MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Help, ik moet bruiloft muziek regelen!

zoeken in:
fastpulseboy schreef:
(quote)

wat een hel

op sommige bruiloften word er vaak van die nederlandstalige hompapa gedraait,alla Frans Bauer, Andre Hazes, Corrie Konings en dat soort shit. Nee daar kom je lekker van in de stemming

Aangezien toch een derde van de huwelijken strandt; Tammy Wynette.

SelmaDuim
fastpulseboy schreef:
(quote)

hmmm misschien nog een grotere hel

Als iemand dit op mijn bruiloft durf te draaien dan ga ik echt weg! Dan maar geen feestje. Dit geldt ook voor alles van Meatloaf. Ik trouw nog liever niet dan op de aller walgelijkste muziek die er is!

Zo dat wilde ik even kwijt.

Een leuke electro-trash DJ inhuren lijkt me wel wat.

SelmaDuim schreef:
mijn bruiloft

Gefeliciteerd! Wanneer?

SelmaDuim
itchy schreef:
(quote)

Gefeliciteerd! Wanneer?

Of misschien is het wel leuk om qrio te boeken.

SelmaDuim schreef:
(quote)

Als iemand dit op mijn bruiloft durf te draaien dan ga ik echt weg! Dan maar geen feestje. Dit geldt ook voor alles van Meatloaf. Ik trouw nog liever niet dan op de aller walgelijkste muziek die er is!

Een leuke electro-trash DJ inhuren lijkt me wel wat.

Ik zie niet wat hier mis aan is persoonlijk voor een slow. Geen smaak voor de jaren 80 muziek dan? Hou het dan maar bij de electro TRASH dan.

DonDijk
Ik heb al een nuhummer

SelmaDuim
friday the 13 th schreef:
(quote)

Ik zie niet wat hier mis aan is persoonlijk voor een slow. Geen smaak voor de jaren 80 muziek dan? Hou het dan maar bij de electro TRASH dan.

Ik vind jaren '80 muziek geweldig. Ik heb zelfs stapels verzamel albums variërend van de foute top 40 muziek tot de betere new wave nummers. Ben er mee opgegroeid. Alleen Bonny Taylor en Meatloaf vind ik verschrikkelijk wansmakelijke muziek. Ik kan me ook niet voorstellen dat wanneer ik ga trouwen er mensen uitgenodigd zullen zijn die op dat soort nummers zitten te wachten. Op mijn bruiloft wil een feestje wat past bij mij en mijn partner en niet zomaar een of andere DJ die zijn standaard 'bruiloftrepatoire' van zolder heeft gehaald, zonder er bij na te denken voor wie hij staat te draaien.

Kos
Heeft er iemand Jpop ballads voor een semi-Japanse bruiloft? .

Ik heb er niet echt verstand van..

Tot nu toe heb ik

Towa no Timoni van Kobukuro en Dakishimetai van Mr. Children... voor wie het wat zegt.
iets in deze lijn dus.

please help.

sq
eazyfan schreef:
Al Green - Let's Stay Together

Erg populair nummer voor trouwfeesten en terecht!

Mooie tip eazyfan. Ga ik zeker draaien.

sq
Verder nog tips? Ik moet op een nogal massale bruiloft draaien. Grote zaal en er moet gedanst worden. Voor leuke, alternatieve en oudere dance/feestmuziek kan ik ruimschoots putten uit eigen collectie, maar toch kreeg graag nog wat suggesties.

Gezien de leeftijd van t bruidspaar zou ik graag nog hitparade dance draaien uit tweede helft van de nineties. ik heb daar zelf niet zoveel van en ik weet ook niet goed ´wat werkt´.

Ook graag aanvaardbare hitparade pop en dance van de laatste 2 jaar en van dit moment. Moet wel radio-bekend zijn.

Ik ben juist wat minder thuis in het hitparadewerk van de laatste 2 jaar, maar deze nummers heb ik wel goede ervaringen mee op dit soort feesten:

Black Eyed Peas - My Humps
Gabriel Rios - Broad Daylight
The Black Eyed Peas - Pump It
Juanes - La Camisa Negra (is vind ik mooi te combineren met La Tortura van Shakira en ook wel met Panjabi MC's Mundian to Back Ke)
Sérgio Mendes (+Black Eyed Peas) - Mas Que Nada
Scissor Sisters - I Don't Feel Like Dancin' (vind ik zelf eigenlijk niet zo dansbaar, maar doet het vaak wel goed op dergelijke feesten)
The Fratellis - Chelsea Dagger
Rihanna - Umbrella
Christina Aguilera - Candyman
Mika - Relax, Take It Easy
Justin Timberlake - LoveStoned/ I Think She Knows
Timbaland - The Way I Are
Robyn - With Every Heartbeat
Mark Ronson - Valerie (ft. Amy Winehouse)
Rihanna - Don't Stop the Music
Aka the Junkies - Konijntje
Ida Engberg - Disco Volante
Justin Timberlake - Sexyback
Calabria + Crystal Waters - Destination Unknown
Mika - Grace Kelly

