MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Misleidende bandnamen

zoeken in:
Vaak is het eerste wat je van een artiest/band ziet of hoort de naam. En eerste indrukken, die zijn belangrijk! Een naam (of een hoes) kan extra nieuwsgierig maken of juist totaal niet. En soms zetten ze je totaal op het verkeerde spoor. Zo kwam ik op het idee voor dit topic door Skullcrusher. Dat moest toch wel stevige death metal of iets in die trant zijn! Niets bleek minder waar, Skullcrusher blijkt een zangeres te zijn die dromerige folkliedjes maakt. Dat was even een mindfuck.

Dat maakte me benieuwd of jullie ook zulke ervaringen hebben. Ik had het bijv. ook met Soul Sister Dance Revolution. In de praktijk bleek dat een rockband te zijn.

Met welke namen hadden jullie dit?

Ik denk spontaan aan Beach House .

Als je https://www.musicmeter.nl/album/748753 verwacht...

Interessant topic!
Ik denk meteen aan mijn favo band, the killers
Maken niet echt snoeiharde metal lmao.

Acid House Kings is de eerste naam die bij mij opkomt.

Van Supersilent dacht ik altijd dat het een of ander suf britpopbandje zou zijn. Maar dat bleek een stuk toffer meer jazz-achtig gezelschap te zijn.

Bohren & Der Club of Gore.

Je verwacht muziek in de trant van Napalm Death of Cannibal Corpse. Je krijgt ambientjazz met een film-noirsfeertje

My Bloody Valentine is bijvoorbeeld geen death metal

Mssr Renard
Eagles of Death Metal?

Als je het niet kent, wat zou je dan denken wat voor muziek ze maken, softcountrysingalongdeathmetal?

Ik las de topictitel en de eerste die me te binnen schoot was.... Skullcrusher! Veel meer misleidend worden ze voor mij niet.

The Zombies.

Mssr Renard
The Grateful Dead (inclusief albumhoezen)

The Cure: ooit iemand genezen na het draaien van hun albums?
Joy Division: en een lol dat we hadden
Bark Psychosis: nog steeds bang voor honden?
London Grammar: leuke taallessen

Dim
De Heideroosjes. Op de middelbare school zei een vriend, die wel van de alternatieve muziek was, dat dit leuke muziek was. Ik verwachtte iets in de trant van Gert & Hermien, maar dat viel mee.

Dim
Sea Girls

Dim
Destroyer

Mssr Renard
Doobie Brothers
Family
The Mama & The Papas
The Cats
Band zonder Naam

Allemaal gelogen!

Tsja, maar als we op die tour verder gaan, moeten we ook Lisa Gerrard eens verwittigen dat de doden toch echt niet kunnen dansen.

Dim schreef:
De Heideroosjes. Op de middelbare school zei een vriend, die wel van de alternatieve muziek was, dat dit leuke muziek was. Ik verwachtte iets in de trant van Gert & Hermien, maar dat viel mee.

Haha, Dit kan ik zeker beamen.
Ik had als puisterig 16/17 jarig ventje de Heideroosjes leren kennen en toen ze naar de Vera in Groningen kwamen wilde ik daar natuurlijk graag heen. M'n ouders vonden dat goed, want een band die zichzelf De Heideroosjes noemt, dat zal toch wel een beetje meevallen? Ik luisterde in die tijd nog voornamelijk naar rockmuziek en de top 40, dus waarschijnlijk dachten ze dat het zoiets zou zijn, ik weet het niet.
Ze hebben later wel eens gezegd dat als ze eerder hadden geweten wat voor muziek de Heideroosjes maakt, ze me nooit hadden laten gaan.

BrotherJohn
ik krijg helaas nooit iemand mee naar concerten van "Teenage Fanclub", en al zeker geen tiener

+1 Skullcrusher (mede door de nominator geloof ik)

(En doe maar niet op die tour verder gaan)

Matt Bianco.

Over een andere boeg. All Our Exes Live in Texas. Band uit Australië.

Telt Lil Ugly Mane? Toen ik zijn naam voor het eerst tegenkwam verwachtte ik één of andere rapper. Maar hij maakt tegenwoordig "Slacker Rock Neo-Psychedelia, Noise Pop, Trip Hop, Shoegaze, Midwest Emo " volgens RYM. Alleen, hij begon wel als één of andere rapper en is gewoon vergeten om zijn naam aan te passen.

The Killers

Voor jou (en ook voor anderen): het is leuker als je het specifieert (zoals Arrie ook in de openingspost doet). Wat was jouw ervaring toen je de naam zag en de muziek nog niet kende?

'The Burning Hell' is wel een leuk voorbeeld, daarachter zit meer een soort Mountain Goats-achtig bandje.

'I'm from Barcelona' komt gewoon uit Zweden.

'Burial' klinkt meer als een metal band, death of wellicht zelfs doom. In elk geval als iets veel ruigers dan het in werkelijkheid is.

The Tallest Man on Earth.

Je zou maar een kaartje kopen puur en alleen om de langste man op aarde eens te zien...

Dim
GrafGantz schreef:
'I'm from Barcelona' komt gewoon uit Zweden.

En het is bepaald niet alleen maar een ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:26 uur

geplaatst: vandaag om 17:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.