Muziek / Algemeen / Pink Floyd Poster
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2006, 10:03 uur
Ik heb onlangs een (erg mooie) poster van Pink Floyd gekocht. Er staan zes naakte vrouwen bij de rand van een zwembad op, allen met hun rug naar je toe gekeerd. Allen zijn gebodypaint met een verschillende cover van een van Pink Floyd's meesterwerken. Het is een best bekende poster, dus sommigen van jullie zullen 'm vast wel kennen 
http://www.pinkfloyd.gr/Downloads/bodypaint.jpg
Mijn vraag aan de kenners is nu: met welke cover heeft de tweede vrouw van links zich laten beschilderen? Ik kom er alvast niet uit, dus alle mogelijke oplossingen zijn meegenomen. Bij voorbaat dank!

http://www.pinkfloyd.gr/Downloads/bodypaint.jpg
Mijn vraag aan de kenners is nu: met welke cover heeft de tweede vrouw van links zich laten beschilderen? Ik kom er alvast niet uit, dus alle mogelijke oplossingen zijn meegenomen. Bij voorbaat dank!
0
geplaatst: 28 november 2006, 10:24 uur

alle originele cd's zijn geremastered, hoesjes vernieuwd, teksten erin.
Relics kreeg dit hoesje
0
geplaatst: 28 november 2006, 10:41 uur
ettettummu schreef:
(afbeelding)
Relics kreeg dit hoesje
(afbeelding)
Relics kreeg dit hoesje
Ik heb een hele andere hoes van Relics

Bedankt!
0
geplaatst: 28 november 2006, 10:47 uur
Op de originele hoes van Relics stond een getekend "multi-muziek-apparaat"...
Later is dit apparaat nagebouwd aan de hand van deze tekening, en de foto hiervan siert nu op de hoes van de geremasterde Relics versie.
Ofzo
Later is dit apparaat nagebouwd aan de hand van deze tekening, en de foto hiervan siert nu op de hoes van de geremasterde Relics versie.
Ofzo

0
nicolas
geplaatst: 28 december 2006, 01:19 uur
Ik heb een poster van de reclame van de Pulse-dvd van een vuilbak gescheurd na de Gentse Feeste, die hangt dus in stukjes aan mijn muur; ook nog een poster van de cover van Ummagumma uitvergroot (die zat bij de 2 vd's in een kartonnen hoesje.
0
nicolas
geplaatst: 28 december 2006, 01:20 uur
Zijn er winkels die posters van Pink Floyd verkopen? Geen e-stores liefst, en liefst in België. In die Stars en Expo-winkeltjes zie je namelijk alleen maar Eminem, Limp Bizkit, 2Pac e.d...
0
geplaatst: 28 december 2006, 01:37 uur
Heb deze in Londen gekocht
verder ben ik er in Nederland nog nooit een tegen gekomen, maar ze zullen vast wel te krijgen zijn (internet?).
verder ben ik er in Nederland nog nooit een tegen gekomen, maar ze zullen vast wel te krijgen zijn (internet?).
0
geplaatst: 18 september 2011, 14:30 uur
Weten jullie ook iets over die vrouwen met op de rug de albums wat het precies betekend.
0
Misterfool
geplaatst: 18 september 2011, 14:39 uur
Het is eigenlijk een woordgrapje.
back catalogue
Back is zowel terug/achter als rug.
back catalogue
0
geplaatst: 18 september 2011, 15:12 uur
Misterfool schreef:
back catalogue
back catalogue
En bovendien is deze poster een uiterst verantwoord excuus om een paar mooie dames aan je muur te hebben hangen

De cover is ontworpen door drummer Nick Mason en is volgens eigen zeggen zijn enige geslaagde product van zijn jaren als student architectuur op de University of Westminster.
Voor de her-uitgave van Relics in 1995, heeft Storm Thorgerson van Hipgnosis het ontwerp daadwerkelijk laten maken en fotograferen voor de hoes.
* denotes required fields.