Muziek / Algemeen / 3voor12 luisterpaal
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juni 2004, 19:35 uur
Op de 3voor12 site van de vpro zijn altijd een aantal (nu 19) cd's gratis te beluisteren. Bijvoorbeeld het nieuwe album van Badly Drawn Boy, de nieuwe van The Datsuns en Floris. Dit is overgens compleet legaal. Om de paar dagen gaan er een paar cd's weg en komen er een aantal bij. Ga naar de website naar 3voor12 site. Bovenin staat dan een link naar de luisterpaal.
0
Ruby1966
geplaatst: 20 juni 2004, 19:42 uur
En luister dan vooral even naar Blues Brother Castro, hun single Dress van het album Money Maker Me is echt heel goed ! 

0
geplaatst: 20 juni 2004, 20:32 uur
Erg leuk die luisterpaal. Je ontdekt er nog eens iets. En bij twijfelgevallen kunt je ze gewoon lekker vaak draaien. Ik heb dat momenteel met Tv On the Radio 

0
geplaatst: 6 augustus 2004, 16:12 uur
Iets wat ik vergeten was over de 3voor12 site; ze hebben er gigantisch veel concerten gratis te beluisteren: Check hiervoor deze link. Veel plezier!
0
geplaatst: 5 september 2006, 15:18 uur
3voor12 is nu wel erg lelijk geworden na de omkat.
En wat erger is, de site is baggertraag, waardoor je niet eens meer fatsoenlijk gebruik kunt maken van de luisterpaal en/of concert/dj-sets ed. kan gebruiken.

En wat erger is, de site is baggertraag, waardoor je niet eens meer fatsoenlijk gebruik kunt maken van de luisterpaal en/of concert/dj-sets ed. kan gebruiken.

0
geplaatst: 5 september 2006, 15:23 uur
Ligt dan aan jouw verbinding denk ik. Net gekeken en vind het een hele vooruitgang juist. Je kunt nu makkelijker een album uitzoeken (voorheen moest je steeds omhoog of omlaag, erg irritant). En de site speelt ze gelijk af. Heb geen last van traagheid.
0
geplaatst: 5 september 2006, 15:35 uur
Hmm, de verbinding is hier echt wel goed hoor. 100MBit, dat zou genoeg moeten zijn toch?
0
geplaatst: 5 september 2006, 15:37 uur
Ehm, lijkt mij wel ja.. Apart, ik heb idd ook aantal sites die iets trager zijn. Maar deze toevallig net niet.
0
geplaatst: 5 september 2006, 15:40 uur
Nouja, misschien moet je registreren voordat je ze kunt gebruiken? Maar dat lukte ook al niet. 
Ik heb net een kwartier gewacht op een DJ-set van Monica Electronica (en al eerder andere streams) en het daarna maar opgegeven. Luister nu naar experimentele jazz op een of andere zender die ik vond via google-streams. Ook leuk.

Ik heb net een kwartier gewacht op een DJ-set van Monica Electronica (en al eerder andere streams) en het daarna maar opgegeven. Luister nu naar experimentele jazz op een of andere zender die ik vond via google-streams. Ook leuk.

0
geplaatst: 15 november 2009, 20:31 uur
Heel erg handige site inderdaad. Ga er vaak naar toe. Het enige wat je nog niet kan geloof ik is de albums downloaden.
. In iedergeval, weet iemand of je dat kan?
. In iedergeval, weet iemand of je dat kan?
0
geplaatst: 15 november 2009, 20:52 uur
Waarom zou je dat willen, de streams hebben een hele lage bitrate. De albums zijn toch al via legio andere kanalen te downloaden in veel betere kwaliteit. Buiten dat getuigt je post van mentaliteit van likmevestje, je wil gewoon gratis cd's! Beter koop je ze gewoon, hebben die artiesten er ook nog wat aan.
0
geplaatst: 15 november 2009, 23:53 uur
Sowieso, dit is legaal, en anders zou het een illegale site worden.
0
geplaatst: 16 november 2009, 01:11 uur
De luisterpaal is voor mij de manier om albums te checken alvorens ze aan te schaffen.......
@ herman ik heb net als freak geen last van traagheid van de 3voor12 site
@ Hendrix4live Shame on You.......
@ herman ik heb net als freak geen last van traagheid van de 3voor12 site
@ Hendrix4live Shame on You.......
0
geplaatst: 16 november 2009, 09:17 uur
@ thelion Ik na 3 jaar ook al een tijdje niet meer 
Gebruik de luisterpaal gedurende de week zells dagelijks.

