MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / London Elektricity

zoeken in:
Een vrolijke Engelse;) Drum 'n' Bass groep! Redelijk uplifting en de gebruikelijke ritmes die je ook kent van Dieselboy, Technical Itch! Zag het nog niet in het lijstje staan.. zijn er mensen die dit groepje kennen?

Yep, is wel aardig

Hele stomme vraag, maar zou iemand me misschien kunnen uit leggen wat Drum n Bass voor genre is? Ik bedoel... alleen een bas en drums.. dat lijkt me saai. Ik als drummer zou niet naar een cd met alleen maar gedrum en een beetje bas kunnen luisteren ^^

Bass, met twee 's'en .

Electronisch subgenre afkomstig uit het hele jungle gebeuren, en vooral populair geweest mid-eind 90s in Engeland. Toenertijd redelijk hectische "bass/clap/hihat" ritmes met ietwat simpele melodielijnen en veelvuldig gebruik van voice samples. Hier meer

Misschien dat iemand ergens wat samples weet staan, altijd makkelijker

Edit: http://www.dnbradio.com -> streaming radio, als je daar wat aan hebt.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:58 uur

geplaatst: vandaag om 02:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.