MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Met deze artiesten val ik in slaap, en met deze word ik wakker!

zoeken in:
Elke nacht slaap ik op een cdtje van Spinvis. En mijn radio staat zo ingesteld dat ik wakker word met Johnny Cash. Heerlijk!

Maar waar sta jij mee op en ga je mee naar bed?

Of ben ik de enige met dit soort rituelen. Ik wijk er immers zelden of nooit vanaf.

Ik val altijd in slaap als ik naar Mike Oldfield luister.

ik val in slaap bij katie melua of jack johnson ik word er meestal ook mee wakker omdat men ipod dan nog aan staat en men oordopjes nog in heb

maar sommige nummers van coldplay en elliot smith doen het ook goed

Ik word wakker met het 7 uur journaal en val in slaap zonder muziek. Met muziek op kan ik eigenlijk niet slapen (ik blijf luisteren, hoe moe ook) en als het wel gebeurd word ik wakker met ontzettende hoofdpijn.

Soms zet ik iets van Urbanus (optreden dan) op om in slaap te vallen (wat niet wel zeggen dat Urbanus saai is, integendeel)
Word wakker met StuBru op 6u.

Ik val wel eens in slaap met Nick Cave of een rustige Verve, ik word meestal wakker van een wekker, mijn moeder(die altijd nog even een keer roept: Opstaan!) en een douche.

Bij mij varieerd het vaak. Meestal zet ik als ik ga slapen Jamie Cullum op en als ik wakker wordt The Caesars of Coldplay...

Ik val niet echt met iets in slaap. Maar voor ik naar bed ga zet ik altijd even Sigur ros op met () en dan het liefst untitled #4. Wakker worden met muziek doe ik alleen op zaterdagochtend. Dat komt dan meestal neer op Franz Ferdinand of Oasis ofzo.

Ik vind het heerlijk om klassieke muziek te luisteren voor/tijdens het slapen. Ook Tubular Bells doet het goed.
Ik heb er ook geen problemen mee om met andere muziek in slaap te vallen, heerlijk, de muziekbeleving is dan heel anders als overdag.

Wakker worden doe ik van de wekker er daarna een flinke plons koud water in m'n gezicht omstreeks 04.30u

Op het werk dan het eerste half uur verplicht naar Giel Beelen luisteren

Parabola
Ik neem vrijwel altijd mijn discman mee in bed als ik ga slapen. Soms luister ik het cdtje helemaal af, soms val ik halverwege in slaap. Meestal luister ik dan muziek als A Silver Mt. Zion, múm, Sigur Ros, Bang Gang, Slowblow of Mogwai

Dat doe ik ook nog wel 's.
Wakker worden kan met die namen ook heel goed.

Gaan slapen het liefst met iets van Tim Hecker, of iets in die richting, en opstaan doe ik eigenlijk altijd in stilte

Ik val vaak in slaap met Komeít, Nick Drake, Bonnie 'Prince' Billy, of Max Richter. Wakker worden doe ik nooit.

freakystyle schreef:
Wakker worden doe ik nooit.

Ga jij zodadelijk aan je winterslaap beginnen?

Ik kan met alles in slaap vallen, Nile en Death zeker niet uitgesloten maar het liefst val ik in slaap met Godspeed You! Black Emperor, Pelican, Mike Oldfield en Morphine.

Oh ja, en ik wordt wakker met ontzettend harde death metal want als het niet hard is word ik niet wakker.

in slaap vallen gebeurt vooral met tom helsen of met ben harper, enorm mooie stemmen en wakker worden, tja, iets harder è... vooral pink floyd en led zeppelin maar ook the rolling stones en hope of the states ... gwn van die goeie ouwe rock

Ik val altijd wel lekker in slaap met The Dandy Warhols, A Silver Mt. Zion of Devendra Banhart. Wakker worden doe ik niet met muziek, maar als ik dat wel deed zou ik dat met ...And You Will Know Us By The Thrail of Dead doen.