Gebruik de luisterpaal gedurende de week zells dagelijks.
0
geplaatst: 18 januari 2010, 17:51 uur
itchy schreef:
Waarom zou je dat willen, de streams hebben een hele lage bitrate. De albums zijn toch al via legio andere kanalen te downloaden in veel betere kwaliteit. Buiten dat getuigt je post van mentaliteit van likmevestje, je wil gewoon gratis cd's! Beter koop je ze gewoon, hebben die artiesten er ook nog wat aan.
Ik download
maar Ik koop ook cd's. Het wil toch niet zeggen dat als ik zo'n bericht plaats dat ik geen cd's koop. Ik vind het gewoon jammer dat de cd's na een tijdje niet meer te vinden zijn op de site.
0
geplaatst: 18 januari 2010, 18:12 uur
Radio 6 heeft trouwens ook een luisterpaal, zijn ook mooie dingen op te vinden. Zeker als je van jazz en soul houdt.
Radio 6 » Luisterpaal - radio6.nl
0
geplaatst: 19 januari 2010, 17:30 uur
herman schreef:
Radio 6 heeft trouwens ook een luisterpaal, zijn ook mooie dingen op te vinden. Zeker als je van jazz en soul houdt.
Zeer goeie kwaliteit ook.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 10:55 uur
Wat ze er nu weer mee hebben gedaan... ze hebben hem "geupdate" en nu is hij wat "spannender", maar kan hem nu niet meer openen.. iedere keer als ik de lusiterpaal open loopt mijn PC vast.. erg handig.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 11:06 uur
Ducoz schreef:
Wat ze er nu weer mee hebben gedaan... ze hebben hem "geupdate" en nu is hij wat "spannender", maar kan hem nu niet meer openen.. iedere keer als ik de lusiterpaal open loopt mijn PC vast.. erg handig.
De Luisterpaal is offline gehaald en komt over 52 minuten in een vernieuwde versie online. Hoe kun jij hem dan al gebruiken?
0
geplaatst: 3 januari 2012, 11:21 uur
Je kan m gewoon al openen 
Maar ik hoop inderdaad dat dat zo is, dan loopt die **** niet meer vast, hoop ik

Maar ik hoop inderdaad dat dat zo is, dan loopt die **** niet meer vast, hoop ik

0
geplaatst: 30 januari 2012, 16:35 uur
Voor de last.fm adepten is er trouwens ook een luisterpaalscrobbler die je hier kan vinden.
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 00:44 uur
Ik vind dat er de laatste tijd maar weinig releases op de luisterpaal staan, niet veel boeiends ook..
0
geplaatst: 18 oktober 2015, 14:58 uur
Ducoz schreef:
Ik vind dat er de laatste tijd maar weinig releases op de luisterpaal staan, niet veel boeiends ook..
Inderdaad valt het tegen, ook het beleid is me een beetje vreemd, sommige albums staan er heel lang ondanks dat ze niet hoog score in de luister top 10 en andere verdwijnen weer snel.
De afgelopen jaren luister ik vooral in het voorjaar veel naar 3voor12... op een één of andere manier lijkt het aanbod in de maanden half januari tot half mei meestal veel beter dan de rest van het jaar.
0
geplaatst: 20 februari 2017, 19:30 uur
Op de hernieuwde website van 3voor12 is de Luisterpaal verdwenen, in plaats daarvan zijn er diverse Spotify playlists aangemaakt.
0
geplaatst: 27 februari 2017, 09:48 uur
Jammer, echt jammer dat de Luisterpaal verdwenen is.
Ik schat dat ik 60-70% van mijn aankopen baseerde op wat ik daar hoorde.
De laatste we 'The Universe and Me' van Tobin Sprout; daar zou ik nooit naar beginnen luisteren zijn mocht de Luisterpaal niet bestaan hebben.
Want wie plukt nu uit het aanbod de laatste plaat van een van de Guided by Voices?
Zal ik toch op Spotify moeten...
Ik schat dat ik 60-70% van mijn aankopen baseerde op wat ik daar hoorde.
De laatste we 'The Universe and Me' van Tobin Sprout; daar zou ik nooit naar beginnen luisteren zijn mocht de Luisterpaal niet bestaan hebben.
Want wie plukt nu uit het aanbod de laatste plaat van een van de Guided by Voices?
Zal ik toch op Spotify moeten...
* denotes required fields.