MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Hooks?

zoeken in:
Misschien klinkt het belachelijk, maar kan iemand mij uitleggen wat recensenten bedoelen wanneer ze spreken van muziek met veel "hooks" in?

Over Clap Your Hands And Say Yeah zeggen ze dit meermaals. Kan iemand dit uitleggen?

Bednakt!

Tsja, dat is een beetje lastig uitleggen. Als ik een review schrijf en ik heb het over 'hooks' dan bedoel ik meestal dat een plaat vol met riffjes en coupletjes zit die kort en krachtig zijn en lekker in hoofd blijven hangen. om een voorbeelt te noemen het debuut van metallica zit vol met van die heerlijke 'hooks' zeg maar riffjes en coupletjes die lekker in hoofd blijven 'haken'. Het is een beetje moeilijk uit te leggen omdat het verwoord wat voor gevoel de resensist bij een plaat heeft.

Hooks [EN] = Klappen [NL]

Ik denk dan dat ze bedoelen van geluiden die je raken, omdat ze heerlijk zijn in het gehoor. En daarom inderdaad ook blijft hangen in je hoofd.

titan (crew)
Volgens de popencyclopedie van oor is het een makkelijk te onthouden c.q. onmiddellijk aansprekend deel van een nummer.

Bedankt voor de hulp, het ise echt supernuttig geweest!

Waar kan ik de popencyclopedie van oor trouwens makkelijk vinden?

In menig fatsoenlijke boekenwinkel/tijdschriftenhandel ben ik 'm regelmatig tegen gekomen.

Toine Rorije
Bij Van Leest heb ik m ook al zien liggen

Grappig dat deze vraag gesteld werd ik was hier ook al benieuwd naar, in een nummer wat ik ken zeggen ze namelijk het volgende:
"people treat me so wack, like the hook on this track"

maar ik begreep echt niet waar dat op sloeg, dat zou namelijk betekenen dat hij de 'hook' op zijn eigen nummer slecht vond :$

FlyingPenguin schreef:
Bedankt voor de hulp, het ise echt supernuttig geweest!

Waar kan ik de popencyclopedie van oor trouwens makkelijk vinden?

Bij Eddie in de boekenkast

(Gister nog bij V&D zien liggen, en vorige week ook bij Fame in A'dam)

En bij De Slegte hebben ze hem ook wel (en goedkoper denk ik).

Gast
geplaatst: vandaag om 22:36 uur

geplaatst: vandaag om 22:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.