MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Peel Session

zoeken in:
Kom je redelijk vaak tegen (bij een hoop verschillende artiesten. De link met John Peel heb ik al, iemand die verdere info kan geven over dit project(?) ?

Hij had een radioprogramma waarin hij artiesten uitnodigde in zijn studio (Maida Vale, heet het, denk ik, want bij veel Peel Sessions staat 'Live At Maida Vale'. het kan ook een plaatsnaam zijn) uitnodigde om een setje te spelen. En dat is zo'n 10,000 keer gebeurt, geloof ik...

Maar zijn de EPs dan live recordings ? Nee toch, of vergis ik me nu heel erg ?

Ja, het zijn live recordings. Maar zonder publiek, dus daar zou je het niet aan af kunnen horen.

titan (crew)
Je kunt de Peel sessions een beetje vergelijken met de tweemetersessies van Jan Douwe Kroeske.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.