Muziek / Algemeen / Oordeel over Lister
zoeken in:
0
geplaatst: 25 mei 2006, 08:45 uur
Hi, net ingeschreven op deze erg leuke site! Kom leuke dingen tegen. Ben zelf van oorsprong geinteresseerd in alles wat enigszins origineel en experimenteel is en verder in allerlei soorten wereldmuziek (vreselijke term trouwens, maar ja...). Ter zake, waarom ik dit bericht maak: ik wil graag weten wat muziekkenners vinden van de muziek van mijn eigen bandje Lister, omdat ik niet weet in welk hokje dit te plaatsen. Je kunt een aantal nummers downbloaden van dce site www.listermusic.org. Luister en laat weten wat voor soort muziek het is.
Dank!
Dank!
0
geplaatst: 25 mei 2006, 23:40 uur
volgens mij werkt uwen site ni zo goe: ik krijg ni veel geopend in "downloads"... :S
0
geplaatst: 26 mei 2006, 08:24 uur
Kan zijn; de server werkte niet goed... Er zijn 8 nummers te downloaden.
0
Sietse
geplaatst: 26 mei 2006, 10:42 uur
das juist net de vraag...lees zijn stukje nog eens een keer.
0
geplaatst: 26 mei 2006, 13:33 uur
Ik vind het wat weg hebben van "My latest novel" (Indie), maar dan zonder zang (op basis van de track Rooibos) of een richting van "Bell Orchestre" (Jazz).
Klinkt zeker niet slecht, alleen merk ik dat er nog wat moeite is om de opbouw te versnellen en de structuren zo te plaatsen dat er al op een eerder moment naar een climax (die er zeker in zit) toegewerkt wordt. Dit nummer is dus ietwat langdradig maar er zit zeker potentie in jullie band!
Klinkt zeker niet slecht, alleen merk ik dat er nog wat moeite is om de opbouw te versnellen en de structuren zo te plaatsen dat er al op een eerder moment naar een climax (die er zeker in zit) toegewerkt wordt. Dit nummer is dus ietwat langdradig maar er zit zeker potentie in jullie band!
0
geplaatst: 21 juni 2006, 16:56 uur
Een zeer drukke topic starter... Belle Orchestre ken ik sinds kort, kwam onze bassist mee. Zou ik overigens zeker geen jazz noemen. Belle orchestre maakt m.i. meer klassiek beinvloede muziek, complexere structuren. My latest novel ken ik niet, zal ik zeker nog opzoeken. Ik zoek nog steeds naar een goede, korte beschrijving van onze muziek. GEbruik zelf de term 'garagefolk'vaak, maar dat is toch ook niet helemaal goed. Álternative folk'? Of helemaal geen folk, maar alternative instrumentaal'? Help!
0
fastpulseboy
geplaatst: 23 juni 2006, 16:53 uur
waar maak je je druk over, je moet toch juist zelf geen idee hebben wat voor muziek je maakt? des te interessanter. Of wil je gewoon reclame maken voor je band?
0
fastpulseboy
geplaatst: 23 juni 2006, 16:56 uur
net trouwens wel even wat dingen geluisterd. Het klinkt zeker niet verkeerd en hoor er idd ook wel wat bell orchestre in, al mis ik de climaxen een beetje.
0
geplaatst: 25 juni 2006, 21:16 uur
Het gaat niet om reclame maken via deze site, ik wil echt weten hoe mensen het plaatsen, helpt ons verder. Iredereen wil altijd meteen muziek in een hokje duwen, zo is het nu eenmaal, doe ik zelf ook wel. Las net een recencie over oze cd waarin het met DAAU werd vergeleken, kan ik me ook wel i n vinden.
* denotes required fields.