MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / opmerkelijke outro's

zoeken in:
Electro_
The Knife's Deep Cuts eindigt een beetje apart met Hangin' Out.

Een paar mooie:

The Who - Baba O'Riley
Roling Stones - Brown Sugar
Pink Floyd - Comfortably Numb
Led Zeppelin - Kashmir

Maar er zijn ZOVEEL opmerkelijke outro's te noemen...

The The - Uncertain Smile

Fijne, lange piano-outro van Jools H.

De volgende outro is opvallend en ERG MOOI: Interpol - Roland

Yak
Ah, weer eentje gehoord zonet voor in dit topic (eigenlijk niet, want het is juist weer een beetje een non-outro ): Neutral Milk Hotel - Naomi. Juist op het moment dat de gitarist(en) het laatste slotakkoord inzetten klinkt het plotseling alsof de plaat snel naar een veel lager toerental wordt gedraaid.

Deep Purple - Child In Time
Radiohead - Karma Police (en nog heel veel andere)

andré schreef:
(quote)

sterker nog: dat zijn de saaiste 10 minuten muziek ooit

inderdaad ja. Maar wat dacht je van "Lawn and so on" het slotnummer van "Under the Western Freeway" van Grandaddy, een outro met minutenlang het getsjilp van krekels. Damn, wat irritant zeg.

En van de week zat ik te luisteren naar "100th Window" van Massive Attack. Ik vermoed dat het 't laatste nummer is geweest, Antistar, maar ik heb de CD maar uitgezet, want ik hoorde praktisch niets meer

edit: Ook vermeldenswaard, het outro van "The Other Side of Life" van Japan. Toen ik dat nummer als 15-jarig jochie voor het eerste hoorde dacht ik dat na het laatste refrein elk moment het slotakkoord kon worden ingezet. Dit gebeurde echter maar niet, waardoor ik steeds op het verkeerde been werd gezet. Wonderschoon, dat wel.

Wat vinden jullie van de outro (vanaf 5:28) van Knight Area - Under a New Sign...

Ik zou hem zo nomineren voor de nieuwe Lingo-tune. En ik vind hem (dus) absoluut NIET mooi... in tegenstelling tot de rest van dit album.

twee korte maar uitermate geslaagde outro's zijn :

Neil Young - Cinnamon Girl
Love - Seven & Seven Is

Gast
geplaatst: vandaag om 00:39 uur

geplaatst: vandaag om 00:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.