Heel recent:
Madonna - Give it To Me (maar die ken je vast al wel )
Alphabeat - Fascination

Van eind jaren '90 weet ik het ook niet zo goed wat werkt. Was toen een beetje uit de top 40 geraakt en draaide zelf nog niet, dus heb niet zoveel uitgeprobeerd. Ben wel bang dat je dan al snel aan de happy hardcore zit.

Wat me zo snel te binnen schiet:

Missy Elliot - Get U R Freak On
Captain Jack - Captain Jack/Drill Instructor
Faithless - Insomnia (misschien een beetje te vaag, duurt ook lang voordat het nummer herkenbaar wordt)
BBE - Seven days & one week
Wes - Alane
Gala - Freed from Desire
Sash! - Encore Une Fois/Ecuador
Dario G - Sunchyme
Da Hool - Meet Her At the Loveparade
Grooveyard - Mary Go Wild (vorig jaar opnieuw uitgebracht en weer een hit geworden geloof ik)
Stardust - Music Sounds Better With You
(en dan ook meteen de volgende paar)
Modjo - Lady (Hear Me Tonight)
Spiller - Grooveyet (If This Ain't Love)
The Tamperer featuring Maya - Feel It (met sample van de Jackson Five)
Wamdue - King of My Castle (misschien wel de populairste van allemaal uit die tijd, wordt nog steeds aangevraagd)
DJ Jean - The Launch
Mr. Oizo - Flat Beat

Kos
Heb je niks voor mij? . .

herman schreef:

Calabria + Crystal Waters - Destination Unknown

Wat betreft dat eerste nummer, hij zei: aanvaardbaar.
En wat betreft dat tweede nummer, bedoel je daarmee niet:
Alex Gaudino Ft. Crystal Waters - Destination Calabria?

En Kos: Sxesven is daar wel in thuis, misschien dat hij je wel verder kan helpen.

Sorry Kos, ik weet helemaal niets van jpop. Ik zou Sven even aan zijn oor trekken.

En Alex Gaudino inderdaad. Vreselijk nummer vind ik trouwens. Maar goed, op zo'n feest draai je niet voor jezelf.

tnf
Vergeet qua eind jaren 90 vooral niet: Lou Bega - Mambo nr 5!

Als we nog even opgeschuiven naar het jaar 2000 (zou dat zoveel uitmaken?) kan je er ook nog Jody Bernal - Que si, que no bij doen. Idem voor Summerjam van The Underdog Project van weer een paar jaar later. Die track heeft ook zo'n beat en was al net zo'n grote hit. Maar dan drijven we mogelijk te ver van de late nineties af.

Zowel die van Jody Bernal als Underdog Project vind ik persoonlijk trouwens verschrikkelijk, maar ik weet dat veel ánderen het geweldig vinden en dat je er vast en zeker de dansvloer mee vol krijgt.

Die van Jody Bernal is inderdaad verschrikkelijk, Summerjam gaat nog wel. Maar ik zie al dat je niet voor de muziek naar een bruiloft hoeft te gaan, zeg...

sq
herman schreef:
Ik ben juist wat minder thuis in het hitparadewerk van de laatste 2 jaar, maar deze nummers heb ik wel goede ervaringen mee op dit soort feesten:

Gabriel Rios - Broad Daylight
....

Launch
Mr. Oizo - Flat Beat

Ow ow wat een fantastisch mooi rijtje! Veel herkenbare dingen (bij mij staan Sash en Gala ook altijd naast elkaar in de singlebak) en Wamdue Project is een favoriet van de bruidegom zelf. Maar ik ken dus zeker niet alles hiervan ( => de tips die ik zoek).

sq
tnf schreef:
Vergeet qua eind jaren 90 vooral niet: Lou Bega - Mambo nr 5!

Als we nog even opgeschuiven naar het jaar 2000 (zou dat zoveel uitmaken?) kan je er ook nog Jody Bernal - Que si, que no bij doen. Idem voor Summerjam van The Underdog Project van weer een paar jaar later. Die track heeft ook zo'n beat en was al net zo'n grote hit. Maar dan drijven we mogelijk te ver van de late nineties af.

Zowel die van Jody Bernal als Underdog Project vind ik persoonlijk trouwens verschrikkelijk, maar ik weet dat veel ánderen het geweldig vinden en dat je er vast en zeker de dansvloer mee vol krijgt.

