Muziek / Algemeen / Mp3linktopic (legaal)
zoeken in:
0
geplaatst: 23 december 2004, 01:02 uur
Het stikt van de legale mp3-downloads op het boze net. Vaak vind je aardige, wel leuke, of soms rondweg kloterige nummers. Maar zo af en toe kom je ook ware pareltjes tegen. Post die hier! Vertel erover!
Mijn aftrap, laat ik het even bij drie stuks houden.. het is immers al laat.
Transmissionary Six - Black Tin Rocket
In de gauwigheid heb ik gelezen dat een gedeelte van Transmissionary Six voortkomt uit Willard Grant Conspiracy, die een aantal mooie nummers op hun naam hebben staan. Toen ik dit nummer van T6 even achteloos in de playlist smeet werd ik volkomen overdonderd. Niet doordat het zo luid was, maar doordat ik er kippenvel van kreeg. Heel, héél mooi.
The Playwrights - Guy Debord Is Really Dead
Bij de eerste tonen ga je eens recht overeind zitten. Klinkt leuk. Beetje hip misschien, zelfs. Zou het keihard in de Paradiso gedraaid worden, dan zou je je wellicht richting dansvloer begeven. Maar wow!! Als dat refreintje wordt ingezet sta je plotseling te airguitaren zonder dat je het zelf doorhebt.
Postal Service - Such Great Heights (John Tejada Remix)
Such Great Heights compleet stripped-down. Eerst doet het nogal prutserig aan, maar als de zang invalt, ben je weg.
Mijn aftrap, laat ik het even bij drie stuks houden.. het is immers al laat.
Transmissionary Six - Black Tin Rocket
In de gauwigheid heb ik gelezen dat een gedeelte van Transmissionary Six voortkomt uit Willard Grant Conspiracy, die een aantal mooie nummers op hun naam hebben staan. Toen ik dit nummer van T6 even achteloos in de playlist smeet werd ik volkomen overdonderd. Niet doordat het zo luid was, maar doordat ik er kippenvel van kreeg. Heel, héél mooi.
The Playwrights - Guy Debord Is Really Dead
Bij de eerste tonen ga je eens recht overeind zitten. Klinkt leuk. Beetje hip misschien, zelfs. Zou het keihard in de Paradiso gedraaid worden, dan zou je je wellicht richting dansvloer begeven. Maar wow!! Als dat refreintje wordt ingezet sta je plotseling te airguitaren zonder dat je het zelf doorhebt.
Postal Service - Such Great Heights (John Tejada Remix)
Such Great Heights compleet stripped-down. Eerst doet het nogal prutserig aan, maar als de zang invalt, ben je weg.
0
geplaatst: 23 december 2004, 13:07 uur
laat ik voor de zekerheid maar even het woordje "legaal" toevoegen aan de topictitel 

0
geplaatst: 9 januari 2005, 03:30 uur
Nieuwe lading:
Volcano, I'm Still Excited!! - 2nd Gun
De meeste geniale bandnaam in jaren, met één van de leukste nummers van hun debuutplaat.
The Dammitheads - Gimme Blood
The Dammitheads - Alright
Praktisch in je eentje een fantastisch rock 'n roll-album in elkaar prutsen? David Tomaloff kan het.
Matt Pond PA - Your Ever Changing Moods
MuMe-maatjes, ontdek nu in godsnaam de bitterzoete muziek van Matt Pond PA eens!
aMute - Let It Go Swirling
De zacht glooiende geluidslandschappen van aMute, hier op hun prachtigst.
Bearsuit - Chargr
Bearrrrrsuit! Nauwelijks te omschrijven. Luisteren dus maar.
Volcano, I'm Still Excited!! - 2nd Gun
De meeste geniale bandnaam in jaren, met één van de leukste nummers van hun debuutplaat.
The Dammitheads - Gimme Blood
The Dammitheads - Alright
Praktisch in je eentje een fantastisch rock 'n roll-album in elkaar prutsen? David Tomaloff kan het.
Matt Pond PA - Your Ever Changing Moods
MuMe-maatjes, ontdek nu in godsnaam de bitterzoete muziek van Matt Pond PA eens!
aMute - Let It Go Swirling
De zacht glooiende geluidslandschappen van aMute, hier op hun prachtigst.
Bearsuit - Chargr
Bearrrrrsuit! Nauwelijks te omschrijven. Luisteren dus maar.
0
geplaatst: 9 januari 2005, 11:31 uur
Toto-I Will Remember
van het album Tambu uit 1995
Toto- Seventh one
alleen uitegbracht op LP in 1988, maar in 1996 op de greatest hits cd gezet
Toto-Moodido
gemaakt voor de olympische spelen in 1984
van het album Tambu uit 1995
Toto- Seventh one
alleen uitegbracht op LP in 1988, maar in 1996 op de greatest hits cd gezet
Toto-Moodido
gemaakt voor de olympische spelen in 1984
0
geplaatst: 9 januari 2005, 15:18 uur
Das de vraag als je dit op het gastenboek leest:
It's good to see that Toto fans are spreading Toto music through many personal web sites
0
geplaatst: 9 januari 2005, 17:54 uur
ja ok, maar op I Will Remember na, zijn het allemaal zeldzame tracks, ik denk dat ze dat bedoelen met het is goed dat ze toto-nummers op het web verspreiden
0
geplaatst: 9 januari 2005, 18:53 uur
Ja ik denk dat alle mensen die download programma's gebruiken het ook goed vinden dat veel dingen over het web verspreid worden...
0
geplaatst: 12 januari 2005, 08:43 uur
Van mij mogen die Toto links weg aangaande de titel... Maar blijkbaar mag het dan wel legal zijn Emdee 

