Muziek / Algemeen / Wandelmuziek
zoeken in:
0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:00 uur
Welke muziek horen jullie graag als je een wandeling maakt? Moet het melancholisch zijn, zodat je lekker weg kunt mijmeren? Of heb je liever een bak pestherrie, zodat je binnen no-time op de plaats van bestemming bent? Of moet het muziek zijn die iets toevoegt aan de omgeving? Bv. rustige muziek als je een boswandeling maakt of hectische muziek als je je door een druk stadscentrum snelt? Of gewoon muziek die je associeert met een fijne wandelervaring. 
Misschien een beetje lastig, maar ga op je gevoel af, zou ik zeggen.
Ik trap af met:
Boards of Canda - Pete Standing Alone
Ooit compleet voor gevallen tijdens een wandeling door het plaatselijke park tijdens een mooie lentedag.

Misschien een beetje lastig, maar ga op je gevoel af, zou ik zeggen.

Ik trap af met:
Boards of Canda - Pete Standing Alone
Ooit compleet voor gevallen tijdens een wandeling door het plaatselijke park tijdens een mooie lentedag.

0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:18 uur
Boards of Canada deed het bij mij ook altijd heel goed.
Tegelijkertijd ook mondharp muziek, luister de laatste week veel Huan Qing, die op de chinese en vietnamese mondharp speelt. Geeft een geweldig effect, je zou bijna automatisch huppelen op de eindeloos geweldige klanken van de mondharp, ha ha!
Leuk topic trouwens; ik loop elke dag 40 min. van station Heerhugowaard om naar mijn stageadres te komen midden in een gigantisch industrieterrein.
Verder luister ik gewoon eigenlijk alles, als ik loop. Wel moet er een lekker volume inzitten, percussie of schichtige strijkinstrumenten, en/of vlotte vocals.
Tegelijkertijd ook mondharp muziek, luister de laatste week veel Huan Qing, die op de chinese en vietnamese mondharp speelt. Geeft een geweldig effect, je zou bijna automatisch huppelen op de eindeloos geweldige klanken van de mondharp, ha ha!
Leuk topic trouwens; ik loop elke dag 40 min. van station Heerhugowaard om naar mijn stageadres te komen midden in een gigantisch industrieterrein.
Verder luister ik gewoon eigenlijk alles, als ik loop. Wel moet er een lekker volume inzitten, percussie of schichtige strijkinstrumenten, en/of vlotte vocals.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:23 uur
Eleni Karaindrou - Trilogia I: To Livadi Pou Dakryzei is een ultieme score voor een wandeling in rustig gebied. Helaas luister ik veelal muziek op mijn mp3 speler die in een drukke stad vaker wel dan niet fatsoenlijk te beluisteren is.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:29 uur
Ik liep toevallig gisteren nog door R'dam met muziek op. Dat was de Kompakt 7 verzamelaar. Atmosferische techno, bijna ambient. Wel mooie rustige muziek om bij weg te dromen.
40 minuten is trouwens wel veel. 's Ochtendsvroeg ga ik toch liever fietsen.
40 minuten is trouwens wel veel. 's Ochtendsvroeg ga ik toch liever fietsen.

0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:30 uur
Paalhaas schreef:
Je bedoelt 'vaker niet dan wel'?
Je bedoelt 'vaker niet dan wel'?
Hehe, daar zat ik me ook 5 minuten op te bedenken

herman; fietsen is inderdaad beter, 10 minuutjes ipv 40 is way relaxter, haha. Maar opzich heb ik er [nog] geen problemen mee. Zo lang m'n iPod het nog volhoud niet in ieder geval.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:34 uur
Ja, moest andersom zijn. Maar ik vind het nu ook weer niet heel erg hinderlijk. Dat zou het pas zijn als een parade van die diepe, grommende vrachtwagen geluiden het altijd mooie Rotterdam centrum zou domineren.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:44 uur
7E Phalanx - Pulse. Lekker lang nummer. Heerlijk op een koude winterdag. In de stad uiteraard.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 17:45 uur
Hmm, dan ga ik die ook eens proberen.
Laat trouwens het top 100 idee maar varen, dit is veel leuker zo.
0
geplaatst: 2 februari 2007, 18:38 uur
herman schreef:
http://www.entity.be/entity/releases/release08.htm

0
geplaatst: 2 februari 2007, 23:37 uur
LCD Soundsystem - 45:33
Mooi nummertje voor een wandeling van drie kwartier. Ik loop een krantenwijk waar ik zo'n drie kwartier over doe, dus dit nummer heb ik de afgelopen tijd vaak gedraaid
Mooi nummertje voor een wandeling van drie kwartier. Ik loop een krantenwijk waar ik zo'n drie kwartier over doe, dus dit nummer heb ik de afgelopen tijd vaak gedraaid

0
geplaatst: 3 februari 2007, 12:59 uur
Mogwai - Mogwai Fear Satan
En ik raad ook de Mogwai Remix van dat nummer aan.
En ik raad ook de Mogwai Remix van dat nummer aan.
0
geplaatst: 3 februari 2007, 19:59 uur
-Master Of Puppets
-Ride The lightning ( bos/strand/bergwandeling maken? --> Call of Ktulu)
-The number of the beast
-Iron Maiden
-Killers
Dat zijn zowat goede albums om op te leggen tijdens een wandeling.
-Ride The lightning ( bos/strand/bergwandeling maken? --> Call of Ktulu)
-The number of the beast
-Iron Maiden
-Killers
Dat zijn zowat goede albums om op te leggen tijdens een wandeling.
0
Berzerker
geplaatst: 3 februari 2007, 20:44 uur
Als ik heel lang ga lopen zet ik meestal iets van John Coltrane op, lekker ontspannende muziek, of iets van Morphine of Miles Davis, ik vind jazz echt heerlijk bij een wandeling 
Op de fiets zet ik meestal The Berzerker op of Slayer, of Aborted, dan ben ik lekker snel op school

Op de fiets zet ik meestal The Berzerker op of Slayer, of Aborted, dan ben ik lekker snel op school

* denotes required fields.