MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Wim Mertens

zoeken in:
Hoi.

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me even voorstellen.
Ik heet Thijs en ben 32 jaar, woon samen met mijn vriendin en mijn dochtertje van 1 jaar.
Ik ben al enige tijd naastig op zoek naar een nummer van Wim Mertens en wel "The Fosse". Het wordt momenteel gebruikt bij de reclame voor Leffe bier.
Ik wil het nummer erg graag hebbe, het heeft een bijzondere betekenis voor me. Ik weet alleen dat het (waarschijnlijk) op een album staat dat 'Play for me' heet.
Ik wil er eventueel best voor betalen, via de gebruikelijke internet-wegen kan ik niets vinden.
Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen..

Groeten,

Thijs

Hee,

Ik heb bijna alle albums van Wim Mertens toegevoegd terwijl ik eigenlijk geen enkel nummer van 'm ken. Ik kwam namelijk om een zeer geschikte site waar alle albums klaar stonden. Toen ik hier bij ''Zoeken'' bij nummertitel ''The Fosse'' invoerde, vond ik 4 Wim Mertens albums, daar staat het dus op (misschien in verschillende uitvoeringen):

Wim Mertens - Educes Me (1987)
Wim Mertens - Maximizing The Audience (1985)
Wim Mertens - Play For Me (Vol. 1-6) (1990)
Wim Mertens - Whisper Me (1988)

''Play For Me'' staat 'ie dus ook op. Dit is echter een verzamelalbum, waar het nummer op het allerlaatst is verschenen (1990 red.) Op de naam 'Wim Mertens' kun je gewoon zoeken, dan zie alle albums en EP's van de beste man.

In welke zin is het een bijzonder nummer eigenlijk? Ik ben ook wel een beetje benieuwd naar muziek van Wim Mertens geraakt door de speciale tracktitels en -tijden die ik voorbij zag komen

Ik vind het wel grappig dat nu iemand op deze site met een 'Wim Mertens'-vraag komt, waarschijnlijk omdat vanuit een search engine hierheen gelinkt werd. Zo zie je maar dat welke albums hier zijn toegevoegd in zekere mate bepaalt welke users worden aangetrokken.

ElMeroMero
thijs schreef:

Ik wil het nummer erg graag hebbe, het heeft een bijzondere betekenis voor me. Ik weet alleen dat het (waarschijnlijk) op een album staat dat 'Play for me' heet.
Ik wil er eventueel best voor betalen, via de gebruikelijke internet-wegen kan ik niets vinden.

Probeer het eens via de ouderwetse platenzaak, zou ik zeggen. 'Maximizing the Audience' (waar The Fosse idd ook op staat)wordt over het algemeen voor een habbekrats (zo'n 10 of 11 euri's geloof ik) te koop aangeboden.

En neem de rest gelijk ook maar mee. Satisfaction guaranteed !

Ik was gewoon 14 minuten te laat met mijn bericht

Minder bekend wellicht, maar Wim Mertens was in de jaren '80 ook actief onder de naam SOFT VERDICT en bracht toen ondermeer "Close Cover" en "Struggle For Pleasure uit" ...

"Close Cover" werd destijds gebruikt als tune voor VRT Radio1's nachtradio...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:14 uur

geplaatst: vandaag om 21:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.