MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Concertkaarten kopen via Ebay...

zoeken in:
Mede MM-ers/emsters,

Ik heb gisteren via Ebay kaarten gekocht voor Arcade Fire, maar kan ze nu via een andere manier een stuk goedkoper krijgen. iemand ervaring met kopen/annuleren via Ebay?

Er wordt wel direct gedreigd dat het bindend is, maar ik neem aan dat nederlandse wettelijke regels gelden voor aankopen en de bedenktijd hierop. Wat gebeurd er als je je niet aan de koop houdt?

Mocht iemand dit kunnen beamen dan bespaar ik mezelf een paar euro's, zo niet dan pech gehad.

Ik niet (nog net iets te jong), maar wel mijn vader is lid bij eBay, en hij heeft al meegemaakt dat mensen wat van 'm kochten en daarna hun aankoop annuleerden. Dit is niet alleen vervelend voor de verkoper, maar ook voor de andere mensen die op het object geboden hadden én voor de koper zelf (die denk ik een verwittiging krijgt van de mensen van eBay en misschien ook een slechte feedback). Ik zou het dus afraden

Het betreft hier dus wel een directe aankoop en geen bod. Ik begrijp wel dat het vervelend is, maar goed de verkoper heeft verder nog niks moeten doen voor deze verkoop....

Sietse
tsja, om het maar simpel te zeggen...shit happens.

Volgens mij zit je er dan aan vast

bm.silverlake
Zo heel erg rechtsgeldig vast zit je er niet aan ,maar welkom op ebay ben je ook niet meer.NOOIT meer.

De verkoper kan heel erg moeilijk gaan doen, en eenmaal een bod gewonnen betekent eigenlijk gewoon ook voldoen.Dat is het spel.

Ze gaan je nog net niet lynchen,vierendelen en dan je hoofd eraf hakken.

Je kan het beste die verkoper vragen of hij toevallig niet nog een tweede goede bod heeft,en dat ie akkoord gaat op die manier,en anders gewoon die kaarten kopen,lijkt me.

bm.silverlake schreef:
Zo heel erg rechtsgeldig vast zit je er niet aan ,maar welkom op ebay ben je ook niet meer.NOOIT meer.

Ze gaan je nog net niet lynchen,vierendelen en dan je hoofd eraf hakken.

Je kan het beste die verkoper vragen of hij toevallig niet nog een tweede goede bod heeft,en dat ie akkoord gaat op die manier,en anders gewoon die kaarten kopen,lijkt me.

Je hebt wel gevoel voor drama zeg, zo erg is het allemaal niet. Ik heb net gemaild met de 'hulp' van Ebay. In overleg de verkoper per e-mail geinformeerd over het annuleren van het kaartje en mijn excuses aangeboden.

Mogelijke gevolgen zijn eigelijk alleen negatieve 'feedback'.

Toevoeging 21:03 uur: transactie is met goedkeuring van beide parijen geannuleerd, gelukkig....

Het is sowieso niet slim om via Ebay kaartjes te kopen voor een concert. Zag laatst op een nieuwszender dat het maar al te vaak gebeurt dat kaartjes illegaal worden nagemaakt en vervolgens op Ebay worden gezet. Ja, daar sta je dan met een nepkaartje aan de deur van de concerthal. Mooi balen

Ik koop zelf normaal gesproken ook nooit kaartjes via ebay, maar goed. het is in elk geval wel een 'power seller'met een goede reputitie, als dat wat waard is....

bm.silverlake
Justinx schreef:
Het is sowieso niet slim om via Ebay kaartjes te kopen voor een concert. Zag laatst op een nieuwszender dat het maar al te vaak gebeurt dat kaartjes illegaal worden nagemaakt en vervolgens op Ebay worden gezet. Ja, daar sta je dan met een nepkaartje aan de deur van de concerthal. Mooi balen

Meestal probeer je eerst te achterhalen wat er over de verkoper wordt gezegd, ebay hanteert een sterrensysteem, geloof ik, en de commentaren kan je gewoon lezen.

Dan is het gangbaar om de kaarten zelf op te gaan halen, en pas dan ook betalen.Tenminste, ik weet niet anders dan op deze manier , bij concertkaarten.

Lijkt mij dus meer dan veilig,allemaal.

edit:ik denk eerder dat de nieuwszender of aandacht besteed aan lui die illegaal aan illegale kaarten verdienen, want stel je voor dat de artiest of het officiele verkooppunt wat centen misloopt, of dat ze gewoon helemaal geen kaartverkoop via ebay willen, en dus een beetje paniek zaaien.

De Geu$ schreef:
Ik koop zelf normaal gesproken ook nooit kaartjes via ebay, maar goed. het is in elk geval wel een 'power seller'met een goede reputitie, als dat wat waard is....

Dat is het waard ja! Gewoon kopen die handel.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:02 uur

geplaatst: vandaag om 21:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.