bakken met singletjes en ook het volgende nummer zat er tussen : het had spanning en ik werd ook getriggerd door de ‘loop’ uit de (Moog) synthesizer....

Zack
Voor wie nog niet weet dat MC Hammer’s U Can’t Touch This een cover was en omdat ik het origineel op single heb ......

‘ She’ s a very kinky girl.....the one you don’t take home to mother....’

Zack
Mijn eerste Hip-Hop single en nog steeds een favoriet :

Zack
In de laatste 20 jaar opgepikt in het volgen van de diverse genres .....

Gast
geplaatst: vandaag om 21:43 uur

geplaatst: vandaag om 21:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.