MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Het Uur van de Wolf: Keith Moon

zoeken in:
Vanavond viel ik toevallig in deze documentaire. Nog iemand gezien?

Het ging over het bewogen leven van The Who-drummer Keith Moon, die op zijn 32ste overleed aan een overdosis na een gejaagd rock 'n' roll bestaan vol drank, drugs en vrouwen.

The Who is zo'n band waar ik nog niet echt iets mee heb (heb alleen Tommy, maar dat grijpt me niet echt aan), maar dit soort docu's gaan er hier in als zoete koek, dus ik heb er wel van genoten. Ik wist nagenoeg niets van The Who (misschien net aan dat Keith Moon dood was, maar wanneer en waaraan?), dus het was bijzonder informatief.

Maffe vent ook wel. Beetje explosieven in zijn drumstel stoppen en die laten ontploffen na een TV-optreden. Nooit geweten ook dat The Who de eerste band was die hun apparatuur in stukken sloeg.

Al met al een leuk stukje popgeschiedenis.

Heb het ook gezien, zeer leuke documentaire. En zijn tweede vrouw zag er verdorie nog steeds goed uit!

Ja! Ze moet nu toch wel achterin de 40 zijn, maar dat zag je er niet aan af.

The Light
Ja, ook gezien. Ik ben fan van de meeste klassieke rockbands, waaronder The Who, dus heb ik de hele docu bekeken. Wat ik nogal vond tegenvallen was dat het vooral gespitst was op het priveleven van Keith dat, ondanks dat er enige waarheid in zit, nogal negatief belicht werd. Ik had gehoopt op meer nadruk op het muzikale talent van Moon. Hij was een begenadigd drummer en een pionier van een bepaalde drumstijl. Veel drummers waren, en zijn, geinspireerd door zijn manier van drummen.
Maar over het algemeen toch een aardige documentaire.

Volgens mij de allerbeste rockdrummer uit 50 jaar popmuziek. Als je hem bezigziet... hij gaat er volledig in op. Veel beter, dynamischer, heftiger, vernieuwender dan bvb. John Bohman van Led Zeppelin, die volgens velen dè ultieme drummer is. Als je hem vergelijkt met Ringo of zelfs Charlie Watts van een wat ruigere groep, merk je hoe baanbrekend zijn drumtechnieken waren.
Een mooie reportage met prachtige live-uitvoeringen bij van "Won't Get Fooled Again", "Happy Jack"... ontroerend als je ziet hoe Keith alleen nog opgekikkerd werd op het podium aan het einde van zijn leven...

Wel een idioot was het.
Maar zijn drumtalent had veel meer belicht moeten worden.

Heb genoten van de docu. Wat een gek, hehe, maar naar mijn mening ook de best rockdrummer aller tijden. Zijn talent had wel iets meer belicht mogen worden inderdaad, maar ben allang blij met dat beetje wat uitgezonden is. Verder heb ik ooit ergens gelezen (volgens mij ook op MuM) dat Keith Moon de inspiratiebron is voor Elmo van o.a. Sesamstraat Door de vreemde bewegingen die hij maakt achter z'n instrument. Maar ja, weet verder niet of daar iets van waarheid in zit. Pete Townshend lijkt me trouwens ook een docu waardig... Bijzondere man heb ik dat altijd gevonden. Weet niet al teveel van hem af, behalve dan dat ik hem altijd kan herkennen aan z'n neus

pauljojo schreef:
Verder heb ik ooit ergens gelezen (volgens mij ook op MuM) dat Keith Moon de inspiratiebron is voor Elmo van o.a. Sesamstraat Door de vreemde bewegingen die hij maakt achter z'n instrument. Maar ja, weet verder niet of daar iets van waarheid in zit.

Nee, volgens mij was hij geen inspiratiebron voor Elmo, maar voor Animal, de drummer bij de Muppets. Deze dus:

(afbeelding)

Animal slaat ook altijd als een gek op zijn drumstel en is ook dol op vrouwen.

Heb persoonlijk altijd een beetje moeite met mensen die zo oneerbiedig en liefdeloos met hun instrument om gaan.
En na het kijken van die docu weet ik eigenlijk nog steeds niet wat ie allemaal kon op technisch gebied behalve snuiven en neuken.

Het ging ook meer over de mens Moon dan de drummer Moon. Als je meer over zijn drumkwaliteiten wilt weten, dan kun je beter op zoek naar andere bronnen dan dit soort docu's.

heb wel geboeid gekeken, was voornamelijk gefascineerd door zijn "oppasser", wat een leven heb je dan...Maarja, de man genoot ervan.
En het grappige was dat al die "sterke" verhalen voor toen heel bijzonder waren (dikke vijftiger: "we deden een taartgevecht en hij gleed uit over een stuk taart en werd met een helicopter afgevoerd, want zijn tanden waren eruit, dat waren nog eens tijden" ) en nu denk je aggossie..

tondeman
Ik heb hem ook gezien maar vond het wel jammer dat er met geen woord over zijn werk als drummer werd gerept.
Als persoon was ie volgens mij een uiterst irritant ventje, althans, zo kwam hij op mij over in de documentaire.

nou, er werd behoorlijk over zijn werk als drummer gerept.
een paar keer voorbij gekomen dat het de beste rockdrummer ooit was, en met beelden bezig gezien.
maar Keith Moon was, behalve drummer, toch vooral sex, drugs en r&r

heerlijke band!!! keith moon vind ik de beste drummer uit de geschiedenis! Ik heb ooit een show gezien wanneer hij een solo deed. helemaal alleen. Zonder band of niets. Hij had ook goudvissen in een trommel gestoken en zijn gezicht was beschildert zoals een kat heerlijke show.

aan te raden nummers zijn: a quick one while he's away, teenage wasteland, pinball wizard en my generation.

shappy1010
Balen dat ik dit gemist heb, terwijl ik de promo er nog wel van hoorde. En dat van Animal klopt, heeft Jim Henson ooit in een interview gezegd.

Wisten jullie dat er een film van zijn leven uitkomt dit jaar? In de rol van Keith Moon: Mike Meyers

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.