MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Pink Floyd Project

zoeken in:
Onlangs kwam ik tijdens het surfen op internet de site van het Nederlandse http://www.pinkfloydproject.nl terecht. Deze 15-koppige band gaf begin van dit jaar een tweetal concerten in Friesland, waarvan opnamen zijn gemaakt, die onlangs op CD zijn uitgebracht. Natuurlijk heb ik deze CD dan ook aangeschaft, en heb geen moment spijt van deze aankoop gehad.
De CD begint met In the flesh (the surrogate band) van het PF-album The Wall, waarna ook nog de nummers Happiest days of our lives, Another brick in the wall en Mother van dat album volgen. Andere nummers die worden gespeeld zijn o.a. het fantastisch gespeelde nummer One of these days, Time en Money. De CD wordt afgesloten met de nummers Comfortably numb en Run like hell.
Al deze nummers worden door de band zeer professioneel gespeeld, en men blijft dicht bij de originele uitvoering van de nummers.
Is er op de CD dan niks aan te merken? Jawel. Hij duurt veel te kort. Slechts 69 minuten. Ik hoop dan ook dat deze band een volgende keer een dubbel CD, of liever nog een DVD, van één van hun optredens uitbrengt.

nicolas
Er zijn nog andere zulke bands, zoald in 2007 op Rock Werchter: The Australian Pink Floyd. Ik stond daar in die Marquee op één van de eerste rijen en ik moet zeggen, petje af voor die heren. Alles was perfect gewoon, er zat zelfs een gast bij die Gilmour's stem akelig goed kon 'nadoen'. Alle nummers die je opnoemde hebben ze daar ook gespeeld. Waarschijnlijk liggen op andere nummers bepaalde auteursrechten vast ofzo, waardoor ze ze niet mogen spelen. Het kan natuurlijk ookaan de populariteit liggen, waardoor ze alleen de iets bekendere nummers spelen ( Comfortably Numb, Money, Another Brick In The Wall,...). The Australian Pink Floyd Show heeft zelfs op de 50e verjaardag van David Gilmour een optreden gegeven; als dat hun competentie niet bewijst... Ook "The Machine" is zo'n PF-coverband en ze zouden eveneens erg sterk zijn!

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.