MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Goede muziekvoornemens voor 2007

zoeken in:
Meer albums kopen ipv te downloaden (*ashamed*)

Meer albums downloaden ipv kopen

a) meer met elektronische muziek DJ'en, minder met andere muziek.
b) zelf muziek gaan (proberen te) maken
c) naar dour gaan (na vorig jaar en in 2004 door ziekte te zijn geveld)
d) apparatuur vervangen (een fatsoenlijke platenspeler en als ik het geld heb 2 Pioneer CDJ's)
e) minder naar bands gaan die ik al gezien heb en meer naar onbekende bands gaan.

Ik moet maar weer eens wat meer zijpaden gaan bewandelen, heb dit jaar toch wel erg veel dance/electronic geluisterd.

Maar hier ben ik al aan begonnen

herman schreef:
d) apparatuur vervangen (een fatsoenlijke platenspeler en als ik het geld heb 2 Pioneer CDJ's)
e) minder naar bands gaan die ik al gezien heb en meer naar onbekende bands gaan.

Zelf muziekmaken zou ook één van mijn voornemens kunnen zijn, maar ik heb hem maar geschrapt.
Het is zo ontzettend moeilijk om iets professioneels te maken, dan moet je in ieder geval iemand hebben die je een heel eind op weg helpt.
Ik ben ook meestal nogal kritisch richting mezelf, dus als ik dan maanden met iets bezig ben op een programma dat ik wel snap (Fruity Loops), en na afloop vind ik het simpel en niet goed klinken, dan denk ik: 'waar doe ik het voor?'
Zelf remixen lijkt me ook erg gaaf, maarja, wie leert het je hè ?

Joy
luc011190 schreef:
(quote)

Zelf muziekmaken zou ook één van mijn voornemens kunnen zijn, maar ik heb hem maar geschrapt.
Het is zo ontzettend moeilijk om iets professioneels te maken, dan moet je in ieder geval iemand hebben die je een heel eind op weg helpt.
Ik ben ook meestal nogal kritisch richting mezelf, dus als ik dan maanden met iets bezig ben op een programma dat ik wel snap (Fruity Loops), en na afloop vind ik het simpel en niet goed klinken, dan denk ik: 'waar doe ik het voor?'
Zelf remixen lijkt me ook erg gaaf, maarja, wie leert het je hè ?

je moet er ook helemaal niet van uitgaan dat je iets geweldigs en profesioneels moet maen, je moet gewoon doen waar je zin in hebt en een beetje experimenteren en zo begint iedere muzikant

ervanuit gaan dat je een ontzettend goed proffesioneel product moet gaan afleveren is de dooddoener voor creativiteit

Precies. Ik ga gewoon lopen klooien en verwacht er verder niet te veel van. 2007 wordt het jaar van het experiment, die doorbraak komt in 2008 wel.

Lin
Joy schreef:
ja, iedereen om mij heem de meest vreemde muziek door de strot duwen

ik dwing anderen graag te luisteren naar mijn muziek, sommigen kunnen dat niet waarderen

ohja, bandje starten (nee geen casettebandje)

eindhoven

wat ik kan? weinig ,beetje gitaar pielen en schreeuwen

dus de potentiele muzikale kwalitatief hoogstaande welkome creatieve aanvulling zal toch vooral van de muzikale medemens moeten komen

wie durft

ik draag Lin alvast voor als achtergrond-iets

(leuke bandnaam: Casetteband)

niet erg veel animo verder he Joy? ik kan ook nog au claire de la lune op een blokfluit, dan word ik wel multifunctioneel deelneemster aan de cassetteband

Lin schreef:
(quote)

niet erg veel animo verder he Joy? ik kan ook nog au claire de la lune op een blokfluit, dan word ik wel multifunctioneel deelneemster aan de cassetteband
tja, ik wil wel gitaar komen spelen, maar dat is niet stoer genoeg

grovonion schreef:
(quote)
tja, ik wil wel gitaar komen spelen, maar dat is niet stoer genoeg

Ik ben zelf wel sterk op afwasteil met pollepel, is dat wat?

Lin
kijk, we zijn al met zn viertjes nu

JonnieBrasco
a) mijn last.fm radiostation verder verfijnen
b) ontdekken wat traditionele muziek in Sri Lanka inhoudt (ik ga daar binnenkort enkele maanden heen)
c) mijn doos met cd's die ik niet meer hoef ruilen op internet tegen cd's die ik wel hoef
d) meer gitaar spelen dan afgelopen jaar
e) instrumentale muziek opsporen die lijkt op het instrumentale middenstuk van Dungen - Festival
f) muziek gerelateerde weblog starten
g) mp3-speler kopen
h) deel uit maken van beginnend postrock, shoegaze, ambient, dreampop, avantgarde bandje (ik op gitaar dan)
i) minder aan nieuwe cd's uitgeven, meer genieten van collectie die ik al heb
j) nieuwe mooie handtekening bedenken voor het geval mensen mij om een handtekening gaan vragen als ik in een bandje zit

JonnieBrasco schreef:

h) deel uit maken van beginnend postrock, shoegaze, ambient, dreampop, avantgarde bandje (ik op gitaar dan)

Als je nog iemand op afwasteil nodig hebt, pm dan maar even.