Ideaal om bij in slaap te vallen is toch wel Leonard Cohen wat mij betreft. En Tindersticks, en dan met name de nummers "My Sister" en "Ballad of the Tindersticks". Dat blijft maar doorgaan..., heerlijk

Een nummer als Curtains of Stone In Focus van Aphex's Selected Ambient Works II werkt prachtig om mee in slaap te vallen. Betoverend.

Voor een wat oncomfortabelere droom is White Blur 2 een flinke aanrader. Dat doet me terugdenken aan de geestestoestand van een erg jonge John Doe die met barstende koppijn in bed ligt tussen twee nachtmerries in. De waantoestand waar je dan in gevangen zit wordt goed uitgebeeld in dat nummer. Kunst. In prachtig contrast met Stone In Focus waar je juist zo warm mee weg kunt zwijmelen.

Voordat ik ga slapen luister ik graag hiphop met goede verses. Dat ik er echt naar kan gaan luisteren zonder dat het verveeld.

Dan word ik wakker gemaakt door mijn moeder, als er niemand thuis is, zet ik dan vaak beneden een rustig muziekje op. Vooral American IV en Highway 61 Revisted.

Ik kan nooit in slaap vallen als ik in bed muziek luister. In toerbussen en tijdens lange treinritten wil het nog wel eens lukken met artiesten als My Morning Jacket of Belle & Sebastian, maar alleen als ik heel moe ben en het me niet zo interesseert. Ik word niet wakker met muziek, maar met m'n wekker, en volgens mij is dat veel effectiever.

neo
Ik ga altijd naar bed met muziek op. Ik heb sommige cd's die ik weleesn gewoon een maand er in laat zitten, en dan meestal zo rond de 5e track in slaap val. Best bevreemend om zo'n cd dan helemaal te luisteren overdag. Zo belandt er vaak een Disney score in mijn cd speler die ik hierbuiten niet vaak draai. The Hunchback of the Notre Dame moet ik wel zeker al een keer of 600 geluisterd hebben bij slapen gaan. Draai ook niet persee lichte muziek, die vele ideaal zouden vinden. Kan net zo goed bombastische muziek draaien en nog normaal in slaap vallen.

Inslapen doe ik het beste met Robert Rich - Somnium. En dat doe ik dan ook best vaak. Wakker worden gebeurt nogal eens met Dirty three - Ocean songs.

Ik werd vroeger wakker met Bloc Party - Like Eating Glass. Nu is het Oasis - Songbird.

pet
In slaap vallen met muziek doe ik eigenlijk nooit. Ik wil dan altijd de hele cd af luisteren, en daardoor lig ik gewoon een uur stil in bed. Wakker worden deed ik een hele poos met King Crimson (21st Century Schizoid Man). Nu wordt ik eigenlijk met alles wakker (behalve met Wolfmother. Dat gebeurde me laatst, maar daar waren de huisgenoten niet erg blij mee)

Toevallig heb ik deze week elke dag voor het slapen gaan I'll Be By Your Side van Sally Shapiro geluisterd. Een heerlijk nummertje om in dromenland te komen en een nachtmerrie krijgen is na beluistering van dit nummer vrijwel uitgesloten

Deze week Bob Dylan - Desire op de shuffle.
En ik wordt deze week wakker met het nummer Opeth - Masters Apprentices.

Normaliter lukt het mij nooit om met muziek in slaap te vallen, maar Keane vormt daarop een uitzondering. Twee keer al ben ik in slaap gevallen tijdens het beluisteren van Keane. Ik vind het dan ook tamelijk slaapverwekkende en bovendien bijzonder saaie muziek

Ik val nooit in slaap met muziek op. Daar is muziek niet voor bestemd volgens mij (op Slaap-kindje-slaap na misschien) Ik sluit 's avonds wel altijd af met een heuze kraker ( ) zodat ik met een gerust hard kan slapen.

's-ochtends wordt ik wakker door zo'n irritante piepwekker. Je kent ze wel....

In het verleden is gebleken dat muziek waar ik 's ochtends wakker door wordt gemaakt negatieve invloedt heeft op het nummer. Ik wordt namelijk niet graag wakker gemaakt.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:19 uur

geplaatst: vandaag om 05:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.