Geen van drieen favoriet bij mij ook, maar moet je wel hebben helaas. Underdog Project heb ik wel, maar ik draai altijd de instrumentale Sunclub. Jody Bernal is voor mij zwarte lijst. Er zijn grenzen. Als dat soort dingen wordt aangevraagd besluit ik voor een nog veel plattere set en ram ik er gewoon overheen met iets als Manke Nelis of de Havenzangers.

Nakatomi - Children of the Night ook zon 90's danceclassic .

sq
Snap ik, past ook goed in wat ik gevraagd heb. Maar Nakatomi is voor een bruiloft toch een beetje ´koud´ en mischien ook wat snel. Wat ik dus vooral zoek zijn de meer mellow-tempo hits. Vooral de zomer- en latin dance tips van Herman (Panjabi MC is echt een goed voorbeeld en ga ik zeker draaien) zijn echte feesthits.

Kos
Mijn hemel. Is het de bedoeling dat het bruiloftpubliek gezamenlijk zelfmoord pleegt of zo?

sq
Kos schreef:
Mijn hemel. Is het de bedoeling dat het bruiloftpubliek gezamenlijk zelfmoord pleegt of zo?

t is niet dat ik alléén maar bekende hitparade wil doen. Je hebt nu eenmaal te maken met mensen die iets minder van muziek willen dan de gemiddelde MuMe´ er. Mijn ervaring is dat je dan niet veel meer dan een kwart onbekend moet draaien bij zeer gemeleerd publiek.

Ik ga ook biijvoorbeeld Beirut, Roots en Yurtseven Kardesler draaien alsmede andere feestelijkheden uit mijn colectie. Blokje rock n roll en denk ik wel ook een beetje sixties ( oude soul of Rolling Stones ook altijd prijs) en vast ook wel wat 70´s disco (KC, Trammps, Tom Browne). Jazz en Afrikaans aan het begin van de avond. Verder natuurlijk ook de smaak van het bruidspaar zelf: Heideroosjes voor hem, Shantel voor haar. Vind ik trouwens allebei niet onaardig. Alternative dance (Burial, Justice, Infadels) blijft waarschijnlijk in de kast. Eventueel wel Nirvana, Killers of Editors. Band of Horses heel misschien. Arcade Fire durf ik eigenlijk al niet goed meer.

En als je het even niet weet zet je Blue Monday op van New Order, gevolgd door Nightboat to Cairo van Madness. Ook leuk voor ouderen combineert mijn eigen DJ-signature: Nathalie van Gilbert Bécaud gevolgd door To My Fathers house van de Les Humphries Singers.

In: Muziek / Algemeen / JODELJUMP

Dag,

Vrijdag zijn opa en oma 50 jaar getrouwd. Mijn zusjes en ik doen dan een stukje op JODELJUMP. Nu zijn wij opzoek naar een muziekbestand met daarop alleen de muziek, DUS NIET DE STEMMEN, van JODELJUMP. Kunt u dit mailen, zodat wij iets leuks voor opa en oma kunnen doen.

Groeten,
Veerle,

In Muziek > Toplijsten en favorieten > Playlist "soul':

Hai allen,

Ik heb mijn 'achtergrond' vooral in de pop/rock, maar ga binnenkort trouwen en ben op zoek naar 'De muziek' voor die avond. Nu ben ik geïnspireerd door wat stijltjes en wil jullie vragen wat daar nog meer bij kan (aangezien ik weinig kennis heb van soul muziek).

Nummers die ik al heb zijn enkele nummers van Selah Sue, de live versie van Crazy (Gnarls Barkly) en de covernummer van Ben 'L Oncle Soul (vooral het album Soul Wash).

Ik kan zelf nog redelijk de oudere soul vinden (Solomon Burke, Bill Withers etc). Maar ik wil ook nieuwer. Er moet nog veel meer zijn, van die lekkere relaxte soul, die je stiekem zomaar mee kan neurieen, of in de verte herkent. Wie wil me helpen met nummers/artiesten die écht in dit stijltje erbij passen?

(ps. ik meen dat ik dit in het juiste forum heb geplaatst, anders bij voorbaat sorry)

Mij schoot dit direct te binnen: Gregory Porter - Take Me to the Alley (2016)

Verder lijkt me de beste tip die ik je geven kan, om eens te grasduinen in de stemmen van deze gebruiker: https://www.musicmeter.nl/user/2281

P.S. Gefeliciteerd met je trouwerij.

panjoe (moderator)
Spam + reactie verwijderd.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:29 uur

geplaatst: vandaag om 01:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.