Lin
JonnieBrasco schreef:

ik wil nu al een handtekening van je dan, just in case

Leuk.

Ik wil ook meer doen met Last.FM. Heb de afgelopen week zo'n beetje mijn top 200 artiesten getagged, dus ben al aardig op weg.

martvis schreef:
Meer albums downloaden ipv kopen

Dat is een slécht muziekvoornemen!

JonnieBrasco schreef:

b) ontdekken wat traditionele muziek in Sri Lanka inhoudt (ik ga daar binnenkort enkele maanden heen)

Is b) en h) niet een beetje moeilijk te combineren?

En vanwaar Sri Lanka? Werk? Verlof?

- naar meer concerten gaan
- goede platen de luistertijd geven die ze verdienen
- mijn huidige draaitafel, die na jaren trouwe dienst de geest begint te geven, ter grave draaien en vervangen voor een nieuwe.

en qua muziek maken:
- meer vreemdgaan met andere muzikanten/bands dan alleen mijn huidige band
- de synthesizer écht goed doorgronden
- nu eindelijk eens die ene geluidskaart kopen

liejanne
1) Nog veel meer muziek ontdekken.
2) Albums die ik al ken nog beter beluisteren, zodat ik eindelijk kan gaan stemmen
3) Meer over muziek schrijven op mijn weblog
4) Meer cd's kopen (want ja, ik ben ook schuldig aan overmatig downloaden en weinig kopen)
5) Eindelijk eens naar een festival gaan.

Meer concerten/festivals bezoeken.

-The arcade Fire/...And You Will Know Us By The Trail Of Dead/Godspeed You Black Emperor eens live zien.
-Een platenspeler aanschaffen en beginnen met vinyl te beluisteren.
-Beginnen met DJ'en.
-Een grote externe harde schijf aanschaffen want mijn huidige van 60 GB bevat 35 GB aan muziek, en staat nu bomvol.

-meer nieuwe artiesten ontdekken
-meer naar concerten gaan
-naar een festival gaan
-meer hiphop luisteren
-meer cds kopen

Nog meer:

Een nieuwe cd-speler aanschaffen en een platenspeler aanschaffen. En nog meer nieuwe stijlen ontdekken en verder uitpluizen.

hier doe ik niet aan mee daar ik ze toch nooit nakom zodus...

Bobiej
Hier doe ik niet aan mee want ik kom ze toch nooit na...

a) Mezelf blijven
b) Pas dingen veranderen als ik denk dat dat nodig is

Ik doe niet aan goede voornemens

Joy
was dit topic bijkans vergeten

back to the Casetteband, al kun je niks - denk je - zelfs met een pollepel in een wasteiltje meppen is voor mij muziek

u ziet dames en heren, ik ben niet zo flauw en mijn muzikale grenzeloosheid mbt instrumentbeheersing reiken zo ver het universum zich uitstrekt, een vallend blad is voor mij al muziek, iedereen kan altijd nog iets

dat moet op deze manier toch echt wat kunnen worden heb ik zo de indruk

ik moet maar eens zorgvuldig namen gaan noteren en die contractueel gaan verbinden aan de casetteband:)
baaj de weej, ons genre: gene genre

de Casetteband laat zich vanaf 1e seconde niet vangen in hokjes en genres, de Casetteband is wat het is, en daarmee de allereerste in eigen stroming, doe dat maar eens na

ik heb al geluiden in mijn hoofd als gevolg van enkele enthousiastelingen die graag in de band willen, zelfs au clere de la luna is welkom, in een loopje of zo

Lin
Joy schreef:
was dit topic bijkans vergeten

back to the Casetteband, al kun je niks - denk je - zelfs met een pollepel in een wasteiltje meppen is voor mij muziek

u ziet dames en heren, ik ben niet zo flauw en mijn muzikale grenzeloosheid mbt instrumentbeheersing reiken zo ver het universum zich uitstrekt, een vallend blad is voor mij al muziek, iedereen kan altijd nog iets

dat moet op deze manier toch echt wat kunnen worden heb ik zo de indruk

ik moet maar eens zorgvuldig namen gaan noteren en die contractueel gaan verbinden aan de casetteband:)
baaj de weej, ons genre: gene genre

de Casetteband laat zich vanaf 1e seconde niet vangen in hokjes en genres, de Casetteband is wat het is, en daarmee de allereerste in eigen stroming, doe dat maar eens na

ik heb al geluiden in mijn hoofd als gevolg van enkele enthousiastelingen die graag in de band willen, zelfs au clere de la luna is welkom, in een loopje of zo

ik heb er zin in

Ik heb net een goed voornemen bedacht. Eens wat cd's gaan luisteren die op musicmeter nog geen enkele stem hebben. Zal vast wel erg mooi materiaal tussen zitten! Kwam net de Oxford Collapse tegen......en het eerste nummer klinkt al veelbelovend

herman schreef:

a) en e) zijn wel gelukt, b) en d) een klein beetje en c) helemaal niet. Maar in plaats van Dour ben ik wel naar Sziget gegaan, veel vetter nog eigenlijk.

Hoe zit het met jullie voornemens? Is daar nog wat van terechtgekomen?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:35 uur

geplaatst: vandaag om 15:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.