MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / hoe leg ik dit uit

zoeken in:
Joy
ben ik de enige die bij platen vaak de muziek al hoort op een heel laag volume en daarna de werkelijke muziek pas klinkt?

ik luister nu naar tool - the pot, en hoor eerst maynard eerst zachtjs zingen vordat ie pas echt begint, ik heb dit ook met sabbath en een hele zooi andere muzikanten

is dat ene soort van proefpersing op een cd die je alleen hoort als je je koptelefoon opzet met het volume wat hoger?

ben benewd

Joy

Nee, maar ik heb wel vaak al voordat ik een dubbel zout dropje in mijn mond doe dat ik de tinteling al heel duidelijk op mijn tong proef...

sorry

Joy schreef:
ik luister nu naar tool - the pot, en hoor eerst maynard eerst zachtjs zingen vordat ie pas echt begint
Hoor ik ook.

bubbachups schreef:
Nee, maar ik heb wel vaak al voordat ik een dubbel zout dropje in mijn mond doe dat ik de tinteling al heel duidelijk op mijn tong proef...

Dát herken ik wel ja. Dat andere niet.

Joy
Exfrozen schreef:
(quote)
Hoor ik ook.

pff, gelukkig,ging al bijna pilletjes slikken

Lin
ik hoor t ook hoor joy erg mooi effect geeft t

Joy
ja, mooi, maar, ik heb dit niet alleen met tool, ik heb dit met veel meer bandjes

sabotage van black sabbath hoor ik het ook heel goed op, alsof het een soort van proefpering is waar daarna de echte persing overheen gezet wordt

weet ik veel hoe dat werkt met die dingen

Ik ken het vooral van vinyl, hoe ouder de plaat, hoe sterker dit effect.

Joy
kijk, ik zit dus niet uit me nek te zeveren

sabotage heb ik ook alleen op vinyl

als het op cd ook is terug te horen dan betekend dat ... ueh nou?

fastpulseboy
het is een bekend fenomeen met tapes.....die rollen zichzelf op en als dat een tijd je op elkaar geplakt zit dan drukt de informatie een beetje door (magnetisch)...nu zijn oude platen natuurlijk altijd geperst door een mal die gemaakt is van de mastertape....Met tool zou dat denk ik niet meer het geval zijn, maar bij oude platen kan ik me dat effect voorstellen.

fastpulseboy schreef:
Met tool zou dat denk ik niet meer het geval zijn, maar bij oude platen kan ik me dat effect voorstellen.

AHA!!! Dus toch gek!

Dat zal Tool wel expres gedaan hebben, ik vind het altijd wel fijn dat ik dat soort dingen nog hoor, dan wordt mijn gehoor nog een beetje op de proef gesteld.
Ben stiekem een beetje bang dat ik wat dover wordt, omdat ik zo vaak me oordopjes in heb en wel een aantal keren naar concerten ga.

Joy
Woody schreef:
(quote)

AHA!!! Dus toch gek!

knetter

magoed, ik ben niet overtuigd dat tool dat expres gedaan zou hebben

ik ben er wel van overtuigd dat het me inmiddels weinig kan schelen hoe en waarom

Euhm.. Ik heb misschien ook zoiets. Maar dan vooral bij 1 lied. Fall Out Boy - Dance Dance. Vlak voordat hij naar het refrein gaat fluistert hij; We're going into D-minor.

Van mijn vrienden groep ben ik de enige die t hoort .

Oh, t is toch niet helemaal hetzelfde.. Maar toch hoor ik dat

Gast
geplaatst: vandaag om 22:26 uur

geplaatst: vandaag om 22:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.