0
geplaatst: 3 maart 2005, 22:54 uur
Even wat nieuw leven in dit topic. Dit is wel de 'all things indiepop'-editie, dus mensen die een hekel hebben aan jengelende gitaartjes en weinig toonvaste zangers/zangeressen doen er goed aan om onderstaande mp3's links danwel rechts te laten liggen.
The Baby Skins - Method Acting
Stars - Your Ex-Lover Is Dead
High Water Marks - Queen Of Verleine
Aqueduct - Heart Design
Board Of Directors - What Is To Be Done?
SNMNMNM - Indonesian Wife
Audible - Sunday Bell
Magnapop - Smile 4 U
Bugs Eat Books - Down This Canoe
Bettie Serveert - Attagirl
Heb er ook meteen drie kleine persoonlijke 'ontdekkingen' tussen gefietst, te weten Audible, Aqueduct en SNMNMNM. De andere bands zijn oude favorieten.
The Baby Skins - Method Acting
Stars - Your Ex-Lover Is Dead
High Water Marks - Queen Of Verleine
Aqueduct - Heart Design
Board Of Directors - What Is To Be Done?
SNMNMNM - Indonesian Wife
Audible - Sunday Bell
Magnapop - Smile 4 U
Bugs Eat Books - Down This Canoe
Bettie Serveert - Attagirl
Heb er ook meteen drie kleine persoonlijke 'ontdekkingen' tussen gefietst, te weten Audible, Aqueduct en SNMNMNM. De andere bands zijn oude favorieten.
0
Sietse
geplaatst: 4 maart 2005, 01:16 uur
uhm http://www.archive.org barst van de legale downloads.
Veel live materiaal, veel netlabels, veel independent artiesten enz. enz.
Daarnaast gewoon ff http://www.epitonic.com/ eens bekijken. Veel alternatieve muziek gewoon gratis. Enkele artiesten: radiohead, pavement, unwound, at the drive-in, radio 4, and you will know us by the trial of dead...Amon Tobin, Carl Cox, LCD Soundsystem enz enz.
Wordt heel vaak geupdate.
Veel live materiaal, veel netlabels, veel independent artiesten enz. enz.
Daarnaast gewoon ff http://www.epitonic.com/ eens bekijken. Veel alternatieve muziek gewoon gratis. Enkele artiesten: radiohead, pavement, unwound, at the drive-in, radio 4, and you will know us by the trial of dead...Amon Tobin, Carl Cox, LCD Soundsystem enz enz.
Wordt heel vaak geupdate.
0
geplaatst: 4 maart 2005, 01:31 uur
Het gaat me hier niet om de kwantiteit aan downloads, mijn waarde Sietse, maar om nummers die je specifiek de moeite waard vindt om te posten. 

0
geplaatst: 4 maart 2005, 02:44 uur
Archive.org! Daar heb ik in 1999 ofzo mijn eerste Godspeed You Black Emperor! bootlegs gedownload! Ah, de herinneringen! Dat het nog bestaat! 

0
geplaatst: 4 maart 2005, 03:29 uur
Amateurs/semi-profs op zulke sites als archive.org zijn vaak lekker gedurfd bezig, dan kun je zeggen dat ze geen verstand van produceren hebben, maar daardoor onstaan wel zeer speciale nummers, voorbeeld. Ik vind dat iig een grappige, prikkelende melodie, het kan dat jullie er pissed van worden 
Verder raad ik dit amateurnummer aan wat ik ook erg grappig vind, terwijl ik wel inzie dat het niet correct geproduced is.

Verder raad ik dit amateurnummer aan wat ik ook erg grappig vind, terwijl ik wel inzie dat het niet correct geproduced is.
0
Sietse
geplaatst: 4 maart 2005, 11:28 uur
John Doe schreef:
Amateurs/semi-profs op zulke sites als archive.org zijn vaak lekker gedurfd bezig, dan kun je zeggen dat ze geen verstand van produceren hebben, maar daardoor onstaan wel zeer speciale nummers, voorbeeld. Ik vind dat iig een grappige, prikkelende melodie, het kan dat jullie er pissed van worden

Ik vind dit een zeer gewaagde opmerking. Als of profs zo goed zijn. Ik ben van mening dat er toch wel heel veel artiesten op archive zijn die "betere" muziek maken dan de zogenaamde profs waarmee ze worden vergeleken (niet dat alles wat er staat goed is hoor)
0
Sietse
geplaatst: 4 maart 2005, 11:31 uur
Yak schreef:
Het gaat me hier niet om de kwantiteit aan downloads, mijn waarde Sietse, maar om nummers die je specifiek de moeite waard vindt om te posten.

