MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Catchy / energieke (redelijk) recente muziek, weinig autotune e.d.

zoeken in:
tnf
Het valt bij wat recentere favorieten op dat ze vaak wat moody klinken. Of gewoon een wat luie klank hebben.

Oorzaak: De wat vrolijker, energiekere deuntjes van tegenwoordig zitten vaak vol autotune en andere vocale filters; voor mezelf vaak wat veel. En zo beland ik dus in muzikale hoeken waar ze er wat spaarzamer mee om gaan. Mooie nummers, maar met gemiddeld een wat lager energieniveau dan wat ik zoal uit de jaren 80 en 90 op zet.

Vandaar een topic om catchy / vrolijke / energieke / gezellige liedjes te posten van de laatste +/- vijf jaar, waarin het slechts hooguit een beetje zit.

-----------------------------------

Wat redelijk recente favorieten in diverse genres, als voorzetje:

Birdstone - Madness

Run The Jewels - Ooh la la

Becka Stevens - Sick talk

Meridian Brothers - Puya del empresario

Mssr Renard
Zoals dit:

Ik luister niet veel naar recente muziek met zang, denk ik om de reden die jezelf opgeeft. Ik vind zang in oudere muziek veel aangenamer dan veel 'gecorrigeerde zang' die ik weleens hoor bij pop, rock en ook metal.

Maar mijn voorbeeld is volgens mij puur en en niet bewerkt.

Ik verkies ook de popmuziek van de jaren '60-'70 omdat die natuurlijker, spontaner klinkt.

Deze nummers uit 2023 zijn catchy en er wordt geen gebruik gemaakt van autotune.
Half Moon Run - Alco
Jason Isbell and the 400 Unit - Middle of the Morning
Cory Hanson - Horsebait Sabotage

Gast
geplaatst: vandaag om 23:09 uur

geplaatst: vandaag om 23:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.