MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Most Played?

zoeken in:
Als muziekliefhebbers hebben jullie vast ook wel muziek op de computer. Ik gebruik daarvoor het programma winamp en winamp 5 houdt wat statistieken bij. Zo ook een lijst met meest afspeelde nummers. Dit vind je bij Media Libary, Most Played.
Mijn vraag, welk nummer is bij jou het meest afgespeeld en hoe vaak ?

ik denk trouwens datie beter bij overige kan staan zie ik nu

Ik gebruik WinAmp en heb een Audioscrobbler plug-in.

Zie hier voor mijn stats. Four Tet is de meest gedraaide artiest, het meest gedraaide liedje is er een van Spektrum, die die titel deelt met Anne Clark.

Er is trouwens ook een groep voor mensen van Musicmeter.

Zo he, dat ziet er tof uit. Blijft het dan ook bewaard na een herinstallatie? Want ik heb laatst m'n computer moeten formatteren en dan begin je weer helemaal opnieuw, geen ramp, maar wel jammer .

Nee hoor, het blijft gewoon bewaard. Gegevens worden naar een server toegeschreven.

iTunes heeft trouwens ook wel fijne interne statistieken, maar helaas is dat er niet voor win98 (wat ik hier draai).

Die audioscrobbler site werkt niet........

Meest gedraaide nummer is bij mij:

1. The Pixies - Rock Music 15x

Bij mij New Order - Someone Like You 14x
Meest gedraaide album Arcade Fire - Funeral, 11x.

JonnieBrasco
Leuk, die AudioScrobbler-site, omdat het bijvoorbeeld leuk is om te zien...
* ...welke nummers populair zijn van een band, en welke minder, en dit af te spiegelen tegenover je eigen gedachtes hierover. Tevens zie je er wel eens nummers heel hoog tussen staan die je niet eens kent!
* ...hoeveel een band wordt gedraaid t.o.v. andere bands (populariteit dus).

Het is inderdaad een leuke site. Heb mezelf al aangemeld in musicmeter groep.

Op mijn computer in Leuven staat Dead and Lovely van Tom Waits (wie anders ) op een met 21 keer afgespeeld. Maar dat komt omdat ik het vaak afspeel als wekker 's morgens, het is het enige systeem waar ik écht wakker van word.

De top tien:

1. Dead and Lovely (Tom Waits, 21 keer)
2. How's it Gonna End (Tom Waits, 14 keer)
3. Piensa en Mi (Luz Casal, 12 keer)
4. Hoist that Rag (Tom Waits, 10 keer)
5. Good Old World (Tom Waits, 9 keer)
6. Waltz Delire (DAAU, 9 keer)
7. Tango (Zbigniew Preisner, 8 keer)
8. Borderline (Ry Cooder, 8 keer)
9. Llorando (Angelo Badalamenti, 8 keer)
10. Gran Ganga (Almodovar & Mc Namara, 7 keer)

Maar dat is nog maar de oogst van twee maanden muziek spelen natuurlijk.

gemaster schreef:

Het is inderdaad een leuke site. Heb mezelf al aangemeld in musicmeter groep.

Ik zie het (The Stones rule!). Maar wie is Boembees?

Dat weet ik ook niet. Raar trouwens dat als ik een nummer van The Pixies afspeel, dat dit niet geregistreerd wordt. Is dit een bug ofwat?

Ja, het hele Audioscrobbler-gebeuren gaat nogal gebukt onder zijn eigen populariteit. Er zijn wel wat kinderziektes. Kan ook zijn dat ie het nummer wel geregistreerd heeft, maar dat niet weergeeft.

herman schreef:

Ik zie het (The Stones rule!). Maar wie is Boembees?

IK

Wordt wel populair die Audioscrobbler trouwens, mijn vrienden zijn er ook al aan. Ik vind het wel leuk, maar ook weer niet zo heel erg boeiend en bovendien gaat het nog steeds gebukt onder teveel kinderziektes.

Ik heb me ook aangemeld.....zie alleen bij audiograbber welke nummers ik onlangs gedraaid heb.......maar verder geen stats......hoe krijg ik die te voorschijn getoverd !

Ik heb me ook aangemeld bij de Musicmeter groep. Ga nu ff alle functies bekijken van dat audioscobbler gedoe. Lijstjes, compleet nutteloos maar wel leuk .

Worden de gedraaide nummers vandaag wel upgeload naar audioscobbler....ik krijg telkens de opmerking unreadable...en heb de firewall ook al een keer uitgezet...had gisterenavond het probleem ook al!

Het zit allemaal nog vol bugjes zie ik wel. Maargoed, je hoeft er niks voor te doen en het is altijd leuk om een keer rond te neuzen.

Wel minder dat als mijn zus op haar gebruiker bij Windows XP een nummer in Winamp aanzet audioscrobbler dat ook registreert.

Ja dat is niet helemaal oke. Misschien gebeurt dat bij Herman ook aangezien ik bij hem King - Love And Pride heel hoog zag staan.

Nee hoor, Love and Pride is een geweldig nummer.

Electro_
Top 3 dan maar:

1. Ringel S - Alles Klar, Superstar? (53 keer)
2. Röyksopp - What Else Is There? (37 keer)
3. Vive La Fête - Maquillage (24 keer)

(Ik gebruik trouwens iTunes)

herman schreef:
Ik gebruik WinAmp en heb een Audioscrobbler plug-in.

Zie hier voor mijn stats. Four Tet is de meest gedraaide artiest, het meest gedraaide liedje is er een van Spektrum, die die titel deelt met Anne Clark.

Four Tet staat nu niet eens meer in de top 10 en Spektrum/Anne Clark op 9 en 16.

word die signature wordt die vanzelf bijgewerkt of is het alleen zo'n reclame signature die verwijst naar die site?

1. Arctic Monkeys - Mardy Bum 61
2. E - Looking out of the window with a blue head on 42
3. Bloc Party - Two More Years 33

...en www.last.fm/bonothecat

www.last.fm/user/bonothecat is het bono..
En jij vindt Mardy Bum ook het lekkerste nummer!

mrdubblel schreef:
word die signature wordt die vanzelf bijgewerkt of is het alleen zo'n reclame signature die verwijst naar die site?

reclame?

Het is een link naar mijn statistieken op Last.FM, die continu worden bijgewerkt.

Bij mij ook al Mardy Bum in de top 3:

The Shins - So Says I 57
Modest Mouse - Float On 57
Arctic Monkeys - Mardy Bum 47

Mijn top 3:

1. - 55x - Interpol - Leif Erikson
2. - 54x - Interpol - The New
3. - 53x - Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea

Mijn top 3 meest gespeeld:

1. 102x The Only Ones - Another Girl, Another Planet
2. 82x Radiohead - Let Down
3. 69x The Stone Roses - I Wanna Be Adored

Mardy Bum staat bij mij ook vrij hoog.

Toine Rorije
Ik heb geen nummers die ik honderd keer heb gedraaid. Alles maximaal rond de twintig keer. Bigmouth Strikes Again van the Smiths is nummer 1 met 22 iksen.

Same here.

Na 2 jaar audioscrobblen/last-fm'en zijn er 2 nummers die ik 35 keer gedraaid heb. Hoger kom ik niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:43 uur

geplaatst: vandaag om 20:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.