MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Ohm:

zoeken in:
miloz
Ohm:. Deze band is echt een van mijn favoriete. Gitarist van deze band is Chris Poland. Hij heeft o.a in megadeth en lamb of god gespeeld. Met ohm: pakt hij het even anders aan. De muziek is moeilijk in een hokje te zetten.
zelf vind ik hard-fusion een goede benaming voor de muziek.

De nummers zijn allemaal instrumentaal en beginnen meestal met een riff die dan helemaal uitgebouwd word met de meeste zieke solo's en baslijnen. Wat ik vooral zo mooi aan de nummers vind is dat zo verschrikkelijk afwisselend is en dat het echt geen moment verveeld. Ik snap ook niet waarom Ohm: zo weinig optredens heeft en niet bekender is.

Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die de band kennen. Mocht dat niet zo zijn dan moet je dit album echt downloaden als je van instrumentale gitaarmuziek houd. En anders eigenlijk ook wel, want dit is topmuziek uitgevoerd door topmusici.

Helaas nog nooit van gehoord,maar heeft deze muziek enige raakvlakken met Joe Satriani ? Ben daar net als jij een groot fan van ! (getuige jouw top 10)

met vriendelijke groet the viking

miloz
Het lijkt opzich helemaal niet op elkaar. Maar ik denk dat je als Satraini fan deze muziek wel kan waarderen. In satraini's nummers gaat het vaak vooral om de gitaar solo's. Dat is bij Ohm: minder, maar de solo's lijken af en toe wel een beetje op satraini.

Bedankt ik zal me eens gaan orienteren op Ohm !

met vriendelijke groet the viking

miloz
zal ik zeker doen! laat even horen wat je er van vindt als je hem geluisterd hebt.

Groet Miloz

Ik heb wel eens wat flarden Ohm: gehoord en dacht toen: moet ik wat meer van luisteren. Nooit van gekomen, ik zal er eens werk van maken.

Poland heeft trouwens ook nog een aardig album gemaakt met de band Damn The Machine. Muzikaal ergens tussen Queensryche en Dream Theater: compacte prog-metal songs, met helaas een matige zanger. Wel de moeite van het beluisteren waard.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:42 uur

geplaatst: vandaag om 20:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.