MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Muziek op TV (in reclames, bij studio sport, etc.)

zoeken in:
Om niet weer in Neo's vaarwater te zitten ( ), hier een topic waar je het kwijt kan als je leuke muziek op TV hebt gehoord en wilt weten wat het is - of gewoon even je enthousiasme kwijt moet.

Aangezien we nog geen topic hadden, waar mensen tot vervelens toe vragen van wie dat liedje uit de stuiterballenreclame is.

En dat allemaal omdat ik net Le Tigre (Deceptacon) hoorde in een Niveau-reclame.

heey dat komt goed uit zeg, ik heb zojuist een paar dage geleden een hele rits tv themes en tv tunes gedownload, waarbij ik van sommige toch heel graag zouw willen weten wie nou bijvoorbeeld het brein is achter sommige liedjes, wie de componisten en synthesizer-masters zijn van die series uit de jaren '80, noem maar op, ik begin alvast met de vraag, wie o wie, heeft Barbapapa ingezongen/gesampled??? jaa dat bedoel ik dus, zie dat maar es te weten te komen

Of Boes....of meer van dat soort kinderliedjes, vraag me niet waarom ik ze heb, het zal de nostalgie wel zijn....

Metalhead88 schreef:
ik heb zojuist een paar dage geleden

LOL

mjaaa, wat daar tussenin zit zeg maar:)

weet iemand wie de Fabeltjeskrant ingezongen heeft? Ik weet dat de stem van Uil gedaan is door Frans van Dusschoten, maar die kinderen die dat inzingen dan? Zijn dat de Damrakkertjes ofzow???

help plz...

Dit prachtige liedje wordt gebruikt voor de verschrikkelijk mooie nieuwe RVS-reclame, met die zwevende paraplumannen

Lin
lebowski schreef:
Dit prachtige liedje wordt gebruikt voor de verschrikkelijk mooie nieuwe RVS-reclame, met die zwevende paraplumannen

idd heeeeel mooi liedje, en mooie reclame

Kos
Nou ja zeg, wilde het net posten .

Opmerkelijk dat zo'n (erg mooi) liedje uit een tv-serie voor een reclame gekozen wordt.

weet er iemand wie de artiest is die in de reclame van de nieuwe xbox 360 zingt?

of het nummer kent?

niemand?

In Muziek > Algemeen > Muziek in reclame:

Bespreek hier muziek die in reclames gebruikt wordt.

Ik vind de tune van de Douwe Egberts Ice Coffee reclame vrij gaaf. Weet iemand er misschien wat meer over?

Dit nummer van Glenn Burtnick werd rond 1994 gebruikt voor een Philishave reclame:

"I won't hide the man inside ... and I wanna be me 'til the day that I die"

YouTube - The Man Inside Glenn Burtnik

The Shins' New Slang wordt deze weken gebruikt in een overheidsspotje over de Tweede Kamer-verkiezingen. Toch opvallend gezien The Shins nog steeds vrij onbekend zijn hier.
Wel enkel op de radio trouwens.

Dit prachtige nummer van Bright Eyes wordt nu gebruikt in de nieuwste NS-reclame:

Zou er na 10 jaar nog een hit in zitten?

Iemand bij Studio Sport heeft het briljante idee gehad om Inspector Norse op de achtergrond te laten draaien op het moment dat Tom of Henry aan het resumeerrondje begint. Geweldig.

Ah Studio Voetbal heeft hem ook al opgepikt en draait hem bij de hoogtepunten.

Disco 2000 in een Easyjet-reclame.

Dit najaar ook in de voorkeuzelijst van 3voor12's Song van het Jaar 2016? ?

Sef - De Leven in een reclame van AnderZorg.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:18 uur

geplaatst: vandaag om 15:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.