vivalamusica schreef:
Het valt me op dat de rotatielijst als zodanig weinig of nooit wordt besproken, terwijl er bijna dagelijks van alles in gebeurd: verschuivingen zijn dagelijks zichtbaar en daarmee is deze lijst best actueel. Ook de waardering en het aantal personen die een album in hun persoonlijke rotatielijst 'mijn rotatielijst' hebben staan en de mate van waardering staan erbij vermeld. Er zijn fervente invullers van de lijst, en er zijn ook leden die dat niet doen.
De lijst staat ook op Spotify en wordt trouw bijgehouden door user
Roots1968 en is inmiddels al 225 (!) keer opgeslagen op individuele Spotify-accounts.
rotatielijst op spotify
Leuk dat je de lijst noemt! Ik heb hem ooit voor mezelf gemaakt om een indruk te krijgen wat er zoal in de lijst staat. Een nummer van elk album, 50 nummers, in de volgorde van de lijst.
Op een gegeven moment merkte ik dat ik steeds dezelfde nummers hoorde, simpelweg omdat een album lang in de rotatielijst staat. Ik heb toen een termijn van ca. 2 weken ingesteld, om daarna een ander nummer van een album erin te zetten. Dit houdt de lijst voor mij ‘levend’.
Inmiddels inderdaad ruim 200 volgers en dat maakt dat ik een soort van verantwoordelijkheid voel om de lijst dagelijks te blijven updaten. De iPad gaat dan ook altijd trouw mee op vakanties (de lijst is de afgelopen jaren bijgewerkt in o.a. Costa Rica, Canada en Tanzania) en in mijn dagelijkse routine is het bijwerken van de lijst één van de eerste dingen die ik doe.