MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eerste single en eerste album

zoeken in:
poeh... dat is lang geleden.

eerste album was, deep purple - made in japan
eerste single was, ac/dc - rock & roll damnation

en er volgden nog vele....

Sir Spamalot (crew)
eerste single: ik denk iets van Abba, maar welke single weet ik niet meer?

eerste album: Saxon - Wheels of Steel (en nog altijd trotse eigenaar)

eerste single: The Verve-Bittersweet Symphony
eerste album: Queen- Greatest Hits II

Lukk0
eerste single: heb ik niet
eerste album: Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium

Eerste single:

(afbeelding)

Eerste album:

(afbeelding)

eerste album: black eyed peas: Elephunk (daar schaam ik me voor)
ik luister nu Guns n roses en mijn eerste daarvan was: Apetite for Destruction

Eerste single~~George michael - Careless Whisper . Vond ik het einde!!!

Eerste LP~~Beastie Boys - Licensed to Ill. Maakte mijn paps go nuts!!!

eerste lp > Een plaat van BZN in de oospronkelijke hardrock uitvoering`!
(dus zonder zangeres!).
ik heb hem zelden gedraaid overigens! Mijn eerste helemaal grijsgedraaide LP's waren Black&Blue van de Stones en de eerste van de Daire Straits op een Lenco pickup met grafieten naald.Dat was ongeveer in 1974/75.

eerste singles(gelijk gekocht).>Slade-The Bengin Man en een single van The Osmonds welke ?, in een uitverkoopbak van de V&D.

Pas in 1978 begon het voor mij " echt" , toe ik de eerste platen van The Damned en The Heartbreakers.(met Johnny Thunders) kocht en popconceten begon te bezoeken.(eerste was overigens The Flyin Spyderz).

In de jaren 70 tig, had je naast de hard/symponische rock van Deep Purple,Rush, Richard Blackmore's Rainbow,Iron Maiden.(bij Alfred Lagardes Betonuur op dinsdagmiddag))..... had je niet veel meer keus dan de top 40/Toppop.!
Van Alternatieve muziek was(op de radio)geen sprake,dus hoorde ik het nooit.

Van Alternatieve muziek was(op de radio)geen sprake,dus hoorde ik het nooit.

en o.a. Jan Donkers en Amigo de Musica dan?

@ Oldfart. Ik had wel een reaktie vermoed van iemand.Dat was dus hartstikke mis van mij dat er geen alternative-muziek radio-programma's waren.
Ik vermoede al dat er best wel eens niet-commerciele muziek programma's waren op de radio.
Maar ik ben er zelf nooit door iemand op gewezen en wist dat gewoon niet of ik was er niet zo met bezig.Dat kwam dus bij mij later vanaf 1978 via een klasgenoot die mij zijn punk/wave muziek liet horen.

Later heb ik wel anderen mijn platen laten horen.Ja leuk is dat, dat je iemand zo " mee kan nemen" met je eigen muzieksmaak.

Trouwens de Wipers zijn heel goed, ook een favoriet van mij.Heb de Lp Over The Edge nog eens als import lp gekocht voor toendertijds het "idiote bedrag" van 35 gulden(kreeg alleen maar zakgeld toenik dacht bij Boudisque.

gipspoot
1e single X - Xzibit

1e album The Ownerz - Gang Starr

1e album: The Offspring - conspiracy of one

1e single: Ik ben zo tegen singles heb dan ook vorige week pas mijn eerste single gehaald omdat er 2 videos op stonden
The View - Same jeans

1e DVD: Gorillaz - demon days live

GENIAAAL!!! En hij was echt duur, 35 euro.....maar totaal waard!

Mijn eerste album was:

(afbeelding)
Meer dan 10 jaar geleden en het schijfje doet 't nog steeds
Eerste single kan me niet herinneren

Mijn eerste album was "10 Jaar Levensecht" van Guus Meeuwis
Mijn eerste single kan ik me niet herinneren.
Ik kan me alleen herinneren dat de eerste single die iemand voor me heeft gekocht "Spice Up Your Life" was van de Spice Girls

De eerste singel die ik kreeg was van Gorillaz - Clint Eastwood.

Het eerste album wat ik kreeg van RHCP - What Hits!

En het eerste album wat ik zelf kocht was blur - The Great Escape en die staat ook bovenaan in mijn top 10.

songrobber schreef:
Mijn eerste helemaal grijsgedraaide LP's waren Black&Blue van de Stones en de eerste van de Daire Straits op een Lenco pickup met grafieten naald.Dat was ongeveer in 1974/75.

