MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Jumpstyle / Hardstyle artiesten

zoeken in:
Mijn favo's van dit moment;

DJ Fox vs Chicago Zone's "Final Melody - Agains a Melody en Just a Melody"
DJ Smokie - Sadness to Madness
Tranceball - Altidude 195 (piano rmx)

Vind ik toch wel de betere jumpplaten, natuurlijk hoort ook DJ Greg C erbij (vooral 'You' en 'Speed Talking' hebben een geweldige opbouw, en doen het nog steeds super!).

Weinig besproken hier, misschien meer liefhebbers?

Helaas Edie, ik heb er de ballen verstand van. Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen Jump en hardstyle? Bij hardstyle denk ik aan Sporthallen-zuid in de jaren 90. Misschien zit ik er helemaal naast.

soit schreef:
Helaas Edie, ik heb er de ballen verstand van. Kun je mij uitleggen wat het verschil is tussen Jump en hardstyle? Bij hardstyle denk ik aan Sporthallen-zuid in de jaren 90. Misschien zit ik er helemaal naast.

Jumpstyle vind ik makkelijk te herkennen, Hardstyle is veelal wat donkerder en iets harder. Hardstyle is toch wel wat in veel discotheken gedraaid word.. Jumpstyle is voor Nederland best nieuw, beetje old-school. Vaak een dikke bass, met een 'vrolijk' melodie. Jumpstyle heeft vind ik ook een tempo wat vaak constant blijft (145-150 BPM's) terwijl die van Hardstyle vaak wat hoger ligt.

Hopelijk zo een beetje duidelijk, en anders;
Wiki - Jumpstyle
Wiki - Hardstyle

Ikzelf vind Jump iig een erg lekkere muzieksoort (samen met Techno), waar ik Hardstyle vaak wat kinderachtig vind overkomen (zoals Sensation Black).

Sinds ik een buurman heb die ondanks vriendelijke verzoeken mijnerzijds maar de buurt blijft terroriseren met die k#t herrie heb ik een schijthekel aan alles wat ook maar naar jumpstyle en hardstyle ruikt!
Al jullie net als hij en zijn vriendjes ieder weekend helemaal strak van de speed in opgevoerde golfjes door nederland spuiten zal het wel gauw klaar zijn met deze muziek scene!!
Maar net als overal heb je gasten die het voor de andere verpesten, er zijn allicht ook coole dudes.

Echt VRESELIJKE muziek.

T.O. schreef:
Echt VRESELIJKE muziek.

muziek Dit genre is gewoon herrie en heeft niets meer met muziek te maken.

Hip-hop is kut en rock is voor met zichzelf medelijden hebben losers.

Op feestjes vind ik het erg lekker. Ben op zulke momenten meer fan van hardcore, maar hardstyle kan ook lekker zijn. Met jump heb ik ietsje minder, maar zelfs oude mensen zijn daar nu helemaal gek van: http://video.google.com/videoplay?docid=6878428101492572245&q=jumpstyle+old+man

Jumpstyle herrie
Verre van herrie, het is zo ongeveer alleen een langzame kickdrum en een vrolijk riedeltje er overheen.
Of het goede muziek is, is een tweede..

Onderhond schreef:

Hip-hop is kut en rock is voor met zichzelf medelijden hebben losers.

Pardon?

Joy
onderdungus is wel duidelijk

al slaat het uiteraard nergens op

Mag toch duidelijk zijn dat het niet geheel serieus was ? Eerder op niveau van de eerdere posters.

Volgens mij sta je er eigenlijk wel achter anders

Nopes.

Nooit wat tegen hip-hop gehad en mijn lieftallige wederhelft luistert geregeld rock.

Persoonlijk heb ik helemaal niks met jump, maar hardstyle kan ik best pruimen. Zo'n beetje de nieuwe mellow. Simpele, grappige, leuke en effectieve dansmuziek.

Hey ik ben sinds kort grote fan van jumpstyle ik vind het egt helemaal toppie!! Ik vroeg me alleen af of jullie nog goede artiesten weten? Ik heb al een hele benden van DJ Coone , Dark E , DJ Greg en nog een paar andere. Verder vroeg ik me af of iemand wist wel nr achter dit filmpje is gebruikt ( http://video.google.com/videoplay?docid=1022634234184437048&q=jumpen ). Vond hem wel gein klinken maar weet nog steeds niet wie het zingt. Alvast bedankt!

Jornaquin
Dj Oink Oink Oink is ook een topper

Als ik een beetje in een vrolijke bui ben, kan ik hardstyle best waarderen. Ben het na een uurtje ook wel zat, moet ik zeggen.

Afschuwelijke muziek vind ik. Drum 'n Bass vind ik daarentegen behoorlijk te pruimen, misschien moet je (Edie) dat ook maar eens proberen.
The Prodigy, Underworld...

luc011190 schreef:
Drum 'n Bass vind ik daarentegen behoorlijk te pruimen, misschien moet je (Edie) dat ook maar eens proberen.
The Prodigy, Underworld...

Echt wel dnb ja

Jornaquin
Ja dat is net zo dnb als dat K3 Avant-Garde is

Ik ben altijd al slecht in genres geweest. Kunnen jullie dan uitleggen waar de fout ligt?

In uw hersens?

HOUSECAT schreef:
In uw hersens?

Klein beetje flauw. Voor de muggenzifters die tevens de leukste thuis zijn zal ik het anders vragen:

"Onder welk genre(s) vallen The Prodigy en Underworld"

luc011190 schreef:

"Onder welk genre(s) vallen The Prodigy en Underworld"

Techno denk ik!
Ik weet het eigenlijk ni.
Drum N Bass is zoiets als Venetian Snares

Ik heb er eigenlijk geen flauw idee van, ik stel me ook zo veel vragen bij al die verschillende electronic genres

Een rasechte drum n bass artiest die Venetian Snares.

Snares is breakcore. Wordt ook als vooraanstaand artiest gezien van het genre.

Wat Underworld betreft, die worden bij het Big Beat genre gerekend geloof ik (zelfde hokje als de Chem Bros). Zitten ook snufjes rave en trance in.

Wat The Prodigy betreft, die zijn begonnen in het oudere techno/rave gebeuren, en geëvolueerd naar een rock cross-over.

Big Beat? Klinkt goe

Onderhond schreef:

Wat Underworld betreft, die worden bij het Big Beat genre gerekend geloof ik (zelfde hokje als de Chem Bros). Zitten ook snufjes rave en trance in.

Big Beat? Ik dacht dat dat dingen waren als Fatboy Slim en The Crystal Method?

Ow

Altijd gedacht dat die hele Britse scene daarin gepompt werd. Kan mij vergissen, vandaar ook de "geloof" ik.

Snares is iig wel 100% breakcore

Toen ik Snares voor het eerste hoorde (4 jaar terug ofzo), dacht ik dat het drill 'n' bass genoemd werd.

En wat de big beat betreft, ik dacht dat al die Britse dingen daar ook onder werden geschaard (dus ook een Lo-fidelity All Stars). Maar goed, het blijven onzinnige plakkertjes.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:51 uur

geplaatst: vandaag om 22:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.