En ik denk dan: "Hey das makkelijk een site met allemaal legale downloads waar ik zelf kan zoeken wat ik leuk vind en niet afhankelijk ben van wat iemand anders hier post"
Nu kan iedereen vrij makkelijk via die links zoeken naar dingen die zij leuk vinden en dat dan uiteindelijk hier posten.
Zoals deze
0
geplaatst: 4 maart 2005, 15:38 uur
Afhankelijk? Ik post gewoon nummers die ik de moeite waard vind.
0
Sietse
geplaatst: 4 maart 2005, 15:46 uur
Ja dat snap ik wel, maar zo kan iedereen heel makkelijk zoeken. Hoeven ze niet meer te wachten tot dat jij of iemand anders aankomt met iets leuks. Niet dat het slecht is om anderen er mee bekend te maken hoor.
0
geplaatst: 4 maart 2005, 16:44 uur
En dat is dus mijn punt. Je vindt een goed nummer van Songs: Ohia, knalt dat hier neer en schrijft er eventueel iets over om anderen geïnteresseerd te krijgen, die de band misschien niet kennen. Natuurlijk gaan mensen niet wachten op nieuwe posts, ik wil mensen juist aansporen om zelf ook te zoeken en muziek die ze goed vinden hier te posten.
0
geplaatst: 4 maart 2005, 23:42 uur
Maak jezelf wat bekender met de prachtige electronische muziek van Keef Baker ! Veel emotie erin. Een klein beetje hard is ''Kestrel'', voor de ongetrainden daarin 

0
geplaatst: 10 maart 2005, 17:10 uur
robots are ppl 2 part 2
tracklist:
01) CPI - Lullabies For Machines
02) Console - Independencia
03) Populous - Stretch Abuse + Snare
04) Clickits - Audro
05) Jersey - Come To Me
06) Solvent - A Panel Of Experts
07) B. Fleischman - Sidonie
08) Christian Kleine - Today's Mark
09) Borko - Chloorvrij
10) Boards Of Canada - Turquoise Hexagon Sun
11) Micha Acher - Beeh
12) Modeselector - In Loving Memory
13) Boards Of Canada - Orange Romeda
14) Christian Kleine - Boon
15) Boards Of Canada - Happy Cycling
16) Seefeel - Time To Find Me (AFX Fast Mix)
17) Xela - Japanese Whispers
18) Autophonic - Outnumbered
tracklist:
01) CPI - Lullabies For Machines
02) Console - Independencia
03) Populous - Stretch Abuse + Snare
04) Clickits - Audro
05) Jersey - Come To Me
06) Solvent - A Panel Of Experts
07) B. Fleischman - Sidonie
08) Christian Kleine - Today's Mark
09) Borko - Chloorvrij
10) Boards Of Canada - Turquoise Hexagon Sun
11) Micha Acher - Beeh
12) Modeselector - In Loving Memory
13) Boards Of Canada - Orange Romeda
14) Christian Kleine - Boon
15) Boards Of Canada - Happy Cycling
16) Seefeel - Time To Find Me (AFX Fast Mix)
17) Xela - Japanese Whispers
18) Autophonic - Outnumbered
0
geplaatst: 24 maart 2005, 21:03 uur
0
geplaatst: 12 april 2005, 14:45 uur
Leuk album voor mensen die gecharmeerd zijn van Nintendo melodieën: Saskrotch - Nintendo Breakz Volume One (2004)
Deze hardere live variant koester ik ook: Saskrotch - Saskrotch Live Nintendo muziek met afwisselende hardebreaks eronder heeft ook best wat te bieden, echt een live set om te bewaren.
Deze hardere live variant koester ik ook: Saskrotch - Saskrotch Live Nintendo muziek met afwisselende hardebreaks eronder heeft ook best wat te bieden, echt een live set om te bewaren.
0
Sietse
geplaatst: 15 april 2005, 13:54 uur
Corrupted Cause, de nieuwste soulseek records release. Totaal pure noise herrie. Fantastisch dus...denk merzbow en dergelijk en geheel gratis:
corrupted cause
corrupted cause
0
Sietse
geplaatst: 4 mei 2005, 14:29 uur
joehoe, weer een leuke mp3 release erbij. Dit keer sinestetice, uitgekomen als eerst release op Drift Records
Sinestetici - The definition of imperfection
Sinestetici - The definition of imperfection
0
geplaatst: 3 juni 2005, 13:03 uur
dupe-season67
doet mij een beetje aan schnauss denken, ook hoor ik ergens wel cvj en marumari terug, leuk vrolijk trackje.
doet mij een beetje aan schnauss denken, ook hoor ik ergens wel cvj en marumari terug, leuk vrolijk trackje.
* denotes required fields.