Dat moet toch wat later geweest zijn, volgens mij. Black & Blue is uit '76 en de eerste van Dire Straits verscheen pas in '78.

Ik beken het zonder gène: Abba was mijn eerste muzikale liefde. I do I do I do Ido I do (echt 5x) was mijn eerste single en mijn eerste LP was The best of Abba, een verzamelaar uit '76.
Mijn tweede LP was Arrival en daarna waaierde het alle kanten uit: Blondie, Dire Straits, Madness, Police, Golden Earring, maar ook Chic, EW&F, alles (of in elk geval veel) wat in de tweede helft van de jaren zeventig populair was.

Die originele LP's heb ik geen van allen meer wegens zwaar grijsgedraaid, maar later wel vaak opnieuw aangeschaft, op CD of op LP.

beaster1256
eerste single : san francisco van scott mc kenzie ( in de jaren 60 ( 67 ? )

eerste lp : john lennon and the plastic ono band samen met band of gypsys van jimi hendrix en direct 2 dikke schoten recht in de roos , of niet ????

Als ik het mij goed herinner was dat True Blue - Madonna

(afbeelding)

Father McKenzie
Eerste single : The Witch Queen of New Orleans (Redbone) en ietsje later "Black Dog" van Led Zeppelin, met op de b-kant het al even mooie Misty Mountain Hop.

Eerste elpee - met schaamrood op de wangen -
Mud - Mud Rock vol. 1 (1974)

Eerste "serieuze" elpee : Déjà Vu - Crosby, Nash, Stills, Devos, Lemmens & Young.

wijsneus
Eerste LP ooit zelf gekocht :

(afbeelding)

En nog steeds genoteerd in mijn top 10; dan mag je toch wel van onvoorwaardelijke trouw spreken

Eerste album: Album van Nena waar ik de titel niet meer van weet, het was wel een minder sterk album en hij was maar een gulden, dus ach ...

Eerste single: Waarschijnlijk "Working my way back to you" van de "Detroit spinners", deze kocht ik tezamen met een aantal andere singles in het najaar van 1988. Ik verzamelde toen maar pas en dacht toen nog dat dit soort platen heel moeilijk te krijgen waren.

Eerste maxi-single: Dolce vita van "Ryan Paris", in de zomer van 1988, later bleek dat de hoes een minder gangbare was.

Eerste singletje (in 1974 gekregen): Rock your baby-George McCrae

Eerste album (in 1980 als musicassette gekregen): Super trouper-Abba. De voorliefde voor Abba deelde ik met mijn moeder.

Ik schaam me er overigens niet voor te zeggen, dat ik zowel mijn eerste single als eerste album nog altijd erg kan waarderen. Super Trouper heb ik ook later alsnog op cd gekocht.

Eerste maxisingle (in 1985 gekocht): Don't you (forget about me)-Simple Minds. Inmiddels al jaren op cd dankzij de Themes boxen.

Eerste cd (in 1986 gekregen van mijn ouders) was de engelse verzamelaar: Now that's what I call music '86 met o.a. A kind of magic-Queen, West end girls-Pet Shop Boys.

Eerste cdsingle (in 1988 zelf gekocht) Hitmix van Fun Fun (italo disco). Heb ik overigens nog steeds in bezit, maar toch wel behoorlijk foute muziek achteraf gezien

Heb nooit een single gekocht en heb de Lp's van mijn vader overgenomen (of ingepikt ).

Mijn allereerste cd's:

(afbeelding)

en:

(afbeelding)

Yann Samsa
Iron Maiden - The Number Of The Beast

Single: Rapsody ft Warren G & Sissel - Prince Igor (1997)
Album: Charly Lownoise & Mental Theo - Charlottenburg (1995)

Het refrein van "Prince Igor" komt uit de gelijknamige opera van de Russische componist Alexander Borodin. En Charly Lownoise en Mental Theo waren ook niet vies van een sampletje hier en daar.

Single: nog nooit gekocht.
Album: Americana van The Offspring

DjFrankie (moderator)
Golden Earring - Weekend Love

(afbeelding)

Golden Earring - No Promises No Debts

(afbeelding)

Single: Nico Haak en de Paniekzaaiers - Honkie-Tonkie Pianissie (gekregen toen ik 5 was, 3 jaar later door mijn broer kapot gegooid op de klanken van Iggy Pop)

Single: Eurithmics - Sweet Dreams (Are Made Of This) (zelf gekocht)

LP: Iron Maiden - Piece Of Mind

CD: The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

Gast
geplaatst: vandaag om 07:46 uur

geplaatst: vandaag om 07:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.